Začátkem března se vydalo pět fanoušků historických vozů Transporter z rodné Malajsie na životní cestu se svými třemi vozidly Transporter a jedním vozem Volkswagen Brouk. Cesta trvala tři měsíce, vedla přes dva kontinenty a vozy ujeli 20 000 kilometrů. Jejím cílem byla továrna značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, do které mohli, jako vzácní hosté, vjet se svými veterány dokonce do výrobních hal a prohlédnout si výrobu aktuální modelové řady T.
Cliften Nathaniel (T2), Terence Moses (T1), Stephen Pang (T1), Monica Xavierová a Udhaya Kumar (Brouk) to dokázali. Se svými kultovními vozy hrdě dojeli do areálu továrny. Tam je srdečně přivítal Friedrich Mattiszik (zástupce výrobního závodu): „Víme, že fanoušky Transporteru máme na celém světě. Ale ještě se nám nikdy nestalo, že by se svými veterány přijeli z tak velké vzdálenosti. Je pro nás ctí, že můžeme těmto zcestovalým fanouškům ukázat náši továrnu - rodiště naprosté většiny vozidel modelové řady T.“
Stephen Pang k tomu říká: „Je to pro nás splněný sen. Vždycky jsme se chtěli podívat na místo, kde se vyrábějí vozy Transporter. Teď totiž víme nejen to, jak daleko a bez problémů naše vozy dojedou, ale i to, kde vzniká již několik generací této modelové řady. Je pozoruhodné, jak velký je tento závod a jak perfektně zde spolupracují lidé s roboty.“ Společně s dalšími fanoušky modelové řady T si důkladně prohlédli výrobu.
Jejich trasa s historickými vozy Transporter (dvě vozidla z roku 1967, jedno vozidlo z roku 1978) vedla do Evropy cestou necestou přes Thajsko, Laos, Čínu a Rusko. Terence Moses k tomu říká: „Transporter je prostě nezničitelný. A když už je něco nutné opravit, zvládneme to většinou sami.“ Na zaplněných střešních nosičích jsou totiž navršeny kromě mnoha kufrů také pneumatiky, náhradní díly a sady nářadí.
Dalším nezapomenutelným zážitkem pro malajsijské majitele vozidel Transporter byl víkendový sraz veteránů Volkswagen v dolnosaském městě Hessisch Oldendorf. Přibližně 45 000 fanoušků na něm obdivovalo 900 automobilových pokladů z 28 zemí, včetně uvedených vozů z Malajsie. Transporter je totiž pro fanoušky více než jen automobilem. Je to sběratelský kousek nesmírné hodnoty, který patří k životnímu stylu.
Po zastávce v Dolním Sasku se fanoušci vozů Transporter z Malajsie ihned vydali na další cestu. Mimo jiné do Belgie, Francie a Skandinávie. Na své daleké cestě musí totiž splnit ještě jednu misi. Svou dobročinnou akcí „#Live2Drive“ chtějí dělat radost dětem. Za tím účelem navštěvují sirotčince v různých zemích a zapojují se do rozmanitých dobročinných akcí. Po celkem 50 000 kilometrech zakončí cestu se svými veterány opět v Malajsii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?