Když přišlo Audi Q7, byl to šok. Terénní model se čtyřmi kruhy do té doby neexistoval, po nějaké době ale široká veřejnost došla k tomu, že když SUV Audi, tak jedině takhle velké a luxusní. V Ingolstadtu za nějakou dobu začali zmenšovat až na úroveň dnešní Q2, nic to však nemění na tom, že terénní Audi už dnes nikoho nepřekvapí. Ale co velkoprostorový vůz se čtyřmi kruhy, bylo by to stejné?
Vzpomínáte si, že by Audi ve své historii někdy vyrobilo MPV? Správně, my také ne, ačkoliv tady byla revoluční A2, která ale měla k velkoprostorovým vozům hodně daleko. Svého času se také vyrojily spekulace o modelu V2, jehož základem se měl stát některý z minivanů Volkswagenu. I tato vize ale vyšuměla do prázdna, pokud tedy chce fanoušek čtyř kruhů cestovat i s rodinou, musí sáhnout po některém z kombíků či SUV anebo si MPV s logem německého výrobce postavit sám. Druhou možnost si vybral jeden Holanďan, který pro svůj sen obětoval jeden Seat Alhambra a jedno Audi Q5 S-Line (či minimálně některé z jeho dílů). Jen pro krátké připomenutí, Seat Alhambra první generace je sourozencem Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy, přičemž produkce sourozenců koncernu Volkswagen pokračovala až do roku 2010.
Zpět ale ke zdánlivě nesourodému hybridu. Z tvaru karosérie bezpečně poznáte, že jde o Alhambru, naopak všechny detaily patří do katalogu Audi. Z Q5 tu tak jsou přední maska, světla vpředu i vzadu, také nárazníky na obou koncích vozu a konečně modrý lak spolu s litými koly. Nutno také podotknout, že veškeré díly pochází z paketu S-Line. Původ vozu se snaží skrývat i interiér s volantem od Audi nebo displejem navigace na vrcholku palubní desky, který se zjevně snaží imitovat systém MMI. Bližší pohled na středovou konzoli ale přece jen odhalí příbuznost s Alhambrou. Ve výbavě se mimo navigace objevují také klimatizace, parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání, airbagy nebo Isofix. Opět poměrně standardní nálož španělského MPV.
Aby auto nejen vypadalo, ale také minimálně trochu jelo jako Audi, pohrál si majitel s nastavením dvoulitrového naftového čtyřválce TDI pod kapotou. Nově tak MPV nabízí 177 kW (241 k) a 500 Nm točivého momentu, to vše se šestistupňovou manuální převodovkou, sníženým podvozkem o 3,5 centimetru a brzdami vpředu z Porsche 911 (průměr 345 milimetrů) a vzadu z Golfu R32 (průměr 330 milimetrů). Pokud se vám snad kříženec Seatu a Audi líbí, můžete si ho za 14 500 eur (cca 392 000 korun) koupit. Najeto má auto ale už 330 000 kilometrů, takže vysokou částku platíte především za práci odvedenou při přestavbě na Audi. Nejsme si úplně jistí, že toto auto je dobrý způsob jak utratit skoro 400 000 korun, pokud ale někdo chce mít doma unikát, případně říkat, že má nejspíše jediné MPV od Audi na světě, pak je to zároveň asi ta nejjednodušší cesta k pořízení podobného stroje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?