Hon na české řidiče. Co na to říká legislativa?

ar1, 13. února 2017, 15:51 Google+

První informace o tom, že policie při kontrolách řidičů kamionů požadují doklady o výši mzdy, stejně jako pracovní smlouvy a další, aby ověřili, že dostávají alespoň minimum částky povinné v těchto zemích, přišly z Německa a Francie. Tím vše neskončilo. Od ledna totéž platí i v Rakousku a Itálii. Informuje ÚAMK.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 13.02. 17:25) Napište svůj názor
Příroda a doprava

Příroda a doprava | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Hovoříme o jevu, kterému se říká kabotáž, kdy přepravce z jednoho státu EU převáží zboží v jiné nebo jiných zemích. Navíc mnohdy jde o tak zvané nomádské řidiče, tedy ty, kteří se s vozy nevracejí do své domovské země, ale po dlouhé měsíce jezdí po Evropě a i povinnou týdenní přestávku řeší životem Nomádů v kabině automobilu. Tím samozřejmě snižují náklady. Mzdové pak přirozeně tím, že minimální mzdy v daných, především východoevropských zemích, jsou nižší. Například i český řidič obvykle dostává méně, než co říkají rakouské předpisy. Minimální mzda u našeho jižního souseda totiž dosahuje 8,27 až 10.22 euro za hodinu. A právě dodržování této hranice, pokud se český kamion pohybuje po rakouských silnicích, chtějí policie a další orgány kontrolovat.

Právě Rakousko je pro české dopravce jedním z nejdůležitějších zákazníků, a jakmile čeští dopravci ztratí výhodu nižších cen, nemají šanci uspět.

Kromě kontroly toho, zda český řidič dostává alespoň minimální rakouskou mzdu, mohou být dopravci kontrolováni, zda například mají následující doklady: předepsaný vysílací formulář, zaměstnaneckou smlouvu v němčině nebo angličtině, doklad o výplatě atd. Pokud doklady řidič nemá, následuje pokuta a dokonce možnost, že bude dané firmě zakázáno provozovat dopravu až na 5 let. Například ve Francii pokuta dosahuje 135 euro.

Podobné předpisy se tedy týkají nejen Německa a Francie, které je zavedly už v průběhu loňského roku, ale i Itálie, v jeho závěru 2016 a Rakouska, od ledna 2017.

Co k tomu evropská legislativa?

Samozřejmě, že umožňuje stanovit jednotlivým členským zemím svoji výši minimální mzdy, její vyžadování ale nesmí být v rozporu se svobodou podnikání a volnému pohybu zboží v rámci Evropské unie.

Paradoxní navíc v celé záležitosti je, že se tyto předpisy týkají jen dopravců-firem. Naopak, pokud jde o dopravce-osoby samostatně výdělečně činné, těch se tato povinnost netýká. Že by to byl návod, jak se této povinnosti vyhnout?

Vytisknout

Diskuze: Hon na české řidiče. Co na to říká legislativa?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 13.02.2017 17:25 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aviar Motors R67

Aviar Motors R67, kříženec Mustangu a Tesly, Model S umí stovku za 2,2 s!

Delage D12

Značka Delage se vrací ve velkém stylu

VLF Force 1

Na prodej je super vzácný VLF Force 1, jeden z pouhých pěti vyrobených

Autobazary

Čeho se zájemci o ojetý automobil bojí nejvíc? Stočený tachometr to kupodivu není

Lexus NX 300h

Test Lexus NX 300h 4x4 E-FOUR, prémiové SUV jde vlastní cestou

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

PŘÍMO OD VÝROBCE. Prémiové vozy za lákavou cenu na internetu? Předváděcí, skladové i použité

Britským policistům došla trpělivost, ujíždějící motorkáře začala srážet

Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

Závod Babet

Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

Uber

Nová jednoduše fungující aplikace Uberu zvyšuje bezpečnost pasažérů

BYD Han EV

BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Laurin & Klement Voiturette A, první automobil s Mladé Boleslavi.

Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

Ilustrační foto

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

Thomas Schäfer se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto

Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

Volkswagen Arteon

Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

reklama

Doporučujeme

krádež auta...

Jak ochránit auto? Nejúčinnější finty proti zlodějům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

  2. Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

  3. Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

  4. Test Lexus NX 300h 4x4 E-FOUR, prémiové SUV jde vlastní cestou

  5. Nová jednoduše fungující aplikace Uberu zvyšuje bezpečnost pasažérů

  6. Čeho se zájemci o ojetý automobil bojí nejvíc? Stočený tachometr to kupodivu není

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud