Když Elon Musk prohlašoval, že základní verze Tesly se vejde do 35,000 dolarů, málokdo mu věřil. Jeho slova se však nakonec ukázala pravdivá a zcela základní provedení Tesly za tuto částku skutečně koupíte, ovšem pokud chcete od svého vozu víc, bude vás to něco stát.
Standardní verze Tesly Model 3 s dojezdem 220 mil (354 km) a zrychlením z 0-96 km/h americké zákazníky vyjde na 35 000 dolarů (773 000 korun). Pokud však budou chtít svou Teslu odlišnou / ve vyšší výbavě, budou si muset připlatit za balíček Premium, který je vyjde na dalších 7 500 dolarů (166 000 korun).
Za tuto částku zákazníci získají možnost zvolit si zakázkovou barvu karoserie nebo vybrat si z nabídky stylových disků. V interiéru pak zákazníci získají navíc i vyhřívaná sedadla, prémiový audio systém, zatmavenou prosklenou střechu s ochranou proti UV a Infra záření, vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní samostmívací zrcátko, LED mlhovky a vylepšenou středovou konzoli.
Pokud však budete toužit po Autopilotu, přijde vás tento systém samořízení na dalších 5 000 dolarů (110 000 korun). Ve výsledku se tedy dostaneme na částku 47 500 dolarů (1 050 000 korun). Pokud si však navolíte ještě pár drobností z ceníku příplatkové výbavy, rázem jste na ceně 50 000 dolarů (1,1 milionu korun).
Tím však nabídka nekončí. Stále si ještě můžete připlatit za prodloužení dojezdu z 220 mil na 310 mil (499 kilometrů). To vás však vyjde na dalších 9 000 dolarů, takže cena za Teslu model 3 se v současné době dokáže vyšplhat maximálně až na 59 000 dolarů (1,3 milionu korun).
Cena se tedy stále drží po 60 000 dolarů, ovšem není žádným tajemstvím, že do budoucna se očekává příchod i výkonné varianty a varianty s pohonem všech kol. Ani tak se však neočekává překročení částky 70 000 dolarů (1,5 milionu korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?