Pokud se chcete dlouho kochat z krásy svého vozu, pravděpodobně se ho snažíte udržovat v čistotě. Mytí auta navíc může být i zdrojem zábavy či relaxace. Mnoho z nás ale stále opakuje několik chyb, kterými karoserii nevědomky ničí.
Téma, jak správně udržovat svůj vůz v čistotě, je oblíbené po celém světě. server Autoblog se ale spojil se specialistou na údržbu vozu, který upozornil na 3 nejčastější chyby, kterých se většina majitelů dopouští. Jaké to tedy jsou?
1. Nesprávná houba
Pokud používáte na mytí vozu klasickou houbu, raději ji ihned zahoďte. Tyto houby jsou totiž určeny na "drhnutí", přičemž se uvolněné nečistoty zachytí na jejich povrchu a poté mohou poškodit váš lak. Na mytí aut se prodávají speciální "houby", které nečistoty zachytí ve svých vláknech,takže nejsou v kontaktu s karoserií vozu. Tím se zabrání možnosti jakéhokoliv poškrábání.
Navíc je vhodné používat při mytí vozu 2 kyblíky. Jeden s čistou vodou, ve kterém se nečistoty z houby uvolní a druhý s vodou a saponátem, kde houbu znovu namočíte a připravíte k dalšímu mytí.
2. Nesprávný mycí prostředek
Mnoho lidí používá k mytí svého vozu prostředky na mytí nádobí. Ty sice skvěle uvolňují nečistoty a své uplatnění si v garážích či dílnách bezesporu najdou, ovšem na lak se nehodí. Přípravky na mytí vozidel totiž fungují na principu odstranění maxima nečistot při zachování vysokého "mazacího účinku". Jinak řečeno - pokud používáte pouze vodu se saponátem, karoserie se zbytečně vysušuje a hrozí poškození laku.
3. Používání univerzálních nástrojů a přípravků
Pokud používáte stejné houbu, chemii i vodu na všechny části vozu, zaděláváte si na rychlé poškození laku. Možná to zní zbytečně komplikovaně, ale používání odlišných nádob na vodu, saponátů či čistících nástrojů udělá velký rozdíl. I přes sebevětší snahu se totiž v houbách usazují malé částice nečistot.
Pokud tedy se stejnou houbou čistíte kola i karoserii, nečistoty z kol v houbě ulpí a následně karoserii poškodí. Totéž platí s vodou - silně znečištěná voda z kol karoserii příliš neprospěje.
Nejlepší, co můžete udělat, je oddělit si jednotlivé nástroje do několika zvláštních nádob. Zvlášť karoserii, kola, skla, atd.. Správná péče o karoserii se vám totiž vrátí nejen při pohledu na váš vůz, ale i při pohledu na vaše konto.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?