Tání sněhu při oblevě a vyšších teplotách může znamenat předzvěst záplav. Pokud jste nestihli své auto odvézt na vyvýšené místo a zatopila ho voda, obecně lze říci, že do stavu v jakém bylo předtím, se už nikdy nedostane. Jemné bahno se dostane dovnitř vozu, čalounění natáhne typický zápach a lepené spoje se začnou rozlepovat. Jednou z možností je auto rozprodat na náhradní díly.
Voda nejvíce poničí elektroinstalaci. Drtivá většina dnešních vozů má mnoho elektroniky. Jakmile se ke konektorům, tištěným obvodům či řídicí jednotce dostane voda, stanou se nefunkčními ihned nebo velmi brzy.
Pokud bylo vaše vozidlo zaplaveno po výfuk, tak rozhodně se ho nepokoušejte nastartovat. Jen tak zabráníte většímu poškození.
Záchrana auta stojí více, než auto nové
Pokud chcete své auto zachránit, počítejte s tím, že to bude stát nemalé peníze. Vozidlo bude nutné kompletně odstrojit, vše vyprat, vysušit, přelepit a vyměnit kompletní elektroinstalaci. Pokud automobil pouze vysušíte a bude vám vše fungovat, můžete ho zkusit na vlastní riziko dál provozovat. Nikdy ale nebudete vědět, co přestane fungovat.
Druhou variantu, jak získat nějaké peníze ze zničeného auta, je rozprodat ho na náhradní díly, které se dají vyčistit.
Prodej není řešení
Takový vůz jako celek se nesmí prodat bez vědomí kupujícího o tom, že bylo auto zaplaveno. Pokud by například vypadlo ABS či stabilizace podvozku v kritické situaci a tím byla způsobená havárie a následně se zjistilo, že u takového automobilu se zatajilo jeho předchozí zatopení, může se jednat i o trestný čin.
Zaplavená auta se občas objevují v autobazarech
Každý, kdo kupuje ojetinu, musí vybírat nejen zrakem, ale i nosem. Právě zápach mnohdy prozradí, že s automobilem není vše v pořádku. Vůz, který byl zatopen při povodni, může projít důkladnou renovací, přesto se dá už na první pohled poznat podle zvláštního zápachu, který nelze odstranit.
Stopy po povodni se dají najít třeba i v kloubu řadicí páky nebo pod přístrojovou deskou. Často se vše provalí, pokud vytáhnete bezpečnostní pás z navijáku až na doraz, ne jen do míry obvyklé pro zapnutí. Část, která se běžně neodvíjí, bývá napadena plísní.
Taková auta se objevují v autobazarech ještě několik měsíců po povodních. LIdé, kteří si nejsou při koupi jisti, si auto také mohou zkontrolovat tím, že podívají, kde se vozdilo náchazelo v době povodní. Pokud byl majitel bydlí v zaplavené obci, je možné, že prodává zaplavené auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.