Když se ve Velké Británii objevila Škoda Favorit, znamenalo to pro mladoboleslavskou automobilku skok kupředu. Ovšem že bude Favorit vychvalován i 25 let po uvedení na trh, to by čekal málokdo. Přesto se tak stalo v renomovaném listu Telegraph.
Když se britský redaktor z časopisu Telegraph vydával na cestu z Londýna do Mladé Boleslavi ve voze Škoda Favorit, pravděpodobně ho samotného nenapadlo, jak příjemný to bude zážitek. Jinak si totiž jeho článek vysvětlit nelze.
Ještě před opuštěním Británie srovnává redaktor zapůjčený Favorit se svým vlastním Seatem Ibizou, který nevlastní ještě ani rok. Ačkoliv je Ibiza novější a výkonnější, ve zrychlení by pravděpodobně vyhrál Favorit. Hlavní rozdíl je totiž ve váze. Zatímco Ibiza váží skoro 1,5 tuny, Favorit váží sotva tunu i s řidičem. Čímž smazává rozdíl 20 koní.
Nižší váha se ale někde musí projevit. Paradoxně nejde o komfort, který si redaktor vychvaloval, ale o bezpečnost. Favorit totiž postrádal jakékoliv elektronické pomocníky a nenabízel ani airbag. Jak sám v textu uvádí "Ve Škoda mi kompletně vyměnili brzdy a namontovali nové pneumatiky. Pokud bych se totiž dostal do krizové situace, jediné co mě může zachránit je rychlá reakce a trakce".
Když už jsme zmínili komfort, ten byl také vychvalován. Ačkoliv interiér plný tvrdých a hranatých plastů nepůsobí příliš elegantně, vše kompenzovala měkká sedadla, nad kterými se redaktor div nerozplýval. Po několika hodinách cesty se dokonce cítil lépe, než v autě za 120,000 liber (3,5 milionu Kč), které zkoušel před Favoritem.
Co ale autora příliš nepotěšilo, byla absence zásuvky/zapalovače, neboť si nemohl připojit svou navigaci. Cesta z Londýna do Prahy/ Mladé Boleslavi jen s autoatlasem tak musela být opravdu zajímavá.
Čtyřválec o objemu 1,3 litru udělal na redaktora také dobrý dojem. Ačkoliv měl k dispozici místo otáčkoměru pouze hodiny, motor se mu zdál při dálniční jízdě tišší než jeho moderní konkurenti s menším objemem a méně válci. Klasické dálniční tempo zvládal Favorit s přehledem, horší to bylo při nájezdu na německý Autobahn, kde není rychlost omezena a Favorit se mohl hnát svou maximální rychlostí 152 km/h.
A jaký je závěr? Navzdory všem očekáváním redaktor hodnotil Favorita jako jedno z nejkomfortnějších a nejpohodlnějších vozidel, s jakými se za dlouhou dobu svezl. Sedačky byly příjemné, interiér možná strohý, ale skvěle funkční. Všechny ovládací prvky byly dostatečně velké, přehledně rozmístěné a vždy na dosah. Samozřejmě, že Favorit je technologicky zastaralý a má mnohem méně možností než současné vozy, přesto jeho jednoduchost vytváří v řidiči intuitivní uživatelský zážitek, který dnešní vozy nabídnout nedokážou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.