Čínská společnost Geely, která vlastní mimo jiné i švédskou automobilku Volvo, v minulém týdnu koupila společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbiu létajících automobilů. Je tedy nějaká možnost, že se dočkáme létajících švédských tanků Volvo?
Po masivních investicích do elektromobilů se mezi automobilkami nyní začíná šířit zájem o létající automobily. Není tak příliš překvapivé, že čísnká společnost, vlastnící mimo jiné i automobilku Volvo, zakoupila společnost Terrafugia. Ta se totiž již od roku 2012 chlubí "silničním letadlem" které splnilo veškeré zkoušky potřebné jak pro provoz na silnicích, tak pro klasické létání.
Ačkoliv první stroj společnosti Terrafugia vypadá spíše jako kříženec auta a letadla, svůj účel plní dokonale. Na silnici je schopen dosáhnout rychlosti až 185 km/h a nabídnout spotřebu necelých 7 litrů na 100 kilometrů. Pokud navíc naleznete asfaltovou rozjezdovou dráhu dlouhou alespoň 520 metrů, můžete se s ním vznést do vzduchu.
O dostatečný vztlak se starají elektro-mechanická křídla na bocích, která se během silničního režimu dokáží složit do rozměrů, se kterými se stroj vejde na klasickou silnici.
Je potřeba ale zdůraznit, že toto byl pouze první stroj společnosti. Nyní již lidé z Terrafugia pracují na novém stroji, který nese název TF-X a měl by být schopen nabídnout mnohem víc, než jeho předchůdce. Největším pokrokem by pak měla být schopnost kolmého vzletu, což by stroji měly umožnit dva natáčecí motory na konci naklápěcích křídel. Svou technikou by pak TF-X měl připomínat konvertoplán V-22 Osprey.
Jaké úmysly má Geely s touto společností je prozatím nejasné. Nabízí se však minimálně tři varianty: 1. Geely chce podpořit projekt létajících automobilů svými financemi i technickými znalostmi 2. Geely chce upravit automobily Volvo díky technologiím získaným z Terrafugia 3. Vývoj létajících automobilů značky Volvo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?