 
            Čínská společnost Geely, která vlastní mimo jiné i švédskou automobilku Volvo, v minulém týdnu koupila společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbiu létajících automobilů. Je tedy nějaká možnost, že se dočkáme létajících švédských tanků Volvo?
Po masivních investicích do elektromobilů se mezi automobilkami nyní začíná šířit zájem o létající automobily. Není tak příliš překvapivé, že čísnká společnost, vlastnící mimo jiné i automobilku Volvo, zakoupila společnost Terrafugia. Ta se totiž již od roku 2012 chlubí "silničním letadlem" které splnilo veškeré zkoušky potřebné jak pro provoz na silnicích, tak pro klasické létání.
Ačkoliv první stroj společnosti Terrafugia vypadá spíše jako kříženec auta a letadla, svůj účel plní dokonale. Na silnici je schopen dosáhnout rychlosti až 185 km/h a nabídnout spotřebu necelých 7 litrů na 100 kilometrů. Pokud navíc naleznete asfaltovou rozjezdovou dráhu dlouhou alespoň 520 metrů, můžete se s ním vznést do vzduchu.
O dostatečný vztlak se starají elektro-mechanická křídla na bocích, která se během silničního režimu dokáží složit do rozměrů, se kterými se stroj vejde na klasickou silnici.
Je potřeba ale zdůraznit, že toto byl pouze první stroj společnosti. Nyní již lidé z Terrafugia pracují na novém stroji, který nese název TF-X a měl by být schopen nabídnout mnohem víc, než jeho předchůdce. Největším pokrokem by pak měla být schopnost kolmého vzletu, což by stroji měly umožnit dva natáčecí motory na konci naklápěcích křídel. Svou technikou by pak TF-X měl připomínat konvertoplán V-22 Osprey.
Jaké úmysly má Geely s touto společností je prozatím nejasné. Nabízí se však minimálně tři varianty: 1. Geely chce podpořit projekt létajících automobilů svými financemi i technickými znalostmi 2. Geely chce upravit automobily Volvo díky technologiím získaným z Terrafugia 3. Vývoj létajících automobilů značky Volvo.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?