Když je člověk blázen do aut, dokáže ho zarmoutit leckterá fotka poničeného supersportu, hypersportu, veteránu nebo youngtimeru. Pokud je však na té fotce Ferrari F40, pak jsou pocity u některých ještě mnohem mnohem horší. Tím spíše, když je čerstvě zrestaurovaný kousek zralý tak akorát do šrotu.
Ferrari F40 je jedním z nejúžasnějších aut celé historie, a to nejen proto, že jako první na světě prolomilo magickou hranici 200 mil za hodinu (322 km/h) s maximálkou 326 km/h. Byly to i dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 352 kW (479 k) nebo celokarbonová karosérie, pomáhající stvořit legendu. A pak je tu ještě drobný detail o tom, že jde o poslední vůz, pod nímž je přímo podepsaný sám Enzo Ferrari. Milovníci F40 jistě namítnou, že těch důvodů je daleko víc, třeba vývoj a výroba bez kompromisů a bezpečnostních regulí, jako krátký nástin toho, proč je toto Ferrari tak ceněné to ale zcela nepochybně stačí.
Celkem vzniklo mezi roky 1987 a 1992 pouze 1311 automobilů, cena špičkového kusu se tak dnes šplhá daleko přes hranici milionu dolarů (cca 24 milionů korun). Takovou hodnotu měl zcela nepochybně i vůz z Velké Británie, protože teprve nedávno skončila jeho celková, a jistě ne zrovna levná, renovace. Hned po první jízdě však majiteli (a nejen jemu) zůstaly jen oči pro pláč. Jeho F40 totiž shořela prakticky do základů. Fatální následky si můžete prohlédnout na fotografiích jednoho z členů fóra Ferrari Chat, s nimiž přišel magazín Motor1.com.
Auto je prakticky na odpis, popelem lehlo kromě kousku přední části celé auto. Jestliže je auto registrované ve Velké Británii, pravděpodobně to znamená, že sice jednotlivé nepoškozené díly mohou být zachráněny, podvozek ale musí být sešrotován. To je hodně kruté, na druhou stranu další celková renovace by byla nejspíše, vzhledem ke stavu auta, neproveditelná. Co je příčinou požáru se zatím neví, podle již zmíněného diskusního fóra má ale F40 slabé místo v podobě pryžových palivových vaků a zapalovacích cívek. Přesto je takto velký požár u Ferrari krajně neobvyklý. Ať už je ale příčina jakákoliv, ztráta jednoho z nejlepších maranellských výtvorů všech dob jistě zasáhne srdce nejednoho fanouška automobilů. Snad je alespoň posádka v pořádku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.