Pro většinu lidstva je Lamborghini Diablo zcela nedosažitelný sen, který si mohou dovolit pouze ve formě plakátu na stěně či modelu na stole. Pár výjimečných však má to štěstí, a tuto ikonu devadesátých let ukrývají ve svých garážích. No a pak se ještě najde pár lidí, kteří zkouší s Diablem třeba závodit či driftovat.
Jedním z nich je i majitel tohoto šedivého Lamborghini Diablo, který se rozhodl procvičit si se svým supersportovním vozem jízdu bokem. Jak ale brzy zjistil, je to náročnější, než se zdá.
V dnešní době se na trhu objevilo již několik automobilů, ze které ze svého majitele dokáží udělat drift-kinga jen po zmáčknutí jediného tlačítka. Speciální Drift mód "button" mají k dispozici například řidiči nového Fordu Focus RS nebo Mercedesu E63 AMG. Lamborghini Diablo z 90. let však žádnou takovou chytrou elektroniku nemá.
Jelikož je Lamborghini Diablo skutečným supersportovním vozem, byl jeho 5.7 litrový motor V12 o výkonu cca 485 koní umístěn doprostřed vozu, což by mu mělo zajistit pokud možno neutrální chování. Stará Lamborghini však nikdy nebylo snadné řídit, natož s nimi jezdit bokem.
Pokud se o to navíc pokouší evidentně nezkušený řidič, nemůžeme se divit, že většina jeho pokusů skončí nekontrolovatelným roztočením vozu. Abychom však řidiči nekřivdili, je potřeba ocenit několik velice zdařilých sklouznutí. Diablo však během podobných radovánek, obklopené vozy BMW, vypadá poněkud nedůstojně.
Jeho majitel si tak alespoň zaslouží pomyslný palec nahoru za odvahu vyjet se svým vozem z garáže a zkusit něco, co by ostatní majitele Diabla napadlo snad jen v nočních můrách.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?