Vzpomínáte si, že by Audi ve své historii někdy vyrobilo MPV? Správně, my také ne, ačkoliv tady byla revoluční A2, která ale měla k velkoprostorovým vozům hodně daleko. Svého času se také vyrojily spekulace o modelu V2, jehož základem se měl stát některý z minivanů Volkswagenu. I tato vize ale vyšuměla do prázdna, pokud tedy chce fanoušek čtyř kruhů cestovat i s rodinou, musí sáhnout po některém z kombíků či SUV anebo si MPV s logem německého výrobce postavit sám. Druhou možnost si vybral jeden Holanďan, který pro svůj sen obětoval jeden Seat Alhambra a jedno Audi Q5 S-Line (či minimálně některé z jeho dílů). Jen pro krátké připomenutí, Seat Alhambra první generace je sourozencem Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy, přičemž produkce sourozenců koncernu Volkswagen pokračovala až do roku 2010.
Zpět ale ke zdánlivě nesourodému hybridu. Z tvaru karosérie bezpečně poznáte, že jde o Alhambru, naopak všechny detaily patří do katalogu Audi. Z Q5 tu tak jsou přední maska, světla vpředu i vzadu, také nárazníky na obou koncích vozu a konečně modrý lak spolu s litými koly. Nutno také podotknout, že veškeré díly pochází z paketu S-Line. Původ vozu se snaží skrývat i interiér s volantem od Audi nebo displejem navigace na vrcholku palubní desky, který se zjevně snaží imitovat systém MMI. Bližší pohled na středovou konzoli ale přece jen odhalí příbuznost s Alhambrou. Ve výbavě se mimo navigace objevují také klimatizace, parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání, airbagy nebo Isofix. Opět poměrně standardní nálož španělského MPV.
Aby auto nejen vypadalo, ale také minimálně trochu jelo jako Audi, pohrál si majitel s nastavením dvoulitrového naftového čtyřválce TDI pod kapotou. Nově tak MPV nabízí 177 kW (241 k) a 500 Nm točivého momentu, to vše se šestistupňovou manuální převodovkou, sníženým podvozkem o 3,5 centimetru a brzdami vpředu z Porsche 911 (průměr 345 milimetrů) a vzadu z Golfu R32 (průměr 330 milimetrů). Pokud se vám snad kříženec Seatu a Audi líbí, můžete si ho za 14 500 eur (cca 392 000 korun) koupit. Najeto má auto ale už 330 000 kilometrů, takže vysokou částku platíte především za práci odvedenou při přestavbě na Audi. Nejsme si úplně jistí, že toto auto je dobrý způsob jak utratit skoro 400 000 korun, pokud ale někdo chce mít doma unikát, případně říkat, že má nejspíše jediné MPV od Audi na světě, pak je to zároveň asi ta nejjednodušší cesta k pořízení podobného stroje.