Všimli jste si toho? Některé nové pneumatiky mají na svých krajích umístěny tzv. fousky a některé zase ne. Ale co to vlastně je a k čemu jsou dobré?
Správnou odpovědí je, že se jedná o vedlejší produkt výroby pneumatik. V několika posledních stádiích výroby pneumatiky se vzorek a grafika na bočnících vytvářeny pomocí formy. V té vlastně pneumatika dostane svůj vzorek za pomoci vysokotlakého horkého vzduchu.
Občas se využívá i vysoký tlak vody a právě tyto dva způsoby mají za vinu, že pneumatika je vlastně roztlačena do stěn formy. Pro absenci jakéhokoliv vzduchu ve formě jsou ve stěnách formy úzké otvory, odkud vzduch odchází ven. A právě zde se dostáváme k celému vysvětlení.
Guma se při odvzdušňování dostane i do těchto kanálků a tím pádem se pak na pneumatikách objeví ony "fousky". Záleží pak na dotyčné gumařské firmě, zda fousky následně obrousí a pneumatiku pustí do prodeje, nebo tam fousky nechá. Poznáte to hlavně na tom, že čím dražší pneumatika a honosnější výrobce, tím spíše na ní fousky neuvidíte.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?