Začátkem března se vydalo pět fanoušků historických vozů Transporter z rodné Malajsie na životní cestu se svými třemi vozidly Transporter a jedním vozem Volkswagen Brouk. Cesta trvala tři měsíce, vedla přes dva kontinenty a vozy ujeli 20 000 kilometrů. Jejím cílem byla továrna značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, do které mohli, jako vzácní hosté, vjet se svými veterány dokonce do výrobních hal a prohlédnout si výrobu aktuální modelové řady T.
Cliften Nathaniel (T2), Terence Moses (T1), Stephen Pang (T1), Monica Xavierová a Udhaya Kumar (Brouk) to dokázali. Se svými kultovními vozy hrdě dojeli do areálu továrny. Tam je srdečně přivítal Friedrich Mattiszik (zástupce výrobního závodu): „Víme, že fanoušky Transporteru máme na celém světě. Ale ještě se nám nikdy nestalo, že by se svými veterány přijeli z tak velké vzdálenosti. Je pro nás ctí, že můžeme těmto zcestovalým fanouškům ukázat náši továrnu - rodiště naprosté většiny vozidel modelové řady T.“
Stephen Pang k tomu říká: „Je to pro nás splněný sen. Vždycky jsme se chtěli podívat na místo, kde se vyrábějí vozy Transporter. Teď totiž víme nejen to, jak daleko a bez problémů naše vozy dojedou, ale i to, kde vzniká již několik generací této modelové řady. Je pozoruhodné, jak velký je tento závod a jak perfektně zde spolupracují lidé s roboty.“ Společně s dalšími fanoušky modelové řady T si důkladně prohlédli výrobu.
Jejich trasa s historickými vozy Transporter (dvě vozidla z roku 1967, jedno vozidlo z roku 1978) vedla do Evropy cestou necestou přes Thajsko, Laos, Čínu a Rusko. Terence Moses k tomu říká: „Transporter je prostě nezničitelný. A když už je něco nutné opravit, zvládneme to většinou sami.“ Na zaplněných střešních nosičích jsou totiž navršeny kromě mnoha kufrů také pneumatiky, náhradní díly a sady nářadí.
Dalším nezapomenutelným zážitkem pro malajsijské majitele vozidel Transporter byl víkendový sraz veteránů Volkswagen v dolnosaském městě Hessisch Oldendorf. Přibližně 45 000 fanoušků na něm obdivovalo 900 automobilových pokladů z 28 zemí, včetně uvedených vozů z Malajsie. Transporter je totiž pro fanoušky více než jen automobilem. Je to sběratelský kousek nesmírné hodnoty, který patří k životnímu stylu.
Po zastávce v Dolním Sasku se fanoušci vozů Transporter z Malajsie ihned vydali na další cestu. Mimo jiné do Belgie, Francie a Skandinávie. Na své daleké cestě musí totiž splnit ještě jednu misi. Svou dobročinnou akcí „#Live2Drive“ chtějí dělat radost dětem. Za tím účelem navštěvují sirotčince v různých zemích a zapojují se do rozmanitých dobročinných akcí. Po celkem 50 000 kilometrech zakončí cestu se svými veterány opět v Malajsii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.