Ford Mustang se v USA vyrábí již od roku 1964, do Evropy a zbytku světa si ale hledal cestu poměrně dlouho. Konkrétně až do roku 2014, kdy se Ford rozhodl zařadit Mustang do nabídky na většině světových trhů. A tento krok se rozhodně vyplatil.
Už v roce 2015 se Mustang stal nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Během roku se totiž Fordu podařilo prodat 110.000 kupé a 30.000 kabrioletů. Celkem tedy 140.000 vozů.
Úspěch se automobilce povedlo zopakovat i v roce 2016, kdy se celkem prodalo přes 150.000 automobilů. Velký podíl na tomto úspěchu měly rostoucí prodeje v Německu a Číně. Celkově odešlo z USA do zámoří přes 45.000 vozů. Ty putovaly na 140 trhů po celém světě.
Americké automobily jsou v Evropě oblíbené ale stále exotické, což se projevuje i na volbě motorů. Evropští zákazníci totiž volí motor 5.0 V8 až v 65 % případů. To je dokonce vyšší procento, než v USA, kde motor V8 volí jen 40 % zákazníků.
Ford by rád rostoucí prodeje udržel. Pomoci mu v tom má expanze na dalších šest trhů a hlavně uvedení nového modelu pro rok 2018, který nabídne 10 stupňovou automatickou převodovku, aktivní výfukový systém a odpružení MagneRide.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.