Neděláme si srandu. Automobilka Aston Martin skutečně postavila závodní stroj, který nepohání nabušený osmiválec, ale pouhá zemská přitažlivost. A aby toho nebylo málo, karoserii má z kartonu. Přesto si klade vysoké cíle
Ačkoliv automobilka Aston Martin plánuje první elektrický vůz Aston Martin RapidE až na rok 2019, již nyní představila stroj, který do ovzduší nevypouští absolutně žádné škodlivé zplodiny. Navíc se jedná o závodní stroj.
Pokud vás napadly vodíkové články nebo hybridní pohonný systém, jste na omylu. Tenhle Aston totiž jezdí jen s pomocí gravitace. Jedná se totiž o speciální motokáru určenou pro závody Red Bull Soapbox race. Označení "Soapbox" se v angličtině používá právě pro motokáry bez vlastního pohonu, které zrychlují jen díky gravitaci.
Replika vozu Aston Martin V8 Vantage GTE, který nedávno zabodoval an závodech v Le Mans, byla postavena přímo pro závod konající se v blízké době v Alexandra Palace v Londýně. Díky práci konstruktérů z AM by však měl být vůz dokonale nachystá na to, co ho čeká: kopec dolů, několik zatáček, několik skoků a kolem trati jen několik balíků slámy.
Ve světě jsou tyto závody velmi oblíbené, neboť se jich účastní i lidé s opravdu nevšedními stroji. Ačkoliv tato zábava vypadá poměrně nevinně, je zde přítomná i dávka adrenalinu. Některé motokáry jsou totiž schopny dosahovat vysoké rychlosti a pokud řidič nezvládne řízení, následky mohou být značně bolestivé. Ostatně jak podobné závody vypadají si můžete prohlédnout sami.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?