Pokud jste právě umyli svůj automobil, mohou se stát pouze dvě věci. Buď začne pršet, nebo se čerstvě nablýskaný lak vašeho vozu stane cílem letky opeřenců, kteří ho nemilosrdně zasypou svým trusem. Zatímco s deštěm toho moc nenaděláme a můžeme jen sledovat jak příroda ničí naši práci, v případě trusu je potřeba co nejrychleji jednat.
Pokud jste se stali jednou z nesčetných obětí ptačího náletu, je potřeba se následků na karoserii vašeho vozu co nejrychleji zbavit. Nejlepší je samozřejmě zasáhnout ještě dříve, než onen dáreček na vaši karoserii zaschne, neboť pak je odstraňování náročnější.
Pokud už je však trus na vašem automobilu delší dobu, i tak je potřeba jednat. Čím dříve totiž trus odstraníte, tím méně škod napáchá. V žádném případě však nebuďte netrpělivý a nepokoušejte se improvizovat a používat například prostředky na čištění nádobí, které by z karoserie vašeho vozu mohly odstranit krycí vrstvu a vystavily by tak samotný lak vyššímu namáhání.
Počkejte tedy s úklidem až zpět do garáže a použijte klasické prostředky pro péči o karoserii. Zvláštní šampóny určené na karoserii automobilů mají zvláštní složení, díky kterému dokáží trus uvolnit a neutralizovat jeho působení na lak. Pokud jste však extrémně pečlivý a starostlivý, můžete vůz znovu navoskovat.
Pokud váš automobil nedostal zásah na kovovou část karoserie, ale na sklo, práce se vám víceméně ulehčí. Stačí totiž použít běžný čistící prostředek na skla, který si s trusem snadno poradí a neměl by zanechat ani šmouhy. Jestliže se trus vyskytl i na některé gumové liště či těsnění, může před úklidem dojít k vytvoření světlého fleku. S tím si však poradí kdejaká pasta na oživení černé barvy plastů.
Pozor si musejí dávat i majitelé kabrioletů s plátěnou střechou, jejíž struktura a impregnace vlivem ptačího trusu extrémně trpí. Pokud tedy chcete impregnaci i životnost své plátěné střechy prodloužit, s odstraněním ptačího trusu také neotálejte.
A proč je ptačí trus tak škodlivý a nebezpečný? Obsahuje totiž silně korozivní látky a kyseliny, které díky slunečnímu záření poměrně snadno a rychle dokáží lak vozu narušit a způsobit jeho poškození.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?