Když se ve Velké Británii objevila Škoda Favorit, znamenalo to pro mladoboleslavskou automobilku skok kupředu. Ovšem že bude Favorit vychvalován i 25 let po uvedení na trh, to by čekal málokdo. Přesto se tak stalo v renomovaném listu Telegraph.
Když se britský redaktor z časopisu Telegraph vydával na cestu z Londýna do Mladé Boleslavi ve voze Škoda Favorit, pravděpodobně ho samotného nenapadlo, jak příjemný to bude zážitek. Jinak si totiž jeho článek vysvětlit nelze.
Ještě před opuštěním Británie srovnává redaktor zapůjčený Favorit se svým vlastním Seatem Ibizou, který nevlastní ještě ani rok. Ačkoliv je Ibiza novější a výkonnější, ve zrychlení by pravděpodobně vyhrál Favorit. Hlavní rozdíl je totiž ve váze. Zatímco Ibiza váží skoro 1,5 tuny, Favorit váží sotva tunu i s řidičem. Čímž smazává rozdíl 20 koní.
Nižší váha se ale někde musí projevit. Paradoxně nejde o komfort, který si redaktor vychvaloval, ale o bezpečnost. Favorit totiž postrádal jakékoliv elektronické pomocníky a nenabízel ani airbag. Jak sám v textu uvádí "Ve Škoda mi kompletně vyměnili brzdy a namontovali nové pneumatiky. Pokud bych se totiž dostal do krizové situace, jediné co mě může zachránit je rychlá reakce a trakce".
Když už jsme zmínili komfort, ten byl také vychvalován. Ačkoliv interiér plný tvrdých a hranatých plastů nepůsobí příliš elegantně, vše kompenzovala měkká sedadla, nad kterými se redaktor div nerozplýval. Po několika hodinách cesty se dokonce cítil lépe, než v autě za 120,000 liber (3,5 milionu Kč), které zkoušel před Favoritem.
Co ale autora příliš nepotěšilo, byla absence zásuvky/zapalovače, neboť si nemohl připojit svou navigaci. Cesta z Londýna do Prahy/ Mladé Boleslavi jen s autoatlasem tak musela být opravdu zajímavá.
Čtyřválec o objemu 1,3 litru udělal na redaktora také dobrý dojem. Ačkoliv měl k dispozici místo otáčkoměru pouze hodiny, motor se mu zdál při dálniční jízdě tišší než jeho moderní konkurenti s menším objemem a méně válci. Klasické dálniční tempo zvládal Favorit s přehledem, horší to bylo při nájezdu na německý Autobahn, kde není rychlost omezena a Favorit se mohl hnát svou maximální rychlostí 152 km/h.
A jaký je závěr? Navzdory všem očekáváním redaktor hodnotil Favorita jako jedno z nejkomfortnějších a nejpohodlnějších vozidel, s jakými se za dlouhou dobu svezl. Sedačky byly příjemné, interiér možná strohý, ale skvěle funkční. Všechny ovládací prvky byly dostatečně velké, přehledně rozmístěné a vždy na dosah. Samozřejmě, že Favorit je technologicky zastaralý a má mnohem méně možností než současné vozy, přesto jeho jednoduchost vytváří v řidiči intuitivní uživatelský zážitek, který dnešní vozy nabídnout nedokážou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.