Když Elon Musk prohlašoval, že základní verze Tesly se vejde do 35,000 dolarů, málokdo mu věřil. Jeho slova se však nakonec ukázala pravdivá a zcela základní provedení Tesly za tuto částku skutečně koupíte, ovšem pokud chcete od svého vozu víc, bude vás to něco stát.
Standardní verze Tesly Model 3 s dojezdem 220 mil (354 km) a zrychlením z 0-96 km/h americké zákazníky vyjde na 35 000 dolarů (773 000 korun). Pokud však budou chtít svou Teslu odlišnou / ve vyšší výbavě, budou si muset připlatit za balíček Premium, který je vyjde na dalších 7 500 dolarů (166 000 korun).
Za tuto částku zákazníci získají možnost zvolit si zakázkovou barvu karoserie nebo vybrat si z nabídky stylových disků. V interiéru pak zákazníci získají navíc i vyhřívaná sedadla, prémiový audio systém, zatmavenou prosklenou střechu s ochranou proti UV a Infra záření, vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní samostmívací zrcátko, LED mlhovky a vylepšenou středovou konzoli.
Pokud však budete toužit po Autopilotu, přijde vás tento systém samořízení na dalších 5 000 dolarů (110 000 korun). Ve výsledku se tedy dostaneme na částku 47 500 dolarů (1 050 000 korun). Pokud si však navolíte ještě pár drobností z ceníku příplatkové výbavy, rázem jste na ceně 50 000 dolarů (1,1 milionu korun).
Tím však nabídka nekončí. Stále si ještě můžete připlatit za prodloužení dojezdu z 220 mil na 310 mil (499 kilometrů). To vás však vyjde na dalších 9 000 dolarů, takže cena za Teslu model 3 se v současné době dokáže vyšplhat maximálně až na 59 000 dolarů (1,3 milionu korun).
Cena se tedy stále drží po 60 000 dolarů, ovšem není žádným tajemstvím, že do budoucna se očekává příchod i výkonné varianty a varianty s pohonem všech kol. Ani tak se však neočekává překročení částky 70 000 dolarů (1,5 milionu korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?