Když je člověk blázen do aut, dokáže ho zarmoutit leckterá fotka poničeného supersportu, hypersportu, veteránu nebo youngtimeru. Pokud je však na té fotce Ferrari F40, pak jsou pocity u některých ještě mnohem mnohem horší. Tím spíše, když je čerstvě zrestaurovaný kousek zralý tak akorát do šrotu.
Ferrari F40 je jedním z nejúžasnějších aut celé historie, a to nejen proto, že jako první na světě prolomilo magickou hranici 200 mil za hodinu (322 km/h) s maximálkou 326 km/h. Byly to i dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 352 kW (479 k) nebo celokarbonová karosérie, pomáhající stvořit legendu. A pak je tu ještě drobný detail o tom, že jde o poslední vůz, pod nímž je přímo podepsaný sám Enzo Ferrari. Milovníci F40 jistě namítnou, že těch důvodů je daleko víc, třeba vývoj a výroba bez kompromisů a bezpečnostních regulí, jako krátký nástin toho, proč je toto Ferrari tak ceněné to ale zcela nepochybně stačí.
Celkem vzniklo mezi roky 1987 a 1992 pouze 1311 automobilů, cena špičkového kusu se tak dnes šplhá daleko přes hranici milionu dolarů (cca 24 milionů korun). Takovou hodnotu měl zcela nepochybně i vůz z Velké Británie, protože teprve nedávno skončila jeho celková, a jistě ne zrovna levná, renovace. Hned po první jízdě však majiteli (a nejen jemu) zůstaly jen oči pro pláč. Jeho F40 totiž shořela prakticky do základů. Fatální následky si můžete prohlédnout na fotografiích jednoho z členů fóra Ferrari Chat, s nimiž přišel magazín Motor1.com.
Auto je prakticky na odpis, popelem lehlo kromě kousku přední části celé auto. Jestliže je auto registrované ve Velké Británii, pravděpodobně to znamená, že sice jednotlivé nepoškozené díly mohou být zachráněny, podvozek ale musí být sešrotován. To je hodně kruté, na druhou stranu další celková renovace by byla nejspíše, vzhledem ke stavu auta, neproveditelná. Co je příčinou požáru se zatím neví, podle již zmíněného diskusního fóra má ale F40 slabé místo v podobě pryžových palivových vaků a zapalovacích cívek. Přesto je takto velký požár u Ferrari krajně neobvyklý. Ať už je ale příčina jakákoliv, ztráta jednoho z nejlepších maranellských výtvorů všech dob jistě zasáhne srdce nejednoho fanouška automobilů. Snad je alespoň posádka v pořádku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?