S příchodem letních prázdnin se o slovo hlásí i zástupy nedočkavých cyklistů, kteří řeší problém, jak nejlépe přepravit jízdní kola s sebou na dovolenou nebo chalupu. Na trhu existuje několik druhů nosičů jízdních kol, které mají své specifické vlastnosti, výhody, ale i nevýhody.
Nosiče kol na zadní část vozu (5. dveře)
Nosiče kol na zadní dveře automobilu jsou vhodné pro přepravu jízdních kol u vyšších typů aut či u automobilů, které převáží na střeše jiný náklad. Tyto nosiče je většinou možné namontovat pouze na doporučené typy vozů specifikované výrobcem nosiče. Existují ale i univerzální typy, které samozřejmě nelze použít na jakékoliv vozidlo, ale je třeba jejich použití na konkrétní vůz odzkoušet.
Tento typ nosiče lze použít na vozidlech typu sedan, hatchback a také na vozy s rovnou zádí. To znamená, že jsou vhodné především pro automobily SUV nebo vozidla s karoserií kombi. Kromě použití na karoserii sedan, kde se nosič umisťuje na víko kufru, je potřeba počítat s tím, že bude omezena funkce zadního stěrače, neboť horní část nosiče se opírá o zadní okno. Při montáži kol je třeba dbát zvýšené opatrnosti, aby nedošlo k poškození karoserie vozidla, např. odření laku pedálem jízdního kola apod..
Nosiče kol na 5. dveře Výhody Nevýhody Skladné nosiče, které uvezou více kol Během převozu kol nepřístupný kufr Snadná manipulace a upínání Omezení výhledu zadním oknem Neovlivní vjezd do garáže Nejedná se o univerzální nosičMůžete zadat zdroj dat
Střešní nosiče na kola
Nejrozšířenější typ nosiče kol, který se jednoduše připevní na střechu vozidla. Tyto nosiče navíc bývají velmi variabilní, a tak pro ně nebývá problém přeprava kol všech velikostí. Je však třeba, aby si uživatel spolu s cyklonosičem zakoupil i příčné střešní nosiče, které mají mnohostranné využití (v zimě na ně lze třeba upevnit střešní box). Tyto příčníky se buď uchytí za lem karoserie nade dveřmi, nebo na podélné střešní nosiče vozidla (tzv. hagusy), kterými bývají vybaveny vozidla combi nebo SUV. Na tyto střešní příčníky se pak upevní samotné nosiče jízdních kol.
Jízdní kolo se osadí do střešního nosiče a zafixuje se na něm. Střešní nosiče jízdních kol mohou být uzamykatelné, a tak je vaše kolo v bezpečí. Nespornou výhodou je pak možnost instalace na téměř jakýkoli typ automobilu, takže vám nosič zůstane i po zakoupení nového vozu.
Střešní nosiče na kola Výhody Nevýhody Nízká cena Manipulace ve výšce je namáhavá Na střechu dáte až 4 kola Potřeba vlastnit příčníky Nosič je skladný, nezabírá místo Nemožné zaparkovat v garáži s koly Univerzálnost i při změně vozu Vyšší aerodynamický odporMůžete zadat zdroj dat
Nosiče kol na tažné zařízení
Nosiče kol na tažném zařízení jsou uživatelsky nejpříjemnější alternativou přepravy jízdních kol, neboť jsou umístěny v přístupné výšce, což výrazně usnadňuje manipulaci a neomezuje řidiče při parkování v garážích. Tento typ nosičů si bez problému poradí s přepravou až čtyři jízdních kola problém mu nedělají ani elektrokola, která jsou podstatně těžší než běžná jízdní kola.
Nezbytným předpokladem pro využití této možnosti přepravy kol je vybavenost vašeho vozu tažným zařízením (koulí). Zadní nosič kol drží pouze na kouli tažného zařízení a nedotýká se karoserie vozu, čímž ochrání lak před poškozením. Většinu typů je navíc možné sklopit kvůli lepšímu přístupu do zavazadlového prostoru vozu.
Nosiče kol na tažné zařízení Výhody Nevýhody Skladné nosiče, uvezou 4 kola Vyšší cena Snadná montáž Omezení výhledu zadním sklem Univerzálnost použití Potřeba přemístění registrační značky, nebo vyřízení 3. registrační značky Možnost otevřít dveře kufruMůžete zadat zdroj dat
Pokud se však nemůžete rozhodnout, jaký typ nosiče zvolit, nejsnazší možností je vypravit se i s vozidlem k nejbližšímu prodejci a požádat ho s výběrem a případně i první instalací o pomoc. Odpadne vám tak mnoho starostí a ušetříte si i čas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?