Jednou z legend českého automobilového průmyslu je zcela nepochybně Škoda Felicia. Ne, nemyslíme tu klasickou s otevřenou karosérií, ale hatchback nebo kombi z 90. let. První auto, vyvinuté pod vedením koncernu Volkswagen, je na českých silnicích k vidění v hojném počtu i dnes a občas se možná najdou tací, kteří by si klidně úplně nový kousek koupili. A nejen těm je určen tento neuvěřitelný inzerát.
Jednoduché malé auto, které opravíte v garáži už dneska neseženete. Všude je plno elektroniky, přeplňování a složitých mechanismů. Ještě v devadesátých letech ale byla jednoduchých aut v nabídce spousta, jedním z nich je pak k našemu potěšení i Škoda Felicia. Auto, kterému se sice půlka národa vysmívá, kdekdo se ale na něm naučil řídit a v provozu je jich i přes relativní stáří stále až neuvěřitelné množství. A to i navzdory tomu, že od premiéry na Karlově mostě v září 1994 uběhlo již dvaadvacet let. Přesto se určitě najdou tací, jenž by si „Feldu“ rádi koupili i dnes a samozřejmě s co nejmenším počtem najetých kilometrů.
Pokud patříte do tohoto okruhu lidí, mohl by Vás zajímat následující inzerát. Jistě, automobilů s malým množstvím ujetých kilometrů najdete v inzerci mnoho, většinou ale nejde o naprosto běžný hatchback. Jenomže tahle Felicia je prostě výjimečná, vždyť kolik jich má na světě najeto jen 3300 kilometrů. Žádná, pravděpodobně. Podle inzerátu navíc auto stálo v garáži, nikdy nejelo v dešti nebo v zimě a nebylo ani vystaven přímému slunečnímu záření. První majitelka byla ročník 1935, nízký nájezd je tak vlastně pochopitelný.
Z výrobních pásů sjel vínový hatchback se zážehovou třináctistovkou MPi o výkonu 40 kW (54 k), manuální pětistupňovou převodovkou a výbavou LX v prosinci roku 1996. Mírně znepokojující mohou být snad jen loga X Line na zadních sloupcích, značící přítomnost stejnojmenné limitované série. Ta se však podle dostupných údajů představila až spolu s faceliftem v roce 1998. Jejím specifikem bylo jen 1000 vyrobených kusů v barvách české trikolory, otáčkoměr na palubní desce pak nahradily analogové hodiny. Zpět ale k inzerovanému modelu, jenž je údajně jinak naprosto původní a nejeví žádné známky koroze. Také výfuk nebo motorový prostor vypadají čistě a nově. Vzhledem k nízkému nájezdu, vlastně úplně původnímu stavu a i veškeré dokumentaci, včetně servisní knížky, asi nepřekvapí vysoká cena. 135 000 korun je skutečně hodně, na druhou stranu je to podle fotek unikát hodný vyjíždění pouze na srazy a výstavy. Navíc jich v budoucnu bude čím dál méně.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?