Opel nedávno představil nový model Crossland X, který je vlastně trošku dvojčetem Peugeotu 2008. Právě jeho francouzský kolega má verzi GT Line a Opel by mohl přijít s něčím podobným.
To naznačuje ilustrace Opelu Crossland X OPC, kterou vytvořil designér X-Tomi. Právě do sportovna laděný model vypadá stejně dobře, jako jeho francouzský nepřímý bratr s nálepkou GT Line. Díky X-Tomimu tak vidíme na Opelu nový modifikovaný přední nárazník, širší boční prahy a zadní spoiler.
Vše podporují větší litá kola s většími brzdami s červeně lakovanými třmeny. Otázkou je, zda by se Crossland X dočkal úpravy výkonu. U nejvyšší verze by se mohla objevit přeplňovaná benzinový jednašestka s výkonem 200 koní. Vše je ale ve fázi spekulací a nejsme si jisti, zda by vůbec něco takového Opel chtěl vyrábět.
Výrobní potenciál totiž není u verze OPC tak vysoký, jako je tomu u klasičtějších provedení. Crossovery a malé SUV táhnou aktuální prodejní žebříčky, ale jak by to bylo s jejich vrcholnými sportovními deriváty, to je otázkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?