S rostoucím počtem nových automobilů klesá i úmrtnost při dopravních nehodách. Laboratorní simulace nehod (tzv. crashtest) ovšem brzo projdou velkou proměnou.
Testy, kde se hodnotí veškerá rizika a vlivy na člověka v kabině, totiž přestávají být úplně přesné. Testovací figuríny sice stojí majlant a jsou takřka jako živí lidé, jenže s rostoucí obezitou obyvatel na celé planetě se musí vše změnit.
Prozatím se změna v testech týká hlavně USA. Tam je obří procento obézních lidí a právě oni dělají vrásky na čele organizaci NHTSA. V podstatě jde o to, že čím více lidé tloustnou, tím horší je přesnost nárazových testů. Tuk v těle totiž brání okamžitému zadržení těla pasažéra, pás jím "projede" a než se zastaví o žebra nebo další kosti, může být pozdě.
Vše potvrzuje studie, jenž říká, že v roce 1979 vážil průměrný Američan 78,8 kg a průměrná Američanka 66 kg. Se začátkem roku 2000 však váha vzrostla na 88,5 kg u mužů. Ženy ztloustly na 75,3 kg. U obézních lidí pak hrozí častější zranění dolních končetin. Na světě jsou již první prototypy nových figurín. Ty mají hmotnost 124 kg a měly by zajistit dostatečnou přesnost testu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?