Když Elon Musk prohlašoval, že základní verze Tesly se vejde do 35,000 dolarů, málokdo mu věřil. Jeho slova se však nakonec ukázala pravdivá a zcela základní provedení Tesly za tuto částku skutečně koupíte, ovšem pokud chcete od svého vozu víc, bude vás to něco stát.
Standardní verze Tesly Model 3 s dojezdem 220 mil (354 km) a zrychlením z 0-96 km/h americké zákazníky vyjde na 35 000 dolarů (773 000 korun). Pokud však budou chtít svou Teslu odlišnou / ve vyšší výbavě, budou si muset připlatit za balíček Premium, který je vyjde na dalších 7 500 dolarů (166 000 korun).
Za tuto částku zákazníci získají možnost zvolit si zakázkovou barvu karoserie nebo vybrat si z nabídky stylových disků. V interiéru pak zákazníci získají navíc i vyhřívaná sedadla, prémiový audio systém, zatmavenou prosklenou střechu s ochranou proti UV a Infra záření, vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní samostmívací zrcátko, LED mlhovky a vylepšenou středovou konzoli.
Pokud však budete toužit po Autopilotu, přijde vás tento systém samořízení na dalších 5 000 dolarů (110 000 korun). Ve výsledku se tedy dostaneme na částku 47 500 dolarů (1 050 000 korun). Pokud si však navolíte ještě pár drobností z ceníku příplatkové výbavy, rázem jste na ceně 50 000 dolarů (1,1 milionu korun).
Tím však nabídka nekončí. Stále si ještě můžete připlatit za prodloužení dojezdu z 220 mil na 310 mil (499 kilometrů). To vás však vyjde na dalších 9 000 dolarů, takže cena za Teslu model 3 se v současné době dokáže vyšplhat maximálně až na 59 000 dolarů (1,3 milionu korun).
Cena se tedy stále drží po 60 000 dolarů, ovšem není žádným tajemstvím, že do budoucna se očekává příchod i výkonné varianty a varianty s pohonem všech kol. Ani tak se však neočekává překročení částky 70 000 dolarů (1,5 milionu korun).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.