Malý vůz se zkrácenými převisy, se může pochlubit průměrem otáčení menším než 10 m. Tato do města ideální vlastnost je navíc doplněna působením pružného elektrického posilovače řízení a vozidlo se stává poddajné a lehce ovladatelné.
Velkorysý rozvor 2,34 m umožnil posunout vpřed místo řidiče, což spolu s minimálním převisem a umístěním kol do krajních bodů podvozkové základny zajišťuje vynikající výhled a vnímání vnějšího okolí vozu. Stejně kvalitní a spolehlivý má řidič přehled i o dění za vozem a po jeho stranách a to díky rozměrnému zadnímu oknu se sériově dodávaným stěračem a velkým vnějším zpětným zrcátkům nastavitelným z interiéru vozu.
Motor
- Benzínový 3-válec, 12 ventilů, emisní normy Euro 4 (2 ACT a systém VVT), objem 998 cm3, maximální výkon 50 kW (přibližně 68 k) při 6 000 1/min , maximální točivý moment 93 Nm při 3 600 1/min, výrobce: Toyota Motor Corporation.
Motor může být kombinován se dvěma převodovkami:
- manuální pětistupňovou, nebo
- automatizovanou manuální pětistupňovou převodovkou 2-Tronic. Systém ovládání bez spojkového pedálu je ideální pro řízení v městském provozu. Dva režimy ovládání umožňují buď plně automatický nebo aktivnější, sekvenční způsob řazení, kdy řidič mění převodové stupně pohybem řadicí páky na palubní desce vpřed nebo vzad.
- Dieselový motor HDI
4 válce, 8 ventilů, emisní normy Euro 4, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 cm3, maximální výkon 40 kW (přibližně 54 k) při 4 000 1/min, maximální točivý moment 130 Nm při 1 750 1/min, výrobce: PSA Peugeot Citroën.
Motor může být spojen pouze s manuální pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory vyvinou maximální rychlost 157 km/h, naftový je o malinko méně - 154 km/h.
Spotřeba se vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 800 kg pohybuje ve skutečně minimálních hodnotách. V kombinovaném režimu připadne na benzinové varianty 4,6 l/100km a naftové verze 4,1 l/100km. Ve městském provozu lze očekávat jen asi o litr více.
Všechny verze 107 mají v základní výbavě k dispozici antiblokovací systém ABS Bosch 8, který zahrnuje elektronický rozdělovač brzdného účinku a systém CSC (Cornering Stability Control). Posledně jmenovaný systém umožňuje zlepšit stabilitu vozu při brzdění v zatáčkách před nástupem regulace systému ABS.
Elektronický systém kontroly stability ESP bude dostupný jako doplněk na přání v nejbližších měsících po uvedení modelu.
Bezpečnost posádky
Prvotní ochranu cestujícím vozu 107 poskytuje skelet karoserie. Jeho vývoji a realizaci byla věnována velká pozornost, neboť malé vozy musí energii při nárazu absorbovat rychlým způsobem. Další prvky pasivní bezpečnosti, kterými je model 107 vybaven, se snaží v maximální možné míře zmírnit následky nárazu:
- bezpečnostní sloupek řízení s vůlí zasunutí 73 mm snižuje míru průniku do kabiny v případě nárazu,
- výztuhy karoserie v části nad podlahou,
- airbag řidiče o objemu 60 l a airbag spolujezdce o objemu 90 l s možností deaktivace, pokud je na předním sedadle umístěna proti směru jízdy dětská autosedačka,
- bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku (450 daN),
- přední sedadla zamezující proklouznutí těla pod bezpečnostním pásem,
- výztuhy v předních dveřích optimalizující absorpci energie při bočním nárazu,
- boční airbagy o objemu 9 l k ochraně hrudníku pasažérů jako doplněk na přání,
- hlavové airbagy o objemu 24 l chrání hlavu cestujících na předních a zadních sedadlech (doplněk na přání).
Zvukové a vizuální upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás podněcuje řidiče k jeho pravidelnému používání.
Na všech místech pro spolujezdce může být umístěna dětská autosedačka. Obě místa na zadním sedadle, které je ve vyšší verzi výbavy nebo na přání sklopné a dělené v poměru 50/50, jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix určenými pro instalaci kompatibilní dětské sedačky.