Když je člověk blázen do aut, dokáže ho zarmoutit leckterá fotka poničeného supersportu, hypersportu, veteránu nebo youngtimeru. Pokud je však na té fotce Ferrari F40, pak jsou pocity u některých ještě mnohem mnohem horší. Tím spíše, když je čerstvě zrestaurovaný kousek zralý tak akorát do šrotu.
Ferrari F40 je jedním z nejúžasnějších aut celé historie, a to nejen proto, že jako první na světě prolomilo magickou hranici 200 mil za hodinu (322 km/h) s maximálkou 326 km/h. Byly to i dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 352 kW (479 k) nebo celokarbonová karosérie, pomáhající stvořit legendu. A pak je tu ještě drobný detail o tom, že jde o poslední vůz, pod nímž je přímo podepsaný sám Enzo Ferrari. Milovníci F40 jistě namítnou, že těch důvodů je daleko víc, třeba vývoj a výroba bez kompromisů a bezpečnostních regulí, jako krátký nástin toho, proč je toto Ferrari tak ceněné to ale zcela nepochybně stačí.
Celkem vzniklo mezi roky 1987 a 1992 pouze 1311 automobilů, cena špičkového kusu se tak dnes šplhá daleko přes hranici milionu dolarů (cca 24 milionů korun). Takovou hodnotu měl zcela nepochybně i vůz z Velké Británie, protože teprve nedávno skončila jeho celková, a jistě ne zrovna levná, renovace. Hned po první jízdě však majiteli (a nejen jemu) zůstaly jen oči pro pláč. Jeho F40 totiž shořela prakticky do základů. Fatální následky si můžete prohlédnout na fotografiích jednoho z členů fóra Ferrari Chat, s nimiž přišel magazín Motor1.com.
Auto je prakticky na odpis, popelem lehlo kromě kousku přední části celé auto. Jestliže je auto registrované ve Velké Británii, pravděpodobně to znamená, že sice jednotlivé nepoškozené díly mohou být zachráněny, podvozek ale musí být sešrotován. To je hodně kruté, na druhou stranu další celková renovace by byla nejspíše, vzhledem ke stavu auta, neproveditelná. Co je příčinou požáru se zatím neví, podle již zmíněného diskusního fóra má ale F40 slabé místo v podobě pryžových palivových vaků a zapalovacích cívek. Přesto je takto velký požár u Ferrari krajně neobvyklý. Ať už je ale příčina jakákoliv, ztráta jednoho z nejlepších maranellských výtvorů všech dob jistě zasáhne srdce nejednoho fanouška automobilů. Snad je alespoň posádka v pořádku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.