Pokud se ve zprávách hovoří o překračování rychlosti, často jsou s tím spojeni řidiči prémiových vozů. Jak je to ale doopravdy? Skutečně nejvíce porušují předpisy Audi, BMW nebo Mercedesy? Britská pojišťovna Admiral sestavila žebříček aut, která nejčastěji nebo naopak pouze zřídka porušují rychlostní limity. A je mezi nimi i několik překvapení.
Britská pojišťovna Admiral se řadí ve svém oboru rozhodně k těm známějším, zvlášť pokud jde o britské ostrovy. V její nabídce najdeme mimo jiné i zvýhodněné pojištění pro řidiče, jezdící bezpečně a dodržující veškeré předpisy. Aby ale mohl klient využít této nabídky, musí si také do vozu nechat namontovat speciální černou skříňku, která kontroluje, zda jsou skutečně všechny předpisy dodržovány. Na tuto „kontrolu“ nakonec přistoupilo na 300 000 řidičů, pojišťovna tak z posbíraných dat mohla udělat poměrně kvalifikovanou statistiku o tom, jaká vozidla nejčastěji porušují rychlostní limity. Vedle tohoto žebříčku ale ta stejná společnost sestavila i opačnou statistiku, tedy aut s nejmenším počtem přestupků.
Začněme na tom „špatném“ konci. Rychlost v Británii nejčastěji porušuje Bentley Continental GT, respektive jeho majitelé. Se stejným autem mají přitom nedávnou zkušenost také naši policisté, to když bývalý fotbalový reprezentant David Limberský se stejným vozem boural v Praze pod vlivem alkoholu a ještě se snažil policii utéct. Od bulváru ale zase zpátky k seriózním statistikám. Hned za britským luxusním kupé skončila čtveřice Audi Q5, BMW 420d, BMW M135i a Audi A5. Naftová řada 4 je možná trochu překvapením, jinak to ale potvrzuje stereotyp, že rychlost porušují častěji právě řidiči prémiových vozů. Zajímavé je šesté místo, na němž skončilo Volvo V50, respektive místo deváté, okupované Mitsubishi L200. To, přiznejme si, nejsou zrovna auta pirátů silnic. Sedmé, osmé a desáté místo mají opět „v moci“ prémiové značky v pořadí BMW 535i, Mercedes-Benz C 220 d a Mercedes-Benz C 250 d.
Statistiku vozů s nejmenším počtem překročení rychlosti celkem jednoznačně opanovala malá a levná auta. Na prvním místě je Seat Mii, hned za ním najdete Fiat Seicento, Hyundai Atos (v Británii Amica) a Daewoo Kalos. Na páté místo se možná trochu překvapivě dostala Honda HR-V, pak už ale následují zase městská přibližovadla – Chevrolet Spark (v Británii Matiz), Nissan Pixo a Volkswagen Lupo. Devátý Ford StreetKa zjevně také více sedí rozvážným řidičům a desítku sluňáků uzavírá Fiat Stilo.
Porovnat můžeme statistiku z britských silnic s tou z belgických. Loni totiž tamní policie na severu země zkontrolovala 978 202 řidičů, z nichž nejvíce pokut za překročení rychlosti (celkem 108 485) připadá na řidiče vozů BMW. Za nimi jsou majitelé Volkswagenů, Mercedesů, Audi a Opelů. Premisu o pirátech v prémiových modelech to tedy opět potvrzuje. Na opačném konci spektra jsou modely Seat a Dacia, málo hřeší také majitelé Renaultů nebo Škodovek. A zajímavost z belgických silnic na závěr – řidiči Porsche zaplatili třináctkrát méně pokut než ti s modrobílou vrtulí na kapotě. Čím to asi bude?
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.