Pro většinu lidstva je Lamborghini Diablo zcela nedosažitelný sen, který si mohou dovolit pouze ve formě plakátu na stěně či modelu na stole. Pár výjimečných však má to štěstí, a tuto ikonu devadesátých let ukrývají ve svých garážích. No a pak se ještě najde pár lidí, kteří zkouší s Diablem třeba závodit či driftovat.
Jedním z nich je i majitel tohoto šedivého Lamborghini Diablo, který se rozhodl procvičit si se svým supersportovním vozem jízdu bokem. Jak ale brzy zjistil, je to náročnější, než se zdá.
V dnešní době se na trhu objevilo již několik automobilů, ze které ze svého majitele dokáží udělat drift-kinga jen po zmáčknutí jediného tlačítka. Speciální Drift mód "button" mají k dispozici například řidiči nového Fordu Focus RS nebo Mercedesu E63 AMG. Lamborghini Diablo z 90. let však žádnou takovou chytrou elektroniku nemá.
Jelikož je Lamborghini Diablo skutečným supersportovním vozem, byl jeho 5.7 litrový motor V12 o výkonu cca 485 koní umístěn doprostřed vozu, což by mu mělo zajistit pokud možno neutrální chování. Stará Lamborghini však nikdy nebylo snadné řídit, natož s nimi jezdit bokem.
Pokud se o to navíc pokouší evidentně nezkušený řidič, nemůžeme se divit, že většina jeho pokusů skončí nekontrolovatelným roztočením vozu. Abychom však řidiči nekřivdili, je potřeba ocenit několik velice zdařilých sklouznutí. Diablo však během podobných radovánek, obklopené vozy BMW, vypadá poněkud nedůstojně.
Jeho majitel si tak alespoň zaslouží pomyslný palec nahoru za odvahu vyjet se svým vozem z garáže a zkusit něco, co by ostatní majitele Diabla napadlo snad jen v nočních můrách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.