Elektrická auta si dnes kupujeme především z důvodu ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zábavu stále hledáme spíše za volantem benzínového sporťáku. Přesto už několik pokusů o zábavný elektromobil vzniklo a nedopadly vůbec špatně. Taková auta však až příliš dávají na odiv svůj ekologický původ. A proto by leckoho mohla zajímat tahle zvláštní Miata.
Mazda MX-5, v USA značená jako Miata, je celý život symbolem lehkého a zábavného roadsteru, který nepotřebuje mít ve svých útrobách extra silný motor. Ekologii, i kvůli své hmotnosti, japonský vůz také zvládá obstojně, avšak pořád jezdí na benzín. Filozofií Miaty se vzdáleně inspirovali i jiní, mezi nimi třeba Tesla se svým elektrickým modelem s příznačným označením Roadster. Jenomže při pohledu na tuto konkrétní tmavou Mazdu ve vizuálně velmi dobrém stavu najednou i Tesla zbledne závistí.
Jak nepodívají značky E-Power, tato první generace z roku 1997 nemá pod kapotou zážehovou šestnácti- nebo osmnáctistovku. Místo ní nechal majitel v roce 2009 nainstalovat do útrob elektromotor. Výkon zveřejněn nebyl, avšak k jeho napájení slouží LiFePO4 akumulátory s kapacitou 28,8 kWh. Ty údajně stačí k dojetí do vzdálenosti 193 kilometrů na jedno nabití, a to při maximální rychlosti 120 km/h. Není to nikterak závratné číslo, ale představte si například zátah už při nízkých otáčkách. To je oblíbená disciplína většiny elektromobilů, vzpomeňte například na přestavěný Mercedes Vito nebo konce konců i Teslu Model S.
Pokud Vás elektrická Mazda Miata zaujala, máte šanci si ji pořídit a zachránit tak svůj kousíček naší planety. Aktuální majitel za ní chce 9950 dolarů (cca 246 000 korun) a dodává, že je auto v excelentní kondici. Jak už bylo řečeno, při pohledu na fotky tomu nejde nevěřit, jen se připravte na nevzhlednou obrazovku na palubní desce. Ale co byste pro přírodu neobětovali.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.