Denně svým pojišťovnám nahlásí poškození čelního skla několik set klientů. Ročně jsou to stovky tisíců případů těchto škodných událostí. Není se tedy čemu divit, že jsou dnes normy pro vyplácení podstatně přísnější a důkazy, které dříve stačily, dnes nemají váhu.
Jaká byla situace doposud? Pokud byl řidič poškozeného vozidla dostatečně pohotový a umožňovala to konkrétní dopravní situace, měl správně řidiče „viníka“ zastavit a sepsat s ním záznam o nehodě, klidně i volnou formou. Bohužel, už v tuto chvíli se pohybujeme v jakési ideální situaci, která má s realitou pramálo společného. Totiž, ne každý řidič si chce zahrát na policejní honičku. Navíc většina prasklin a pavouků se rozleze až s odstupem času. Ovšem, i kdyby se vám povedlo řidiče „viníka“ zastavit, jen málokterý stvrdí tento čin svým podpisem, jelikož to pro něj znamená jak ztrátu bonusů, tak dražší pojistné. Pokud jsme ale na takového řidiče narazili a s podpisem souhlasil, měli jsme dříve téměř vyhráno. Dnes je ale situace jiná.
Pojišťovny totiž začaly důrazněji uplatňovat právo, že jim svoje nároky musíte především řádně prokázat. A je povinností poškozeného prokázat, že škoda byla způsobena provozem konkrétního vozidla. „Pokud jste jeli v autě sami a neměli kameru, nemáte šanci to prokázat,“ upozorňuje Lukáš Fládr, právník sdružení Pomoc poškozeným, ze své praxe. Jen v poslední době musel odmítnout zastupování několika motoristů, protože jim chyběl svědek, tudíž měli jen malou naději na úspěch. V případě prohraného sporu by je pak náklady vyšly zhruba na deset tisíc korun.
Bohužel, ani v případě svědka (spolujezdce) či kamery na předním skle, nemáte vyhráno. Ani z kamerového záznamu totiž nemusí být patrné, jak k poškození vlastně došlo. A co se spolujezdce týče, pojišťovnám se natolik nechce platit, že svědka i řidiče podrobují detailním výslechům a sledují konzistenci obou výpovědí, což je sice ochrání od podvodníků, ale pokud nám ve chvíli poškození spolujezdec spal nebo není dostatečně všímavý, máme smůlu.
Z uvedených informací tedy jasně vyplývá, že pokud se chceme ušetřit od nekonečných dohadů s pojišťovnou a mít alespoň nějakou jistotu, je dobré si čelní sklo připojistit v rámci povinného či havarijního pojištění. Důležité je uvědomit si cenu nového čelního skla. I když se vám totiž může zdát, že na váš běžný vůz bude čelní sklo průměrně drahé, nesmíte zapomenout na prvky výbavy, které cenu diametrálně zvyšují, senzory stěračů počínaje a vyhříváním čelního skla konče. Důležité je také ověřit si u vaší pojišťovny možnou spoluúčast, která může být vyjádřena buď fixní částkou, nebo procenty z celkové ceny opravy. Většina pojišťoven se brání podvodníkům spoluúčastí hlavně v prvních měsících pojištění.
Poslední informací, na kterou je potřeba dát si u vaší pojišťovny pozor, je tzv. „limit plnění“, který může být označen jako LP či PR. LP značí maximální hranici plnění, kterou je možné celou spotřebovat na jednu pojistnou událost. PR je pojištění prvního rizika. Je to tedy maximální hranice plnění, kterou je možné spotřebovat na všechny pojistné události, které nastanou za 12 po sobě jdoucích měsíců. Druhá varianta bývá u pojišťoven častější a vyplývá z ní, že pokud dojde k poškození čelního skla 2x za 12 měsíců (přičemž částka na kterou je sklo pojištěno byla spotřebována z první opravy) druhou opravu hradíme plně my, i když máme čelní sklo připojištěné.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?