Modelová řada 107 je jednoduchá a jasná, tvoří ji dvě karosářské siluety - tří a pětidveřová, dvě úrovně výbavy a tři typy pohonu. Peugeot 107 je 3,43 m dlouhé stání v ulicích města!
Motor - Benzínový 3-válec, 12 ventilů, emisní normy Euro 4 (2 ACT a systém VVT), objem 998 cm3, maximální výkon 50 kW (přibližně 68 k) při 6 000 1/min , maximální točivý moment 93 Nm při 3 600 1/min, výrobce: Toyota Motor Corporation. Motor může být kombinován se dvěma převodovkami: - manuální pětistupňovou, nebo - automatizovanou manuální pětistupňovou převodovkou 2-Tronic. Systém ovládání bez spojkového pedálu je ideální pro řízení v městském provozu. Dva režimy ovládání umožňují buď plně automatický nebo aktivnější, sekvenční způsob řazení, kdy řidič mění převodové stupně pohybem řadicí páky na palubní desce vpřed nebo vzad. - Dieselový motor HDI 4 válce, 8 ventilů, emisní normy Euro 4, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 cm3, maximální výkon 40 kW (přibližně 54 k) při 4 000 1/min, maximální točivý moment 130 Nm při 1 750 1/min, výrobce: PSA Peugeot Citroën. Motor může být spojen pouze s manuální pětistupňovou převodovkou.
Benzinové motory vyvinou maximální rychlost 157 km/h, naftový je o malinko méně - 154 km/h. Spotřeba se vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 800 kg pohybuje ve skutečně minimálních hodnotách. V kombinovaném režimu připadne na benzinové varianty 4,6 l/100km a naftové verze 4,1 l/100km. Ve městském provozu lze očekávat jen asi o litr více.
Všechny verze 107 mají v základní výbavě k dispozici antiblokovací systém ABS Bosch 8, který zahrnuje elektronický rozdělovač brzdného účinku a systém CSC (Cornering Stability Control). Posledně jmenovaný systém umožňuje zlepšit stabilitu vozu při brzdění v zatáčkách před nástupem regulace systému ABS. Elektronický systém kontroly stability ESP bude dostupný jako doplněk na přání v nejbližších měsících po uvedení modelu.
Bezpečnost posádky Prvotní ochranu cestujícím vozu 107 poskytuje skelet karoserie. Jeho vývoji a realizaci byla věnována velká pozornost, neboť malé vozy musí energii při nárazu absorbovat rychlým způsobem. Další prvky pasivní bezpečnosti, kterými je model 107 vybaven, se snaží v maximální možné míře zmírnit následky nárazu: - bezpečnostní sloupek řízení s vůlí zasunutí 73 mm snižuje míru průniku do kabiny v případě nárazu, - výztuhy karoserie v části nad podlahou, - airbag řidiče o objemu 60 l a airbag spolujezdce o objemu 90 l s možností deaktivace, pokud je na předním sedadle umístěna proti směru jízdy dětská autosedačka, - bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku (450 daN), - přední sedadla zamezující proklouznutí těla pod bezpečnostním pásem, - výztuhy v předních dveřích optimalizující absorpci energie při bočním nárazu, - boční airbagy o objemu 9 l k ochraně hrudníku pasažérů jako doplněk na přání, - hlavové airbagy o objemu 24 l chrání hlavu cestujících na předních a zadních sedadlech (doplněk na přání). Zvukové a vizuální upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás podněcuje řidiče k jeho pravidelnému používání. Na všech místech pro spolujezdce může být umístěna dětská autosedačka. Obě místa na zadním sedadle, které je ve vyšší verzi výbavy nebo na přání sklopné a dělené v poměru 50/50, jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix určenými pro instalaci kompatibilní dětské sedačky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?