Pokud hledáte ideální automobil pro dovádění na okreskách či okruzích, pravděpodobně skončíte u modelu 911. Pokud budete hledat vozy pro dobrodružství, pravděpodobně sáhnete po modelu Cayenne. Byly ale časy, kdy si s terénem hravě poradily modely 911 Safari
Většina z nás má vozy Porsche 911 spojeny nanejvýš s okruhovým závoděním, ovšem verze Safari dokázala překvapit soupeře v i v těch nejnáročnějších závodech, včetně rally Dakar.
Označení Safari dostávaly vozy, které byly většinou ještě výrobcem upraveny pro rally závody. O úspěšnosti těchto úprav a schopnosti vozu pak svědčí zejména vítězství na rally Paříž Dakar v roce 1984 a vítězství na rally Monte Carlo v letech 1968, 69, 70 a 78. Porsche zkrátka na nezpevněných tratích válelo.
Tento kousek, na jehož fotografie se díváte, je Carrera SC z roku 1978 upravená pro závody Rally, za jejímž volantem usedá milovník a sběratel vozů Porsche, Dr. Erik Brandenburg. Ten s tímto vozem dokonce v roce 2007 absolvoval Transsibiřskou Rally, kterou nakonec vyhrálo Porsche, ale bohužel model Cayenne.
Pod kapotou tohoto Safari se ukrývá 3.2 litrový vzduchem chlazený plochý šestiválec o výkonu cca 250 koní, které přenáší upravená manuální převodovka na zadní nápravu. Nečekejte zde žádné sekvenční řazení nebo pádla pod volantem, vše je řešeno hezky po staru.
Velký podíl na úspěších vozu mimo silnice mají zejména pneumatiky a přepracovaný podvozek. 16" palcová klasická kola Fuchs jsou obuta do obrovských terénních pneumatik Hankook určených pro lehké nákladní či terénní vozy. Aby se však do podběhů vešly, musely být upraveny tlumiče, pružiny, zavěšení i samotné podběhy.
/pravou prošla celá karoserie, která byla různě vyvařena a vyztužena.její tuhost je nakonec taková, že ani nepotřebuje ochranný rám uvnitř. Celý vůz byl nakonec nalakován do monochromatické barvy legendárního polepu Martini Racing, se kterým Brandenburg závodil napříč Sibiří.
Uvnitř vozu příliš luxusu nečekejte. Nanejvýš střešní okno, které je jakousi náhradou klimatizace. Jinak ovšem zůstal interiér poměrně zachovalý. Horší je to s podvozkem a bodykitem. Podvozek je kompletně celý zakrytý plechovými pláty, které mají vůz chránit. Nárazníky pak byly značně upraveny, přičemž ten přední zřejmě ukrývá naviják.
Jak už je na první pohled vidět, s vozem se stále jezdí. Možná i proto ukazuje jeho tachometr nájezd 88000 mil, tedy cca 129 000 kilometrů. Každý z nich ale musel být skutečně zábavným a plným napětí či dobrodružství.
Nyní je však vůz na prodej v belgickém autosalonu Iconiccars a k vidění je i na webu JamesEdition, kde je nabízen za cenu 129 900 euro, tedy cca 3,4 milionu korun. Za to už si sice můžete koupit i nové Porsche, ale ruku na srdce,s ním si tolik zábavy jistě neužijete.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.