Ford Mustang se v USA vyrábí již od roku 1964, do Evropy a zbytku světa si ale hledal cestu poměrně dlouho. Konkrétně až do roku 2014, kdy se Ford rozhodl zařadit Mustang do nabídky na většině světových trhů. A tento krok se rozhodně vyplatil.
Už v roce 2015 se Mustang stal nejprodávanějším sportovním vozem na světě. Během roku se totiž Fordu podařilo prodat 110.000 kupé a 30.000 kabrioletů. Celkem tedy 140.000 vozů.
Úspěch se automobilce povedlo zopakovat i v roce 2016, kdy se celkem prodalo přes 150.000 automobilů. Velký podíl na tomto úspěchu měly rostoucí prodeje v Německu a Číně. Celkově odešlo z USA do zámoří přes 45.000 vozů. Ty putovaly na 140 trhů po celém světě.
Americké automobily jsou v Evropě oblíbené ale stále exotické, což se projevuje i na volbě motorů. Evropští zákazníci totiž volí motor 5.0 V8 až v 65 % případů. To je dokonce vyšší procento, než v USA, kde motor V8 volí jen 40 % zákazníků.
Ford by rád rostoucí prodeje udržel. Pomoci mu v tom má expanze na dalších šest trhů a hlavně uvedení nového modelu pro rok 2018, který nabídne 10 stupňovou automatickou převodovku, aktivní výfukový systém a odpružení MagneRide.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.