Když je člověk blázen do aut, dokáže ho zarmoutit leckterá fotka poničeného supersportu, hypersportu, veteránu nebo youngtimeru. Pokud je však na té fotce Ferrari F40, pak jsou pocity u některých ještě mnohem mnohem horší. Tím spíše, když je čerstvě zrestaurovaný kousek zralý tak akorát do šrotu.
Ferrari F40 je jedním z nejúžasnějších aut celé historie, a to nejen proto, že jako první na světě prolomilo magickou hranici 200 mil za hodinu (322 km/h) s maximálkou 326 km/h. Byly to i dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 352 kW (479 k) nebo celokarbonová karosérie, pomáhající stvořit legendu. A pak je tu ještě drobný detail o tom, že jde o poslední vůz, pod nímž je přímo podepsaný sám Enzo Ferrari. Milovníci F40 jistě namítnou, že těch důvodů je daleko víc, třeba vývoj a výroba bez kompromisů a bezpečnostních regulí, jako krátký nástin toho, proč je toto Ferrari tak ceněné to ale zcela nepochybně stačí.
Celkem vzniklo mezi roky 1987 a 1992 pouze 1311 automobilů, cena špičkového kusu se tak dnes šplhá daleko přes hranici milionu dolarů (cca 24 milionů korun). Takovou hodnotu měl zcela nepochybně i vůz z Velké Británie, protože teprve nedávno skončila jeho celková, a jistě ne zrovna levná, renovace. Hned po první jízdě však majiteli (a nejen jemu) zůstaly jen oči pro pláč. Jeho F40 totiž shořela prakticky do základů. Fatální následky si můžete prohlédnout na fotografiích jednoho z členů fóra Ferrari Chat, s nimiž přišel magazín Motor1.com.
Auto je prakticky na odpis, popelem lehlo kromě kousku přední části celé auto. Jestliže je auto registrované ve Velké Británii, pravděpodobně to znamená, že sice jednotlivé nepoškozené díly mohou být zachráněny, podvozek ale musí být sešrotován. To je hodně kruté, na druhou stranu další celková renovace by byla nejspíše, vzhledem ke stavu auta, neproveditelná. Co je příčinou požáru se zatím neví, podle již zmíněného diskusního fóra má ale F40 slabé místo v podobě pryžových palivových vaků a zapalovacích cívek. Přesto je takto velký požár u Ferrari krajně neobvyklý. Ať už je ale příčina jakákoliv, ztráta jednoho z nejlepších maranellských výtvorů všech dob jistě zasáhne srdce nejednoho fanouška automobilů. Snad je alespoň posádka v pořádku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.