Pokud se chcete dlouho kochat z krásy svého vozu, pravděpodobně se ho snažíte udržovat v čistotě. Mytí auta navíc může být i zdrojem zábavy či relaxace. Mnoho z nás ale stále opakuje několik chyb, kterými karoserii nevědomky ničí.
Téma, jak správně udržovat svůj vůz v čistotě, je oblíbené po celém světě. server Autoblog se ale spojil se specialistou na údržbu vozu, který upozornil na 3 nejčastější chyby, kterých se většina majitelů dopouští. Jaké to tedy jsou?
1. Nesprávná houba
Pokud používáte na mytí vozu klasickou houbu, raději ji ihned zahoďte. Tyto houby jsou totiž určeny na "drhnutí", přičemž se uvolněné nečistoty zachytí na jejich povrchu a poté mohou poškodit váš lak. Na mytí aut se prodávají speciální "houby", které nečistoty zachytí ve svých vláknech,takže nejsou v kontaktu s karoserií vozu. Tím se zabrání možnosti jakéhokoliv poškrábání.
Navíc je vhodné používat při mytí vozu 2 kyblíky. Jeden s čistou vodou, ve kterém se nečistoty z houby uvolní a druhý s vodou a saponátem, kde houbu znovu namočíte a připravíte k dalšímu mytí.
2. Nesprávný mycí prostředek
Mnoho lidí používá k mytí svého vozu prostředky na mytí nádobí. Ty sice skvěle uvolňují nečistoty a své uplatnění si v garážích či dílnách bezesporu najdou, ovšem na lak se nehodí. Přípravky na mytí vozidel totiž fungují na principu odstranění maxima nečistot při zachování vysokého "mazacího účinku". Jinak řečeno - pokud používáte pouze vodu se saponátem, karoserie se zbytečně vysušuje a hrozí poškození laku.
3. Používání univerzálních nástrojů a přípravků
Pokud používáte stejné houbu, chemii i vodu na všechny části vozu, zaděláváte si na rychlé poškození laku. Možná to zní zbytečně komplikovaně, ale používání odlišných nádob na vodu, saponátů či čistících nástrojů udělá velký rozdíl. I přes sebevětší snahu se totiž v houbách usazují malé částice nečistot.
Pokud tedy se stejnou houbou čistíte kola i karoserii, nečistoty z kol v houbě ulpí a následně karoserii poškodí. Totéž platí s vodou - silně znečištěná voda z kol karoserii příliš neprospěje.
Nejlepší, co můžete udělat, je oddělit si jednotlivé nástroje do několika zvláštních nádob. Zvlášť karoserii, kola, skla, atd.. Správná péče o karoserii se vám totiž vrátí nejen při pohledu na váš vůz, ale i při pohledu na vaše konto.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.