S rostoucím počtem nových automobilů klesá i úmrtnost při dopravních nehodách. Laboratorní simulace nehod (tzv. crashtest) ovšem brzo projdou velkou proměnou.
Testy, kde se hodnotí veškerá rizika a vlivy na člověka v kabině, totiž přestávají být úplně přesné. Testovací figuríny sice stojí majlant a jsou takřka jako živí lidé, jenže s rostoucí obezitou obyvatel na celé planetě se musí vše změnit.
Prozatím se změna v testech týká hlavně USA. Tam je obří procento obézních lidí a právě oni dělají vrásky na čele organizaci NHTSA. V podstatě jde o to, že čím více lidé tloustnou, tím horší je přesnost nárazových testů. Tuk v těle totiž brání okamžitému zadržení těla pasažéra, pás jím "projede" a než se zastaví o žebra nebo další kosti, může být pozdě.
Vše potvrzuje studie, jenž říká, že v roce 1979 vážil průměrný Američan 78,8 kg a průměrná Američanka 66 kg. Se začátkem roku 2000 však váha vzrostla na 88,5 kg u mužů. Ženy ztloustly na 75,3 kg. U obézních lidí pak hrozí častější zranění dolních končetin. Na světě jsou již první prototypy nových figurín. Ty mají hmotnost 124 kg a měly by zajistit dostatečnou přesnost testu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?