Neděláme si srandu. Automobilka Aston Martin skutečně postavila závodní stroj, který nepohání nabušený osmiválec, ale pouhá zemská přitažlivost. A aby toho nebylo málo, karoserii má z kartonu. Přesto si klade vysoké cíle
Ačkoliv automobilka Aston Martin plánuje první elektrický vůz Aston Martin RapidE až na rok 2019, již nyní představila stroj, který do ovzduší nevypouští absolutně žádné škodlivé zplodiny. Navíc se jedná o závodní stroj.
Pokud vás napadly vodíkové články nebo hybridní pohonný systém, jste na omylu. Tenhle Aston totiž jezdí jen s pomocí gravitace. Jedná se totiž o speciální motokáru určenou pro závody Red Bull Soapbox race. Označení "Soapbox" se v angličtině používá právě pro motokáry bez vlastního pohonu, které zrychlují jen díky gravitaci.
Replika vozu Aston Martin V8 Vantage GTE, který nedávno zabodoval an závodech v Le Mans, byla postavena přímo pro závod konající se v blízké době v Alexandra Palace v Londýně. Díky práci konstruktérů z AM by však měl být vůz dokonale nachystá na to, co ho čeká: kopec dolů, několik zatáček, několik skoků a kolem trati jen několik balíků slámy.
Ve světě jsou tyto závody velmi oblíbené, neboť se jich účastní i lidé s opravdu nevšedními stroji. Ačkoliv tato zábava vypadá poměrně nevinně, je zde přítomná i dávka adrenalinu. Některé motokáry jsou totiž schopny dosahovat vysoké rychlosti a pokud řidič nezvládne řízení, následky mohou být značně bolestivé. Ostatně jak podobné závody vypadají si můžete prohlédnout sami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?