Když Elon Musk prohlašoval, že základní verze Tesly se vejde do 35,000 dolarů, málokdo mu věřil. Jeho slova se však nakonec ukázala pravdivá a zcela základní provedení Tesly za tuto částku skutečně koupíte, ovšem pokud chcete od svého vozu víc, bude vás to něco stát.
Standardní verze Tesly Model 3 s dojezdem 220 mil (354 km) a zrychlením z 0-96 km/h americké zákazníky vyjde na 35 000 dolarů (773 000 korun). Pokud však budou chtít svou Teslu odlišnou / ve vyšší výbavě, budou si muset připlatit za balíček Premium, který je vyjde na dalších 7 500 dolarů (166 000 korun).
Za tuto částku zákazníci získají možnost zvolit si zakázkovou barvu karoserie nebo vybrat si z nabídky stylových disků. V interiéru pak zákazníci získají navíc i vyhřívaná sedadla, prémiový audio systém, zatmavenou prosklenou střechu s ochranou proti UV a Infra záření, vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní samostmívací zrcátko, LED mlhovky a vylepšenou středovou konzoli.
Pokud však budete toužit po Autopilotu, přijde vás tento systém samořízení na dalších 5 000 dolarů (110 000 korun). Ve výsledku se tedy dostaneme na částku 47 500 dolarů (1 050 000 korun). Pokud si však navolíte ještě pár drobností z ceníku příplatkové výbavy, rázem jste na ceně 50 000 dolarů (1,1 milionu korun).
Tím však nabídka nekončí. Stále si ještě můžete připlatit za prodloužení dojezdu z 220 mil na 310 mil (499 kilometrů). To vás však vyjde na dalších 9 000 dolarů, takže cena za Teslu model 3 se v současné době dokáže vyšplhat maximálně až na 59 000 dolarů (1,3 milionu korun).
Cena se tedy stále drží po 60 000 dolarů, ovšem není žádným tajemstvím, že do budoucna se očekává příchod i výkonné varianty a varianty s pohonem všech kol. Ani tak se však neočekává překročení částky 70 000 dolarů (1,5 milionu korun).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?