Peugeot 107 - přichází s úsměvem :-)

Radek Musil, 8. března 2005, 15:21 Google+

Modelová řada 107 je jednoduchá a jasná, tvoří ji dvě karosářské siluety - tří a pětidveřová, dvě úrovně výbavy a tři typy pohonu. Peugeot 107 je 3,43 m dlouhé stání v ulicích města!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
107

107 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Svou délkou, která je ještě o 25 cm menší než u modelu 106, je verze 107 jedním z nejkratších čtyřmístných hatchbacků na trhu.
Malý vůz se zkrácenými převisy, se může pochlubit průměrem otáčení menším než 10 m. Tato do města ideální vlastnost je navíc doplněna působením pružného elektrického posilovače řízení a vozidlo se stává poddajné a lehce ovladatelné.
Velkorysý rozvor 2,34 m umožnil posunout vpřed místo řidiče, což spolu s minimálním převisem a umístěním kol do krajních bodů podvozkové základny zajišťuje vynikající výhled a vnímání vnějšího okolí vozu. Stejně kvalitní a spolehlivý má řidič přehled i o dění za vozem a po jeho stranách a to díky rozměrnému zadnímu oknu se sériově dodávaným stěračem a velkým vnějším zpětným zrcátkům nastavitelným z interiéru vozu.

Motor
- Benzínový 3-válec, 12 ventilů, emisní normy Euro 4 (2 ACT a systém VVT), objem 998 cm3, maximální výkon 50 kW (přibližně 68 k) při 6 000 1/min , maximální točivý moment 93 Nm při 3 600 1/min, výrobce: Toyota Motor Corporation.
Motor může být kombinován se dvěma převodovkami:
- manuální pětistupňovou, nebo
- automatizovanou manuální pětistupňovou převodovkou 2-Tronic. Systém ovládání bez spojkového pedálu je ideální pro řízení v městském provozu. Dva režimy ovládání umožňují buď plně automatický nebo aktivnější, sekvenční způsob řazení, kdy řidič mění převodové stupně pohybem řadicí páky na palubní desce vpřed nebo vzad.

- Dieselový motor HDI
4 válce, 8 ventilů, emisní normy Euro 4, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 cm3, maximální výkon 40 kW (přibližně 54 k) při 4 000 1/min, maximální točivý moment 130 Nm při 1 750 1/min, výrobce: PSA Peugeot Citroën.
Motor může být spojen pouze s manuální pětistupňovou převodovkou.

Benzinové motory vyvinou maximální rychlost 157 km/h, naftový je o malinko méně - 154 km/h.
Spotřeba se vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 800 kg pohybuje ve skutečně minimálních hodnotách. V kombinovaném režimu připadne na benzinové varianty 4,6 l/100km a naftové verze 4,1 l/100km. Ve městském provozu lze očekávat jen asi o litr více.

Všechny verze 107 mají v základní výbavě k dispozici antiblokovací systém ABS Bosch 8, který zahrnuje elektronický rozdělovač brzdného účinku a systém CSC (Cornering Stability Control). Posledně jmenovaný systém umožňuje zlepšit stabilitu vozu při brzdění v zatáčkách před nástupem regulace systému ABS.
Elektronický systém kontroly stability ESP bude dostupný jako doplněk na přání v nejbližších měsících po uvedení modelu.

Bezpečnost posádky

Prvotní ochranu cestujícím vozu 107 poskytuje skelet karoserie. Jeho vývoji a realizaci byla věnována velká pozornost, neboť malé vozy musí energii při nárazu absorbovat rychlým způsobem. Další prvky pasivní bezpečnosti, kterými je model 107 vybaven, se snaží v maximální možné míře zmírnit následky nárazu:

- bezpečnostní sloupek řízení s vůlí zasunutí 73 mm snižuje míru průniku do kabiny v případě nárazu,
- výztuhy karoserie v části nad podlahou,
- airbag řidiče o objemu 60 l a airbag spolujezdce o objemu 90 l s možností deaktivace, pokud je na předním sedadle umístěna proti směru jízdy dětská autosedačka,
- bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku (450 daN),
- přední sedadla zamezující proklouznutí těla pod bezpečnostním pásem,
- výztuhy v předních dveřích optimalizující absorpci energie při bočním nárazu,
- boční airbagy o objemu 9 l k ochraně hrudníku pasažérů jako doplněk na přání,
- hlavové airbagy o objemu 24 l chrání hlavu cestujících na předních a zadních sedadlech (doplněk na přání).

Zvukové a vizuální upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás podněcuje řidiče k jeho pravidelnému používání.
Na všech místech pro spolujezdce může být umístěna dětská autosedačka. Obě místa na zadním sedadle, které je ve vyšší verzi výbavy nebo na přání sklopné a dělené v poměru 50/50, jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix určenými pro instalaci kompatibilní dětské sedačky.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 107 - přichází s úsměvem :-)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R 1200 GS

BMW R 1200 GS je Motocyklem roku 2005 v ČR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud