Začátkem března se vydalo pět fanoušků historických vozů Transporter z rodné Malajsie na životní cestu se svými třemi vozidly Transporter a jedním vozem Volkswagen Brouk. Cesta trvala tři měsíce, vedla přes dva kontinenty a vozy ujeli 20 000 kilometrů. Jejím cílem byla továrna značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, do které mohli, jako vzácní hosté, vjet se svými veterány dokonce do výrobních hal a prohlédnout si výrobu aktuální modelové řady T.
Cliften Nathaniel (T2), Terence Moses (T1), Stephen Pang (T1), Monica Xavierová a Udhaya Kumar (Brouk) to dokázali. Se svými kultovními vozy hrdě dojeli do areálu továrny. Tam je srdečně přivítal Friedrich Mattiszik (zástupce výrobního závodu): „Víme, že fanoušky Transporteru máme na celém světě. Ale ještě se nám nikdy nestalo, že by se svými veterány přijeli z tak velké vzdálenosti. Je pro nás ctí, že můžeme těmto zcestovalým fanouškům ukázat náši továrnu - rodiště naprosté většiny vozidel modelové řady T.“
Stephen Pang k tomu říká: „Je to pro nás splněný sen. Vždycky jsme se chtěli podívat na místo, kde se vyrábějí vozy Transporter. Teď totiž víme nejen to, jak daleko a bez problémů naše vozy dojedou, ale i to, kde vzniká již několik generací této modelové řady. Je pozoruhodné, jak velký je tento závod a jak perfektně zde spolupracují lidé s roboty.“ Společně s dalšími fanoušky modelové řady T si důkladně prohlédli výrobu.
Jejich trasa s historickými vozy Transporter (dvě vozidla z roku 1967, jedno vozidlo z roku 1978) vedla do Evropy cestou necestou přes Thajsko, Laos, Čínu a Rusko. Terence Moses k tomu říká: „Transporter je prostě nezničitelný. A když už je něco nutné opravit, zvládneme to většinou sami.“ Na zaplněných střešních nosičích jsou totiž navršeny kromě mnoha kufrů také pneumatiky, náhradní díly a sady nářadí.
Dalším nezapomenutelným zážitkem pro malajsijské majitele vozidel Transporter byl víkendový sraz veteránů Volkswagen v dolnosaském městě Hessisch Oldendorf. Přibližně 45 000 fanoušků na něm obdivovalo 900 automobilových pokladů z 28 zemí, včetně uvedených vozů z Malajsie. Transporter je totiž pro fanoušky více než jen automobilem. Je to sběratelský kousek nesmírné hodnoty, který patří k životnímu stylu.
Po zastávce v Dolním Sasku se fanoušci vozů Transporter z Malajsie ihned vydali na další cestu. Mimo jiné do Belgie, Francie a Skandinávie. Na své daleké cestě musí totiž splnit ještě jednu misi. Svou dobročinnou akcí „#Live2Drive“ chtějí dělat radost dětem. Za tím účelem navštěvují sirotčince v různých zemích a zapojují se do rozmanitých dobročinných akcí. Po celkem 50 000 kilometrech zakončí cestu se svými veterány opět v Malajsii.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).