Zrak je pro řidiče tím nejdůležitějším smyslem. Podle ÚAMK ale mnoho řidičů vidí špatně a někteří si to ani neuvědomují.
Podle průzkumu ÚAMK z roku 2013 viděla špatně jedna třetina testovaných řidičů. Podle průzkumu z roku 2016 už to byla jedna polovina. Tato čísla jsou alarmující a měla by motivovat řidiče k pravidelným kontrolám u očního lékaře.
Jednou z nejčastějších očních vad a nejčastějším důvodem slepoty je tzv. je šedý zákal, neboli katarakta. Ten se vyskytuje prakticky u každého s věkem nad 65 let. Jeho rozvoj ale může urychlit větší dioptrická vada, úraz oka nebo cukrovka. Během onemocnění šedým zákalem dochází k zneprůhlednění čočky a člověk začne vidět jako přes mlhu. Šedý zákal přichází plíživě a někdy ho nemusíme ani zaznamenat. Nejlepší prevencí jsou proto oční prohlídky.
Šedého zákalu se nelze zbavit jinak, než operací. Ta je však jednou z nejčastěji prováděných očních operací u nás (cca 100 tisíc ročně) a díky moderním technologiím patří mezi jednu z nejbezpečnějších. V jejím průběhu se zakalená lidská čočka nahradí čočkou umělou. Na výběr je z většího množství čoček – některé odstraňují oční vady, jiné naopak zlepšují vidění za zhoršených podmínek.
Pro řidiče je nejlepší volbou jednoohnisková asferická čočka, která zlepšuje vidění při zhoršených světelných podmínkách způsobených např. mlhou, šerem nebo tmou.
Ještě jednou tedy připomínáme - čím dříve se na šedý zákal přijde, tím dříve se vám zlepší zrak a vyhnete se problémům na silnici. Tak vzhůru k očním lékařům.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.