Ford neustále zdokonaluje jíž dříve představenou novou generaci supersportu GT a tak jeho testovací řidiči mají plné ruce práce. Nováý případ z amerického Colorada ale ukazuje, že testy vozu nejsou úplně snadnou prací.
No, slovo snadnou berte s nadhledem. Ona je totiž spíše až moc zábavná, což se projevilo na následujícím případu, kdy bylo několik prototypů nových Fordů GT zastaveno americkou dopravní policií. Během přemisťování na vyhlédnutou lokaci se totiž řidiči nechali unést potenciálem vozu a následně se stalo něco, co není těžké uhodnout.
Rychlý přesun několika vozidel totiž neunikl očím ochránců zákona a tak se na dálnici Interstate 70 poblíž Glenwood Canyonu brzy uskutečnila "diskotéka", která pro řidiče Fordů nebyla příjemným pobavením. Řidiči překročili hned tři rychlostní limity, 120 km/h na rovných úsecích, 105 km/h v pomalejších místech a 80 km/h v zúženích.
Všechny tři testovací kusy Fordů GT však byly změřeny v nejpomalejší lokalitě, kde jim byla naměřena rychlost... 162 km/h. Zcela nepochybně si toho řidiči museli být vědomi, ale je otázku, do jaké míry svou rychlou jízdou ohrozili ostatní řídiče. Do akce byly povolány policejní vozy, které patřili státní policii a šerifovi z Eagle County.
Šéf policie z Avonu Greg Daly pak k celému případu řekl, že „cokoliv přes 32 km/h nad povolený rychlostní limit je spojeno se soudní obsílkou“. Dále se vyjádřila i mluvčí šerifa z Eagle County, pan Amber Barrett. Ta řekla, že auto jedoucí rychlostí přes 160 km/h neujde pozornostni soudu. Je tak zcela jasné, že pokud se prokáže vina řidičů, jejich práce a řidičáky budou bezpochyby ohroženy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?