Velké srovnání: Je lepší navigace přenosná, nebo vestavěná?

AutoRoad.cz, 14. března 2017, 07:23 Google+

Navigace se pomalu stává oblíbeným pomocníkem většiny řidičů. U některých má dokonce vliv na výběr auta. Je ale lepší používat vestavěnou navigaci od výrobce aut, nebo si dokoupit navigaci přenosnou?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Navigace vestavěná nemusí být vždy ideální

Navigace vestavěná nemusí být vždy ideální | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Ještě před několika lety byla satelitní navigace výsadou pouze luxusních manažerských vozů, dnes ji ale najdete prakticky ve všech nových autech. Jistě, jedná se zpravidla o příplatkovou výbavu a nutno říci, že mnohdy docela drahou. Ale stojí tento doplněk vůbec za úvahu?

Z pohledu zájemce o ojeté auto je tovární originální navigace samozřejmě zajímavý doplněk usnadňující cestování do méně známých destinací, ale ne vždy se dá na starší typy navigací plně spolehnout.

"Starší vozy s navigací nemusí mít aktualizované mapové podklady, takže v navigaci nejsou zaneseny důležité nové křižovatky a ulice," upozorňuje expert. Ve výsledku tak může být orientace v cílové destinaci problematická.

Navíc aktualizace mapových podkladů nebývá zadarmo a některé automobilky mohou chtít za nová data klidně i dva tisíce korun. To už je suma, za kterou se dají koupit nejlevnější nové přenosné navigace na trhu. Ale jsou kvalitní?

"Záleží na požadavcích spotřebitele. Nejlevnější navigace stojí zhruba dva tisíce, ale za navigaci můžete dát také deset tisíc korun nebo více," říká Svoboda. Zákazník by si měl především projít spotřebitelské testy a zjistit, která je kvalitní a cenově výhodná. Ne vždy totiž nejdražší znamená automaticky nejlepší.

S neoriginální navigací je ta obtíž, že ji většinou musíte namontovat na čelní okno a následně vést interiérem nabíjecí kabel. Originální navigace od výrobce je vestavěná a problémy s nabíjením odpadají. "Policie někdy pokutuje to, že je navigace umístěna ve výhledu řidiče," varuje expert.

Dražší navigace mají většinou doživotně aktualizovaná data, některé navigace ale umožňují stažení aktuálních dat zdarma. Užitečné mohou být i funkce upozornění na radary, ale ne vždy se dá na jejich přesnost spoléhat.

Na druhou stranu dodatečná montáž originální navigace je komplikovaná a ne vždy možná. Například u vozů značky Škoda nebo Volkswagen je to jednodušší, ale tyto navigace jsou oblíbeným cílem zlodějů a nedá se říci, že by jejich trochu zastaralá funkce odpovídala požadavkům moderní doby a stála za to riziko vykradení vozu.

Riziko krádeže hrozí ale i u přenosné navigace. Zkušený zloděj například pozná podle otisku na čelním skle, že vozíte v autě navigaci a může zkusit rozbít okno a otevřít přihrádku u spolujezdce, kam plno lidí navigaci ukrývá.

Kvalitní přenosná navigace by měla aktualizovat trasu podle aktuálního provozu a informovat včas o uzavírkách nebo kolonách. Umožněno by mělo být i propojení s telefonem nebo počítačem pro rychlou aktualizaci dat a zadání trasy.

Vytisknout

Diskuze: Velké srovnání: Je lepší navigace přenosná, nebo vestavěná?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota představuje komponenty pohonného ústrojí na základě architektury TNGA.

Technická revoluce od Toyoty. Radost z jízdy, nízká hmotnost a vysoký výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud