Tohle Porsche dává slovu Safari zcela nový význam

Porsche 911 Safari
Porsche 911 Safari, foto: jamesedition.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. srpna 2017 13:52
Sdílej:

Pokud hledáte ideální automobil pro dovádění na okreskách či okruzích, pravděpodobně skončíte u modelu 911. Pokud budete hledat vozy pro dobrodružství, pravděpodobně sáhnete po modelu Cayenne. Byly ale časy, kdy si s terénem hravě poradily modely 911 Safari

Většina z nás má vozy Porsche 911 spojeny nanejvýš s okruhovým závoděním, ovšem verze Safari dokázala překvapit soupeře v i v těch nejnáročnějších závodech, včetně rally Dakar.

Označení Safari dostávaly vozy, které byly většinou ještě výrobcem upraveny pro rally závody. O úspěšnosti těchto úprav a schopnosti vozu pak svědčí zejména vítězství na rally Paříž Dakar v roce 1984 a vítězství na rally Monte Carlo v letech 1968, 69, 70 a 78. Porsche zkrátka na nezpevněných tratích válelo.

Tento kousek, na jehož fotografie se díváte, je Carrera SC z roku 1978 upravená pro závody Rally, za jejímž volantem usedá milovník a sběratel vozů Porsche, Dr. Erik Brandenburg. Ten s tímto vozem dokonce v roce 2007 absolvoval Transsibiřskou Rally, kterou nakonec vyhrálo Porsche, ale bohužel model Cayenne.

Pod kapotou tohoto Safari se ukrývá 3.2 litrový vzduchem chlazený plochý šestiválec o výkonu cca 250 koní, které přenáší upravená manuální převodovka na zadní nápravu. Nečekejte zde žádné sekvenční řazení nebo pádla pod volantem, vše je řešeno hezky po staru.

Velký podíl na úspěších vozu mimo silnice mají zejména pneumatiky a přepracovaný podvozek. 16" palcová klasická kola Fuchs jsou obuta do obrovských terénních pneumatik Hankook určených pro lehké nákladní či terénní vozy. Aby se však do podběhů vešly, musely být upraveny tlumiče, pružiny, zavěšení i samotné podběhy.

/pravou prošla celá karoserie, která byla různě vyvařena a vyztužena.její tuhost je nakonec taková, že ani nepotřebuje ochranný rám uvnitř. Celý vůz byl nakonec nalakován do monochromatické barvy legendárního polepu Martini Racing, se kterým Brandenburg závodil napříč Sibiří.

Uvnitř vozu příliš luxusu nečekejte. Nanejvýš střešní okno, které je jakousi náhradou klimatizace. Jinak ovšem zůstal interiér poměrně zachovalý. Horší je to s podvozkem a bodykitem. Podvozek je kompletně celý zakrytý plechovými pláty, které mají vůz chránit. Nárazníky pak byly značně upraveny, přičemž ten přední zřejmě ukrývá naviják.

Jak už je na první pohled vidět, s vozem se stále jezdí. Možná i proto ukazuje jeho tachometr nájezd 88000 mil, tedy cca 129 000 kilometrů. Každý z nich ale musel být skutečně zábavným a plným napětí či dobrodružství.

Nyní je však vůz na prodej v belgickém autosalonu Iconiccars a k vidění je i na webu JamesEdition, kde je nabízen za cenu 129 900 euro, tedy cca 3,4 milionu korun. Za to už si sice můžete koupit i nové Porsche, ale ruku na srdce,s ním si tolik zábavy jistě neužijete.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.