Existují motoristé, pro které příchod jara téměř nic neznamená a nic zásadního se tím pro ně nemění. Ovšem zodpovědný motorista by měl brát dlouhodobé změny teplot v potaz, a udělat si tak alespoň dvakrát do roka na svůj automobil čas.
Téměř všechny nás čeká přezutí pneumatik či výměna celých kol, ať už svépomocí nebo v příslušných pneuservisech. Podrobnostem o pneumatikách a správném skladování jsme se věnovali v samostatném článku. Nám pro tuto chvíli stačí zmínit fakt, že i když zákon povoluje hloubku dezénu letní pneumatiky do 1,6 mm, obecně není doporučováno jezdit na pneumatikách starších než 5 let. Samozřejmě, že rozdílné nároky na obutí svého vozu budou mít majitelé s různým ročním nájezdem kilometrů, i tak je ale potřeba sáhnout si do svědomí, vzpomenout si koho že to ve svém autě vozíme a alespoň na pneumatikách nešetřit a mít tedy na vědomí, že roli hraje nejen výška vzorku, ale i stáří pneumatiky. A pokud se přeci jenom rozhodneme zůstat u staré a sjeté pneumatiky tak říkajíc „na dojetí“, pak to mít neustále na paměti a v případě deště nebo vody na silnici alespoň sundat nohu z plynu. Ovšem stejně důležité, jako je vybrat správnou pneumatiku, je i pravidelně kontrolovat její tlak, neboť i ten má zásadní vliv na jízdní vlastnosti.
Když už máme kola z vozu demontovaná, je dobré zkontrolovat stav brzdových destiček a kotoučů. Ne každý ojetý vůz má k tomuto úkonu příslušnou kontrolku a ve chvíli, kdy začnou brzdy „chroupat“, už může být pozdě. Nelze standardně říci, jaká je minimální šířka brzdových destiček a kotoučů, jelikož se tyto údaje zásadně liší vůz od vozu. Tento údaj se však můžeme dočíst v manuálu k vozidlu, stejně tak jej uvádí i výrobci jednotlivých brzdových komponent. Dále můžeme využít lepšího přístupu a pohledem zkontrolovat i ostatní komponenty podvozku. Samozřejmě, že naši prohlídku nemůžeme srovnávat se zásahem odborníka, avšak i tak můžeme být schopni odhalit nějaké zjevné poškození, jehož včasné řešení nám může pomoci od zbytečných problémů.
Dalším z kroků zodpovědných motoristů bývá výměna stěračů. Ty jsou většinou po zimě poškozené od ledu na čelním skle, a jelikož je před námi období častých a intenzivních dešťů, je jejich výměna na místě. Vyndání zimní výbavy jako je škrabka na sklo, smetáček na sníh a startovací kabely, můžeme spojit s kontrolou povinné výbavy. Je celkem obvyklé, že použité tažné lano nebo reflexní vestu již nevrátíme na své místo, stejně tak nenahradíme použitou žárovku nebo pojistku novou. Teď je ten správný čas zkontrolovat, že je vše na svém místě. Zapomenout bychom neměli ani na platnost lékárničky.
Pokud již teploty dlouhodobě neklesají k bodu mrazu, je dobré poohlédnout se po letní kapalině do ostřikovačů. Opět jsou sice mezi námi řidiči, kteří celoročně používají tu zimní, ovšem letní kapalina mnohem lépe rozpouští hmyz na čelním skle, a jistě si dokážete vzpomenout, jak častý a nepříjemný problém to v letním období bývá. Když už máme zvednutou kapotu vozu, můžeme pohledem zkontrolovat stav provozních kapalin, jako je motorový olej, brzdová a chladicí kapalina. Stejně tak bychom se měli zamyslet, zda není čas na výměnu. Zatímco na motorový olej a jeho výměnu bývají řidiči celkem poctivý, na brzdovou a chladicí kapalinu se často zapomíná, přitom interval výměny těchto kapalin udávaný výrobci aut bývá 1 až 3 roky u kapaliny brzdové a 3 roky u kapaliny chladicí.
Posledním krokem, který můžeme doporučit, je kontrola funkčnosti veškerého osvětlení na vozidle. Prasklé parkovací světlo nemusíme bez kontroly odhalit klidně několik měsíců, ale finančně postihnout nás za to může kterákoliv policejní kontrola. O nebezpečnosti prasklých žárovek v brzdových světlech nemluvě.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?