S rostoucím počtem nových automobilů klesá i úmrtnost při dopravních nehodách. Laboratorní simulace nehod (tzv. crashtest) ovšem brzo projdou velkou proměnou.
Testy, kde se hodnotí veškerá rizika a vlivy na člověka v kabině, totiž přestávají být úplně přesné. Testovací figuríny sice stojí majlant a jsou takřka jako živí lidé, jenže s rostoucí obezitou obyvatel na celé planetě se musí vše změnit.
Prozatím se změna v testech týká hlavně USA. Tam je obří procento obézních lidí a právě oni dělají vrásky na čele organizaci NHTSA. V podstatě jde o to, že čím více lidé tloustnou, tím horší je přesnost nárazových testů. Tuk v těle totiž brání okamžitému zadržení těla pasažéra, pás jím "projede" a než se zastaví o žebra nebo další kosti, může být pozdě.
Vše potvrzuje studie, jenž říká, že v roce 1979 vážil průměrný Američan 78,8 kg a průměrná Američanka 66 kg. Se začátkem roku 2000 však váha vzrostla na 88,5 kg u mužů. Ženy ztloustly na 75,3 kg. U obézních lidí pak hrozí častější zranění dolních končetin. Na světě jsou již první prototypy nových figurín. Ty mají hmotnost 124 kg a měly by zajistit dostatečnou přesnost testu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.