Ford neustále zdokonaluje jíž dříve představenou novou generaci supersportu GT a tak jeho testovací řidiči mají plné ruce práce. Nováý případ z amerického Colorada ale ukazuje, že testy vozu nejsou úplně snadnou prací.
No, slovo snadnou berte s nadhledem. Ona je totiž spíše až moc zábavná, což se projevilo na následujícím případu, kdy bylo několik prototypů nových Fordů GT zastaveno americkou dopravní policií. Během přemisťování na vyhlédnutou lokaci se totiž řidiči nechali unést potenciálem vozu a následně se stalo něco, co není těžké uhodnout.
Rychlý přesun několika vozidel totiž neunikl očím ochránců zákona a tak se na dálnici Interstate 70 poblíž Glenwood Canyonu brzy uskutečnila "diskotéka", která pro řidiče Fordů nebyla příjemným pobavením. Řidiči překročili hned tři rychlostní limity, 120 km/h na rovných úsecích, 105 km/h v pomalejších místech a 80 km/h v zúženích.
Všechny tři testovací kusy Fordů GT však byly změřeny v nejpomalejší lokalitě, kde jim byla naměřena rychlost... 162 km/h. Zcela nepochybně si toho řidiči museli být vědomi, ale je otázku, do jaké míry svou rychlou jízdou ohrozili ostatní řídiče. Do akce byly povolány policejní vozy, které patřili státní policii a šerifovi z Eagle County.
Šéf policie z Avonu Greg Daly pak k celému případu řekl, že „cokoliv přes 32 km/h nad povolený rychlostní limit je spojeno se soudní obsílkou“. Dále se vyjádřila i mluvčí šerifa z Eagle County, pan Amber Barrett. Ta řekla, že auto jedoucí rychlostí přes 160 km/h neujde pozornostni soudu. Je tak zcela jasné, že pokud se prokáže vina řidičů, jejich práce a řidičáky budou bezpochyby ohroženy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.