Že Audi nikdy nevyrobilo MPV? Podívejte se pořádně!

Patrně jediné MPV od Audi je nyní na prodej v Nizozemsku.
Patrně jediné MPV od Audi je nyní na prodej v Nizozemsku., foto: marktplaats.nl
ar6 15. července 2016 11:35
Sdílej:

Když přišlo Audi Q7, byl to šok. Terénní model se čtyřmi kruhy do té doby neexistoval, po nějaké době ale široká veřejnost došla k tomu, že když SUV Audi, tak jedině takhle velké a luxusní. V Ingolstadtu za nějakou dobu začali zmenšovat až na úroveň dnešní Q2, nic to však nemění na tom, že terénní Audi už dnes nikoho nepřekvapí. Ale co velkoprostorový vůz se čtyřmi kruhy, bylo by to stejné?

Vzpomínáte si, že by Audi ve své historii někdy vyrobilo MPV? Správně, my také ne, ačkoliv tady byla revoluční A2, která ale měla k velkoprostorovým vozům hodně daleko. Svého času se také vyrojily spekulace o modelu V2, jehož základem se měl stát některý z minivanů Volkswagenu. I tato vize ale vyšuměla do prázdna, pokud tedy chce fanoušek čtyř kruhů cestovat i s rodinou, musí sáhnout po některém z kombíků či SUV anebo si MPV s logem německého výrobce postavit sám. Druhou možnost si vybral jeden Holanďan, který pro svůj sen obětoval jeden Seat Alhambra a jedno Audi Q5 S-Line (či minimálně některé z jeho dílů). Jen pro krátké připomenutí, Seat Alhambra první generace je sourozencem Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy, přičemž produkce sourozenců koncernu Volkswagen pokračovala až do roku 2010.

Zpět ale ke zdánlivě nesourodému hybridu. Z tvaru karosérie bezpečně poznáte, že jde o Alhambru, naopak všechny detaily patří do katalogu Audi. Z Q5 tu tak jsou přední maska, světla vpředu i vzadu, také nárazníky na obou koncích vozu a konečně modrý lak spolu s litými koly. Nutno také podotknout, že veškeré díly pochází z paketu S-Line. Původ vozu se snaží skrývat i interiér s volantem od Audi nebo displejem navigace na vrcholku palubní desky, který se zjevně snaží imitovat systém MMI. Bližší pohled na středovou konzoli ale přece jen odhalí příbuznost s Alhambrou. Ve výbavě se mimo navigace objevují také klimatizace, parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání, airbagy nebo Isofix. Opět poměrně standardní nálož španělského MPV.

Aby auto nejen vypadalo, ale také minimálně trochu jelo jako Audi, pohrál si majitel s nastavením dvoulitrového naftového čtyřválce TDI pod kapotou. Nově tak MPV nabízí 177 kW (241 k) a 500 Nm točivého momentu, to vše se šestistupňovou manuální převodovkou, sníženým podvozkem o 3,5 centimetru a brzdami vpředu z Porsche 911 (průměr 345 milimetrů) a vzadu z Golfu R32 (průměr 330 milimetrů). Pokud se vám snad kříženec Seatu a Audi líbí, můžete si ho za 14 500 eur (cca 392 000 korun) koupit. Najeto má auto ale už 330 000 kilometrů, takže vysokou částku platíte především za práci odvedenou při přestavbě na Audi. Nejsme si úplně jistí, že toto auto je dobrý způsob jak utratit skoro 400 000 korun, pokud ale někdo chce mít doma unikát, případně říkat, že má nejspíše jediné MPV od Audi na světě, pak je to zároveň asi ta nejjednodušší cesta k pořízení podobného stroje.

Stalo se
Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.