Ve starých VW Transporter vyrazili z Malajsie do Hannoveru. Zdolali přes 20,000 kilometrů

Fanoušci historických vozů Transporter z Malajsie navštívili továrnu v Hannoveru
Fanoušci historických vozů Transporter z Malajsie navštívili továrnu v Hannoveru, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. června 2017 08:55
Sdílej:

Začátkem března se vydalo pět fanoušků historických vozů Transporter z rodné Malajsie na životní cestu se svými třemi vozidly Transporter a jedním vozem Volkswagen Brouk. Cesta trvala tři měsíce, vedla přes dva kontinenty a vozy ujeli 20 000 kilometrů. Jejím cílem byla továrna značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, do které mohli, jako vzácní hosté, vjet se svými veterány dokonce do výrobních hal a prohlédnout si výrobu aktuální modelové řady T.

Cliften Nathaniel (T2), Terence Moses (T1), Stephen Pang (T1), Monica Xavierová a Udhaya Kumar (Brouk) to dokázali. Se svými kultovními vozy hrdě dojeli do areálu továrny. Tam je srdečně přivítal Friedrich Mattiszik (zástupce výrobního závodu): „Víme, že fanoušky Transporteru máme na celém světě. Ale ještě se nám nikdy nestalo, že by se svými veterány přijeli z tak velké vzdálenosti. Je pro nás ctí, že můžeme těmto zcestovalým fanouškům ukázat náši továrnu - rodiště naprosté většiny vozidel modelové řady T.“

Stephen Pang k tomu říká: „Je to pro nás splněný sen. Vždycky jsme se chtěli podívat na místo, kde se vyrábějí vozy Transporter. Teď totiž víme nejen to, jak daleko a bez problémů naše vozy dojedou, ale i to, kde vzniká již několik generací této modelové řady. Je pozoruhodné, jak velký je tento závod a jak perfektně zde spolupracují lidé s roboty.“ Společně s dalšími fanoušky modelové řady T si důkladně prohlédli výrobu.

Jejich trasa s historickými vozy Transporter (dvě vozidla z roku 1967, jedno vozidlo z roku 1978) vedla do Evropy cestou necestou přes Thajsko, Laos, Čínu a Rusko. Terence Moses k tomu říká: „Transporter je prostě nezničitelný. A když už je něco nutné opravit, zvládneme to většinou sami.“ Na zaplněných střešních nosičích jsou totiž navršeny kromě mnoha kufrů také pneumatiky, náhradní díly a sady nářadí.

Dalším nezapomenutelným zážitkem pro malajsijské majitele vozidel Transporter byl víkendový sraz veteránů Volkswagen v dolnosaském městě Hessisch Oldendorf. Přibližně 45 000 fanoušků na něm obdivovalo 900 automobilových pokladů z 28 zemí, včetně uvedených vozů z Malajsie. Transporter je totiž pro fanoušky více než jen automobilem. Je to sběratelský kousek nesmírné hodnoty, který patří k životnímu stylu.

Po zastávce v Dolním Sasku se fanoušci vozů Transporter z Malajsie ihned vydali na další cestu. Mimo jiné do Belgie, Francie a Skandinávie. Na své daleké cestě musí totiž splnit ještě jednu misi. Svou dobročinnou akcí „#Live2Drive“ chtějí dělat radost dětem. Za tím účelem navštěvují sirotčince v různých zemích a zapojují se do rozmanitých dobročinných akcí. Po celkem 50 000 kilometrech zakončí cestu se svými veterány opět v Malajsii.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.