Ford Mustang se v USA vyrábí již od roku 1964, do Evropy a zbytku světa si ale hledal cestu poměrně dlouho. Konkrétně až do roku 2014, kdy se Ford rozhodl zařadit Mustang do nabídky na většině světových trhů. A tento krok se rozhodně vyplatil.
Už v roce 2015 se Mustang stal nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Během roku se totiž Fordu podařilo prodat 110.000 kupé a 30.000 kabrioletů. Celkem tedy 140.000 vozů.
Úspěch se automobilce povedlo zopakovat i v roce 2016, kdy se celkem prodalo přes 150.000 automobilů. Velký podíl na tomto úspěchu měly rostoucí prodeje v Německu a Číně. Celkově odešlo z USA do zámoří přes 45.000 vozů. Ty putovaly na 140 trhů po celém světě.
Americké automobily jsou v Evropě oblíbené ale stále exotické, což se projevuje i na volbě motorů. Evropští zákazníci totiž volí motor 5.0 V8 až v 65 % případů. To je dokonce vyšší procento, než v USA, kde motor V8 volí jen 40 % zákazníků.
Ford by rád rostoucí prodeje udržel. Pomoci mu v tom má expanze na dalších šest trhů a hlavně uvedení nového modelu pro rok 2018, který nabídne 10 stupňovou automatickou převodovku, aktivní výfukový systém a odpružení MagneRide.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?