Pro většinu lidstva je Lamborghini Diablo zcela nedosažitelný sen, který si mohou dovolit pouze ve formě plakátu na stěně či modelu na stole. Pár výjimečných však má to štěstí, a tuto ikonu devadesátých let ukrývají ve svých garážích. No a pak se ještě najde pár lidí, kteří zkouší s Diablem třeba závodit či driftovat.
Jedním z nich je i majitel tohoto šedivého Lamborghini Diablo, který se rozhodl procvičit si se svým supersportovním vozem jízdu bokem. Jak ale brzy zjistil, je to náročnější, než se zdá.
V dnešní době se na trhu objevilo již několik automobilů, ze které ze svého majitele dokáží udělat drift-kinga jen po zmáčknutí jediného tlačítka. Speciální Drift mód "button" mají k dispozici například řidiči nového Fordu Focus RS nebo Mercedesu E63 AMG. Lamborghini Diablo z 90. let však žádnou takovou chytrou elektroniku nemá.
Jelikož je Lamborghini Diablo skutečným supersportovním vozem, byl jeho 5.7 litrový motor V12 o výkonu cca 485 koní umístěn doprostřed vozu, což by mu mělo zajistit pokud možno neutrální chování. Stará Lamborghini však nikdy nebylo snadné řídit, natož s nimi jezdit bokem.
Pokud se o to navíc pokouší evidentně nezkušený řidič, nemůžeme se divit, že většina jeho pokusů skončí nekontrolovatelným roztočením vozu. Abychom však řidiči nekřivdili, je potřeba ocenit několik velice zdařilých sklouznutí. Diablo však během podobných radovánek, obklopené vozy BMW, vypadá poněkud nedůstojně.
Jeho majitel si tak alespoň zaslouží pomyslný palec nahoru za odvahu vyjet se svým vozem z garáže a zkusit něco, co by ostatní majitele Diabla napadlo snad jen v nočních můrách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?