Správnou odpovědí je, že se jedná o vedlejší produkt výroby pneumatik. V několika posledních stádiích výroby pneumatiky se vzorek a grafika na bočnících vytvářeny pomocí formy. V té vlastně pneumatika dostane svůj vzorek za pomoci vysokotlakého horkého vzduchu.
Občas se využívá i vysoký tlak vody a právě tyto dva způsoby mají za vinu, že pneumatika je vlastně roztlačena do stěn formy. Pro absenci jakéhokoliv vzduchu ve formě jsou ve stěnách formy úzké otvory, odkud vzduch odchází ven. A právě zde se dostáváme k celému vysvětlení.
Guma se při odvzdušňování dostane i do těchto kanálků a tím pádem se pak na pneumatikách objeví ony "fousky". Záleží pak na dotyčné gumařské firmě, zda fousky následně obrousí a pneumatiku pustí do prodeje, nebo tam fousky nechá. Poznáte to hlavně na tom, že čím dražší pneumatika a honosnější výrobce, tím spíše na ní fousky neuvidíte.