Na území Velké Británie byly vyrobeny desítky nádherných, rychlých či pokrokových aut. Lidé se však už roky přou o to, které z těchto vozidel je vlastně nejlepší. A na tuto otázku se rozhodli nalézt odpověď redaktoři z Auto Express.
Jejich prvním krokem bylo sestavení odborné poroty. A kdo jiný by mohl mít v celé věci lepší přehled, než představitelé automobilek sídlících na ostrovech? Porotci se tak stalo celkově deset lidí, kteří byli vybráni z automobilek McLaren, Citroen, Aston Martin, Volvo, GMC, BMW a Jaguar Land Rover. Ti vybrali 50 vozů, zahrnujících nízkorozpočtové vozy pro masy, off-roady do těžkého terénu, sportovní vozy, rodinné kombíky i speciály určené k překonávání limitů. My vám přinášíme před TOP 5.
5. místo: McLaren F1, 1992-1998
McLaren F1 je jeden z nejslavnějších supersportovních vozů všech dob. Jeho podoba je dílem talentovaného návrháře jménem Gordon Murray. O výkon se postaral Ron Dennis, který měl mnoho zkušeností ze závodů F1. 1,138 kilogramů vážící vůz dostal motor V12 o objemu 6,1 litru. Jeho maximální rychlost 286 km/h stanovila nový rekord u sériově vyráběných vozů. Jeho cena však byla také rekordní a neustále roste. Navíc se vyrobilo pouze 106 kusů.
4. místo: Aston Martin DB5, 1963-1965
Aston Martin DB5 vstoupil do našich životů zejména díky účinkování ve filmech s Jamesem Bondem. I tak je to ale jeden z nejkrásnějších vozů, jaké kdy byly na území Velké Británie vyráběny. Jeho čtyřlitrový řadový šestiválec produkoval výkon 285 koní. Ve verzi Vantage dokonce až 329 koní, což agentovi jejího veličenstva dávalo před padouchy solidní náskok. Celkově se vyrobilo asi jen 1.059 kusů, což ceny tohoto modelu drží nedosažitelně vysoko.
3. místo: Land Rover Defender, 1948-2016
Historie Defendru se začala psát v poválečných letech a jeho konstrukce vychází z Jeepu Willis. Díky přebytkům z válečné výroby se navíc dařilo držet jeho cenu velice nízko, což pomohlo jeho rozšíření. Jeho technika byla odolná, jednoduchá a spolehlivá. Po celém světě provázel cestovatele, dobrodruhy, misionáře i vojáky. Objevil se na každém kontinentu a málo kdy ho něco dokázalo zastavit. Jeho výroba probíhala až do roku 2016 pouze s drobnými kosmetickými změnami.
2. místo: Jaguar E-Type, 1961-1975
Vůz, o kterém v roce 1961 sám velký Enzo Ferrari prohlásil, že je to nejkrásnější automobil, jaký kdy spatřil. Kromě krásných tvarů ale uměl E-Type nabídnout i nezávislé odpružení, samonosnou karoserii, kotoučové brzdy a skvostný 3,8 litrový motor o výkonu 267 koní. To vše s poloviční cenou oproti soudobým vozům Ferrari či Aston Martin. Své kvality E-Type projevoval i na závodní dráze, kde se z něj brzy stal respektovaný protivník. Podobně jako u Astonu Martin DB-5, i E-Type je vyhledávaný sběratelský exemplář, jehož ceny letí strmě vzhůru.
1. místo: Mini, 1959-2000
Mini si vítězství rozhodně zaslouží. Ačkoliv přišlo v těžkých dobách ropné krize, nabízelo přesně to, po čem lidé toužili. Malý, nenáročný ale úsporný vůz, který odveze čtyři cestující do továrny, na výlet i do školy. Mini zkrátka motorizovalo celou Británii. Na ulicích se vyskytovalo stejně často, jako poštovní schránky. Navíc bylo velice živé a podávalo skvělé jízdní výkony. Za 41 let se vyrobilo přes 5,3 milionu kusů v různých karosářských provedeních. Kabriolet, dodávka, pick-up a mnoho dalších. Jeho závodní provedení pak svými výkony zaskočila nejednoho soupeře.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.