Jednou z legend českého automobilového průmyslu je zcela nepochybně Škoda Felicia. Ne, nemyslíme tu klasickou s otevřenou karosérií, ale hatchback nebo kombi z 90. let. První auto, vyvinuté pod vedením koncernu Volkswagen, je na českých silnicích k vidění v hojném počtu i dnes a občas se možná najdou tací, kteří by si klidně úplně nový kousek koupili. A nejen těm je určen tento neuvěřitelný inzerát.
Jednoduché malé auto, které opravíte v garáži už dneska neseženete. Všude je plno elektroniky, přeplňování a složitých mechanismů. Ještě v devadesátých letech ale byla jednoduchých aut v nabídce spousta, jedním z nich je pak k našemu potěšení i Škoda Felicia. Auto, kterému se sice půlka národa vysmívá, kdekdo se ale na něm naučil řídit a v provozu je jich i přes relativní stáří stále až neuvěřitelné množství. A to i navzdory tomu, že od premiéry na Karlově mostě v září 1994 uběhlo již dvaadvacet let. Přesto se určitě najdou tací, jenž by si „Feldu“ rádi koupili i dnes a samozřejmě s co nejmenším počtem najetých kilometrů.
Pokud patříte do tohoto okruhu lidí, mohl by Vás zajímat následující inzerát. Jistě, automobilů s malým množstvím ujetých kilometrů najdete v inzerci mnoho, většinou ale nejde o naprosto běžný hatchback. Jenomže tahle Felicia je prostě výjimečná, vždyť kolik jich má na světě najeto jen 3300 kilometrů. Žádná, pravděpodobně. Podle inzerátu navíc auto stálo v garáži, nikdy nejelo v dešti nebo v zimě a nebylo ani vystaven přímému slunečnímu záření. První majitelka byla ročník 1935, nízký nájezd je tak vlastně pochopitelný.
Z výrobních pásů sjel vínový hatchback se zážehovou třináctistovkou MPi o výkonu 40 kW (54 k), manuální pětistupňovou převodovkou a výbavou LX v prosinci roku 1996. Mírně znepokojující mohou být snad jen loga X Line na zadních sloupcích, značící přítomnost stejnojmenné limitované série. Ta se však podle dostupných údajů představila až spolu s faceliftem v roce 1998. Jejím specifikem bylo jen 1000 vyrobených kusů v barvách české trikolory, otáčkoměr na palubní desce pak nahradily analogové hodiny. Zpět ale k inzerovanému modelu, jenž je údajně jinak naprosto původní a nejeví žádné známky koroze. Také výfuk nebo motorový prostor vypadají čistě a nově. Vzhledem k nízkému nájezdu, vlastně úplně původnímu stavu a i veškeré dokumentaci, včetně servisní knížky, asi nepřekvapí vysoká cena. 135 000 korun je skutečně hodně, na druhou stranu je to podle fotek unikát hodný vyjíždění pouze na srazy a výstavy. Navíc jich v budoucnu bude čím dál méně.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.