Když přišlo Audi Q7, byl to šok. Terénní model se čtyřmi kruhy do té doby neexistoval, po nějaké době ale široká veřejnost došla k tomu, že když SUV Audi, tak jedině takhle velké a luxusní. V Ingolstadtu za nějakou dobu začali zmenšovat až na úroveň dnešní Q2, nic to však nemění na tom, že terénní Audi už dnes nikoho nepřekvapí. Ale co velkoprostorový vůz se čtyřmi kruhy, bylo by to stejné?
Vzpomínáte si, že by Audi ve své historii někdy vyrobilo MPV? Správně, my také ne, ačkoliv tady byla revoluční A2, která ale měla k velkoprostorovým vozům hodně daleko. Svého času se také vyrojily spekulace o modelu V2, jehož základem se měl stát některý z minivanů Volkswagenu. I tato vize ale vyšuměla do prázdna, pokud tedy chce fanoušek čtyř kruhů cestovat i s rodinou, musí sáhnout po některém z kombíků či SUV anebo si MPV s logem německého výrobce postavit sám. Druhou možnost si vybral jeden Holanďan, který pro svůj sen obětoval jeden Seat Alhambra a jedno Audi Q5 S-Line (či minimálně některé z jeho dílů). Jen pro krátké připomenutí, Seat Alhambra první generace je sourozencem Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy, přičemž produkce sourozenců koncernu Volkswagen pokračovala až do roku 2010.
Zpět ale ke zdánlivě nesourodému hybridu. Z tvaru karosérie bezpečně poznáte, že jde o Alhambru, naopak všechny detaily patří do katalogu Audi. Z Q5 tu tak jsou přední maska, světla vpředu i vzadu, také nárazníky na obou koncích vozu a konečně modrý lak spolu s litými koly. Nutno také podotknout, že veškeré díly pochází z paketu S-Line. Původ vozu se snaží skrývat i interiér s volantem od Audi nebo displejem navigace na vrcholku palubní desky, který se zjevně snaží imitovat systém MMI. Bližší pohled na středovou konzoli ale přece jen odhalí příbuznost s Alhambrou. Ve výbavě se mimo navigace objevují také klimatizace, parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání, airbagy nebo Isofix. Opět poměrně standardní nálož španělského MPV.
Aby auto nejen vypadalo, ale také minimálně trochu jelo jako Audi, pohrál si majitel s nastavením dvoulitrového naftového čtyřválce TDI pod kapotou. Nově tak MPV nabízí 177 kW (241 k) a 500 Nm točivého momentu, to vše se šestistupňovou manuální převodovkou, sníženým podvozkem o 3,5 centimetru a brzdami vpředu z Porsche 911 (průměr 345 milimetrů) a vzadu z Golfu R32 (průměr 330 milimetrů). Pokud se vám snad kříženec Seatu a Audi líbí, můžete si ho za 14 500 eur (cca 392 000 korun) koupit. Najeto má auto ale už 330 000 kilometrů, takže vysokou částku platíte především za práci odvedenou při přestavbě na Audi. Nejsme si úplně jistí, že toto auto je dobrý způsob jak utratit skoro 400 000 korun, pokud ale někdo chce mít doma unikát, případně říkat, že má nejspíše jediné MPV od Audi na světě, pak je to zároveň asi ta nejjednodušší cesta k pořízení podobného stroje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.