Všimli jste si toho? Některé nové pneumatiky mají na svých krajích umístěny tzv. fousky a některé zase ne. Ale co to vlastně je a k čemu jsou dobré?
Správnou odpovědí je, že se jedná o vedlejší produkt výroby pneumatik. V několika posledních stádiích výroby pneumatiky se vzorek a grafika na bočnících vytvářeny pomocí formy. V té vlastně pneumatika dostane svůj vzorek za pomoci vysokotlakého horkého vzduchu.
Občas se využívá i vysoký tlak vody a právě tyto dva způsoby mají za vinu, že pneumatika je vlastně roztlačena do stěn formy. Pro absenci jakéhokoliv vzduchu ve formě jsou ve stěnách formy úzké otvory, odkud vzduch odchází ven. A právě zde se dostáváme k celému vysvětlení.
Guma se při odvzdušňování dostane i do těchto kanálků a tím pádem se pak na pneumatikách objeví ony "fousky". Záleží pak na dotyčné gumařské firmě, zda fousky následně obrousí a pneumatiku pustí do prodeje, nebo tam fousky nechá. Poznáte to hlavně na tom, že čím dražší pneumatika a honosnější výrobce, tím spíše na ní fousky neuvidíte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?