Když je člověk blázen do aut, dokáže ho zarmoutit leckterá fotka poničeného supersportu, hypersportu, veteránu nebo youngtimeru. Pokud je však na té fotce Ferrari F40, pak jsou pocity u některých ještě mnohem mnohem horší. Tím spíše, když je čerstvě zrestaurovaný kousek zralý tak akorát do šrotu.
Ferrari F40 je jedním z nejúžasnějších aut celé historie, a to nejen proto, že jako první na světě prolomilo magickou hranici 200 mil za hodinu (322 km/h) s maximálkou 326 km/h. Byly to i dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 352 kW (479 k) nebo celokarbonová karosérie, pomáhající stvořit legendu. A pak je tu ještě drobný detail o tom, že jde o poslední vůz, pod nímž je přímo podepsaný sám Enzo Ferrari. Milovníci F40 jistě namítnou, že těch důvodů je daleko víc, třeba vývoj a výroba bez kompromisů a bezpečnostních regulí, jako krátký nástin toho, proč je toto Ferrari tak ceněné to ale zcela nepochybně stačí.
Celkem vzniklo mezi roky 1987 a 1992 pouze 1311 automobilů, cena špičkového kusu se tak dnes šplhá daleko přes hranici milionu dolarů (cca 24 milionů korun). Takovou hodnotu měl zcela nepochybně i vůz z Velké Británie, protože teprve nedávno skončila jeho celková, a jistě ne zrovna levná, renovace. Hned po první jízdě však majiteli (a nejen jemu) zůstaly jen oči pro pláč. Jeho F40 totiž shořela prakticky do základů. Fatální následky si můžete prohlédnout na fotografiích jednoho z členů fóra Ferrari Chat, s nimiž přišel magazín Motor1.com.
Auto je prakticky na odpis, popelem lehlo kromě kousku přední části celé auto. Jestliže je auto registrované ve Velké Británii, pravděpodobně to znamená, že sice jednotlivé nepoškozené díly mohou být zachráněny, podvozek ale musí být sešrotován. To je hodně kruté, na druhou stranu další celková renovace by byla nejspíše, vzhledem ke stavu auta, neproveditelná. Co je příčinou požáru se zatím neví, podle již zmíněného diskusního fóra má ale F40 slabé místo v podobě pryžových palivových vaků a zapalovacích cívek. Přesto je takto velký požár u Ferrari krajně neobvyklý. Ať už je ale příčina jakákoliv, ztráta jednoho z nejlepších maranellských výtvorů všech dob jistě zasáhne srdce nejednoho fanouška automobilů. Snad je alespoň posádka v pořádku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?