Jednou z legend českého automobilového průmyslu je zcela nepochybně Škoda Felicia. Ne, nemyslíme tu klasickou s otevřenou karosérií, ale hatchback nebo kombi z 90. let. První auto, vyvinuté pod vedením koncernu Volkswagen, je na českých silnicích k vidění v hojném počtu i dnes a občas se možná najdou tací, kteří by si klidně úplně nový kousek koupili. A nejen těm je určen tento neuvěřitelný inzerát.
Jednoduché malé auto, které opravíte v garáži už dneska neseženete. Všude je plno elektroniky, přeplňování a složitých mechanismů. Ještě v devadesátých letech ale byla jednoduchých aut v nabídce spousta, jedním z nich je pak k našemu potěšení i Škoda Felicia. Auto, kterému se sice půlka národa vysmívá, kdekdo se ale na něm naučil řídit a v provozu je jich i přes relativní stáří stále až neuvěřitelné množství. A to i navzdory tomu, že od premiéry na Karlově mostě v září 1994 uběhlo již dvaadvacet let. Přesto se určitě najdou tací, jenž by si „Feldu“ rádi koupili i dnes a samozřejmě s co nejmenším počtem najetých kilometrů.
Pokud patříte do tohoto okruhu lidí, mohl by Vás zajímat následující inzerát. Jistě, automobilů s malým množstvím ujetých kilometrů najdete v inzerci mnoho, většinou ale nejde o naprosto běžný hatchback. Jenomže tahle Felicia je prostě výjimečná, vždyť kolik jich má na světě najeto jen 3300 kilometrů. Žádná, pravděpodobně. Podle inzerátu navíc auto stálo v garáži, nikdy nejelo v dešti nebo v zimě a nebylo ani vystaven přímému slunečnímu záření. První majitelka byla ročník 1935, nízký nájezd je tak vlastně pochopitelný.
Z výrobních pásů sjel vínový hatchback se zážehovou třináctistovkou MPi o výkonu 40 kW (54 k), manuální pětistupňovou převodovkou a výbavou LX v prosinci roku 1996. Mírně znepokojující mohou být snad jen loga X Line na zadních sloupcích, značící přítomnost stejnojmenné limitované série. Ta se však podle dostupných údajů představila až spolu s faceliftem v roce 1998. Jejím specifikem bylo jen 1000 vyrobených kusů v barvách české trikolory, otáčkoměr na palubní desce pak nahradily analogové hodiny. Zpět ale k inzerovanému modelu, jenž je údajně jinak naprosto původní a nejeví žádné známky koroze. Také výfuk nebo motorový prostor vypadají čistě a nově. Vzhledem k nízkému nájezdu, vlastně úplně původnímu stavu a i veškeré dokumentaci, včetně servisní knížky, asi nepřekvapí vysoká cena. 135 000 korun je skutečně hodně, na druhou stranu je to podle fotek unikát hodný vyjíždění pouze na srazy a výstavy. Navíc jich v budoucnu bude čím dál méně.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?