Jednou z legend českého automobilového průmyslu je zcela nepochybně Škoda Felicia. Ne, nemyslíme tu klasickou s otevřenou karosérií, ale hatchback nebo kombi z 90. let. První auto, vyvinuté pod vedením koncernu Volkswagen, je na českých silnicích k vidění v hojném počtu i dnes a občas se možná najdou tací, kteří by si klidně úplně nový kousek koupili. A nejen těm je určen tento neuvěřitelný inzerát.
Jednoduché malé auto, které opravíte v garáži už dneska neseženete. Všude je plno elektroniky, přeplňování a složitých mechanismů. Ještě v devadesátých letech ale byla jednoduchých aut v nabídce spousta, jedním z nich je pak k našemu potěšení i Škoda Felicia. Auto, kterému se sice půlka národa vysmívá, kdekdo se ale na něm naučil řídit a v provozu je jich i přes relativní stáří stále až neuvěřitelné množství. A to i navzdory tomu, že od premiéry na Karlově mostě v září 1994 uběhlo již dvaadvacet let. Přesto se určitě najdou tací, jenž by si „Feldu“ rádi koupili i dnes a samozřejmě s co nejmenším počtem najetých kilometrů.
Pokud patříte do tohoto okruhu lidí, mohl by Vás zajímat následující inzerát. Jistě, automobilů s malým množstvím ujetých kilometrů najdete v inzerci mnoho, většinou ale nejde o naprosto běžný hatchback. Jenomže tahle Felicia je prostě výjimečná, vždyť kolik jich má na světě najeto jen 3300 kilometrů. Žádná, pravděpodobně. Podle inzerátu navíc auto stálo v garáži, nikdy nejelo v dešti nebo v zimě a nebylo ani vystaven přímému slunečnímu záření. První majitelka byla ročník 1935, nízký nájezd je tak vlastně pochopitelný.
Z výrobních pásů sjel vínový hatchback se zážehovou třináctistovkou MPi o výkonu 40 kW (54 k), manuální pětistupňovou převodovkou a výbavou LX v prosinci roku 1996. Mírně znepokojující mohou být snad jen loga X Line na zadních sloupcích, značící přítomnost stejnojmenné limitované série. Ta se však podle dostupných údajů představila až spolu s faceliftem v roce 1998. Jejím specifikem bylo jen 1000 vyrobených kusů v barvách české trikolory, otáčkoměr na palubní desce pak nahradily analogové hodiny. Zpět ale k inzerovanému modelu, jenž je údajně jinak naprosto původní a nejeví žádné známky koroze. Také výfuk nebo motorový prostor vypadají čistě a nově. Vzhledem k nízkému nájezdu, vlastně úplně původnímu stavu a i veškeré dokumentaci, včetně servisní knížky, asi nepřekvapí vysoká cena. 135 000 korun je skutečně hodně, na druhou stranu je to podle fotek unikát hodný vyjíždění pouze na srazy a výstavy. Navíc jich v budoucnu bude čím dál méně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.