Neděláme si srandu. Automobilka Aston Martin skutečně postavila závodní stroj, který nepohání nabušený osmiválec, ale pouhá zemská přitažlivost. A aby toho nebylo málo, karoserii má z kartonu. Přesto si klade vysoké cíle
Ačkoliv automobilka Aston Martin plánuje první elektrický vůz Aston Martin RapidE až na rok 2019, již nyní představila stroj, který do ovzduší nevypouští absolutně žádné škodlivé zplodiny. Navíc se jedná o závodní stroj.
Pokud vás napadly vodíkové články nebo hybridní pohonný systém, jste na omylu. Tenhle Aston totiž jezdí jen s pomocí gravitace. Jedná se totiž o speciální motokáru určenou pro závody Red Bull Soapbox race. Označení "Soapbox" se v angličtině používá právě pro motokáry bez vlastního pohonu, které zrychlují jen díky gravitaci.
Replika vozu Aston Martin V8 Vantage GTE, který nedávno zabodoval an závodech v Le Mans, byla postavena přímo pro závod konající se v blízké době v Alexandra Palace v Londýně. Díky práci konstruktérů z AM by však měl být vůz dokonale nachystá na to, co ho čeká: kopec dolů, několik zatáček, několik skoků a kolem trati jen několik balíků slámy.
Ve světě jsou tyto závody velmi oblíbené, neboť se jich účastní i lidé s opravdu nevšedními stroji. Ačkoliv tato zábava vypadá poměrně nevinně, je zde přítomná i dávka adrenalinu. Některé motokáry jsou totiž schopny dosahovat vysoké rychlosti a pokud řidič nezvládne řízení, následky mohou být značně bolestivé. Ostatně jak podobné závody vypadají si můžete prohlédnout sami.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.