Tání sněhu při oblevě a vyšších teplotách může znamenat předzvěst záplav. Pokud jste nestihli své auto odvézt na vyvýšené místo a zatopila ho voda, obecně lze říci, že do stavu v jakém bylo předtím, se už nikdy nedostane. Jemné bahno se dostane dovnitř vozu, čalounění natáhne typický zápach a lepené spoje se začnou rozlepovat. Jednou z možností je auto rozprodat na náhradní díly.
Voda nejvíce poničí elektroinstalaci. Drtivá většina dnešních vozů má mnoho elektroniky. Jakmile se ke konektorům, tištěným obvodům či řídicí jednotce dostane voda, stanou se nefunkčními ihned nebo velmi brzy.
Pokud bylo vaše vozidlo zaplaveno po výfuk, tak rozhodně se ho nepokoušejte nastartovat. Jen tak zabráníte většímu poškození.
Záchrana auta stojí více, než auto nové
Pokud chcete své auto zachránit, počítejte s tím, že to bude stát nemalé peníze. Vozidlo bude nutné kompletně odstrojit, vše vyprat, vysušit, přelepit a vyměnit kompletní elektroinstalaci. Pokud automobil pouze vysušíte a bude vám vše fungovat, můžete ho zkusit na vlastní riziko dál provozovat. Nikdy ale nebudete vědět, co přestane fungovat.
Druhou variantu, jak získat nějaké peníze ze zničeného auta, je rozprodat ho na náhradní díly, které se dají vyčistit.
Prodej není řešení
Takový vůz jako celek se nesmí prodat bez vědomí kupujícího o tom, že bylo auto zaplaveno. Pokud by například vypadlo ABS či stabilizace podvozku v kritické situaci a tím byla způsobená havárie a následně se zjistilo, že u takového automobilu se zatajilo jeho předchozí zatopení, může se jednat i o trestný čin.
Zaplavená auta se občas objevují v autobazarech
Každý, kdo kupuje ojetinu, musí vybírat nejen zrakem, ale i nosem. Právě zápach mnohdy prozradí, že s automobilem není vše v pořádku. Vůz, který byl zatopen při povodni, může projít důkladnou renovací, přesto se dá už na první pohled poznat podle zvláštního zápachu, který nelze odstranit.
Stopy po povodni se dají najít třeba i v kloubu řadicí páky nebo pod přístrojovou deskou. Často se vše provalí, pokud vytáhnete bezpečnostní pás z navijáku až na doraz, ne jen do míry obvyklé pro zapnutí. Část, která se běžně neodvíjí, bývá napadena plísní.
Taková auta se objevují v autobazarech ještě několik měsíců po povodních. LIdé, kteří si nejsou při koupi jisti, si auto také mohou zkontrolovat tím, že podívají, kde se vozdilo náchazelo v době povodní. Pokud byl majitel bydlí v zaplavené obci, je možné, že prodává zaplavené auto.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?