Pokud se ve zprávách hovoří o překračování rychlosti, často jsou s tím spojeni řidiči prémiových vozů. Jak je to ale doopravdy? Skutečně nejvíce porušují předpisy Audi, BMW nebo Mercedesy? Britská pojišťovna Admiral sestavila žebříček aut, která nejčastěji nebo naopak pouze zřídka porušují rychlostní limity. A je mezi nimi i několik překvapení.
Britská pojišťovna Admiral se řadí ve svém oboru rozhodně k těm známějším, zvlášť pokud jde o britské ostrovy. V její nabídce najdeme mimo jiné i zvýhodněné pojištění pro řidiče, jezdící bezpečně a dodržující veškeré předpisy. Aby ale mohl klient využít této nabídky, musí si také do vozu nechat namontovat speciální černou skříňku, která kontroluje, zda jsou skutečně všechny předpisy dodržovány. Na tuto „kontrolu“ nakonec přistoupilo na 300 000 řidičů, pojišťovna tak z posbíraných dat mohla udělat poměrně kvalifikovanou statistiku o tom, jaká vozidla nejčastěji porušují rychlostní limity. Vedle tohoto žebříčku ale ta stejná společnost sestavila i opačnou statistiku, tedy aut s nejmenším počtem přestupků.
Začněme na tom „špatném“ konci. Rychlost v Británii nejčastěji porušuje Bentley Continental GT, respektive jeho majitelé. Se stejným autem mají přitom nedávnou zkušenost také naši policisté, to když bývalý fotbalový reprezentant David Limberský se stejným vozem boural v Praze pod vlivem alkoholu a ještě se snažil policii utéct. Od bulváru ale zase zpátky k seriózním statistikám. Hned za britským luxusním kupé skončila čtveřice Audi Q5, BMW 420d, BMW M135i a Audi A5. Naftová řada 4 je možná trochu překvapením, jinak to ale potvrzuje stereotyp, že rychlost porušují častěji právě řidiči prémiových vozů. Zajímavé je šesté místo, na němž skončilo Volvo V50, respektive místo deváté, okupované Mitsubishi L200. To, přiznejme si, nejsou zrovna auta pirátů silnic. Sedmé, osmé a desáté místo mají opět „v moci“ prémiové značky v pořadí BMW 535i, Mercedes-Benz C 220 d a Mercedes-Benz C 250 d.
Statistiku vozů s nejmenším počtem překročení rychlosti celkem jednoznačně opanovala malá a levná auta. Na prvním místě je Seat Mii, hned za ním najdete Fiat Seicento, Hyundai Atos (v Británii Amica) a Daewoo Kalos. Na páté místo se možná trochu překvapivě dostala Honda HR-V, pak už ale následují zase městská přibližovadla – Chevrolet Spark (v Británii Matiz), Nissan Pixo a Volkswagen Lupo. Devátý Ford StreetKa zjevně také více sedí rozvážným řidičům a desítku sluňáků uzavírá Fiat Stilo.
Porovnat můžeme statistiku z britských silnic s tou z belgických. Loni totiž tamní policie na severu země zkontrolovala 978 202 řidičů, z nichž nejvíce pokut za překročení rychlosti (celkem 108 485) připadá na řidiče vozů BMW. Za nimi jsou majitelé Volkswagenů, Mercedesů, Audi a Opelů. Premisu o pirátech v prémiových modelech to tedy opět potvrzuje. Na opačném konci spektra jsou modely Seat a Dacia, málo hřeší také majitelé Renaultů nebo Škodovek. A zajímavost z belgických silnic na závěr – řidiči Porsche zaplatili třináctkrát méně pokut než ti s modrobílou vrtulí na kapotě. Čím to asi bude?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?