Když přišlo Audi Q7, byl to šok. Terénní model se čtyřmi kruhy do té doby neexistoval, po nějaké době ale široká veřejnost došla k tomu, že když SUV Audi, tak jedině takhle velké a luxusní. V Ingolstadtu za nějakou dobu začali zmenšovat až na úroveň dnešní Q2, nic to však nemění na tom, že terénní Audi už dnes nikoho nepřekvapí. Ale co velkoprostorový vůz se čtyřmi kruhy, bylo by to stejné?
Vzpomínáte si, že by Audi ve své historii někdy vyrobilo MPV? Správně, my také ne, ačkoliv tady byla revoluční A2, která ale měla k velkoprostorovým vozům hodně daleko. Svého času se také vyrojily spekulace o modelu V2, jehož základem se měl stát některý z minivanů Volkswagenu. I tato vize ale vyšuměla do prázdna, pokud tedy chce fanoušek čtyř kruhů cestovat i s rodinou, musí sáhnout po některém z kombíků či SUV anebo si MPV s logem německého výrobce postavit sám. Druhou možnost si vybral jeden Holanďan, který pro svůj sen obětoval jeden Seat Alhambra a jedno Audi Q5 S-Line (či minimálně některé z jeho dílů). Jen pro krátké připomenutí, Seat Alhambra první generace je sourozencem Volkswagenu Sharan a Fordu Galaxy, přičemž produkce sourozenců koncernu Volkswagen pokračovala až do roku 2010.
Zpět ale ke zdánlivě nesourodému hybridu. Z tvaru karosérie bezpečně poznáte, že jde o Alhambru, naopak všechny detaily patří do katalogu Audi. Z Q5 tu tak jsou přední maska, světla vpředu i vzadu, také nárazníky na obou koncích vozu a konečně modrý lak spolu s litými koly. Nutno také podotknout, že veškeré díly pochází z paketu S-Line. Původ vozu se snaží skrývat i interiér s volantem od Audi nebo displejem navigace na vrcholku palubní desky, který se zjevně snaží imitovat systém MMI. Bližší pohled na středovou konzoli ale přece jen odhalí příbuznost s Alhambrou. Ve výbavě se mimo navigace objevují také klimatizace, parkovací senzory, tempomat, centrální zamykání, airbagy nebo Isofix. Opět poměrně standardní nálož španělského MPV.
Aby auto nejen vypadalo, ale také minimálně trochu jelo jako Audi, pohrál si majitel s nastavením dvoulitrového naftového čtyřválce TDI pod kapotou. Nově tak MPV nabízí 177 kW (241 k) a 500 Nm točivého momentu, to vše se šestistupňovou manuální převodovkou, sníženým podvozkem o 3,5 centimetru a brzdami vpředu z Porsche 911 (průměr 345 milimetrů) a vzadu z Golfu R32 (průměr 330 milimetrů). Pokud se vám snad kříženec Seatu a Audi líbí, můžete si ho za 14 500 eur (cca 392 000 korun) koupit. Najeto má auto ale už 330 000 kilometrů, takže vysokou částku platíte především za práci odvedenou při přestavbě na Audi. Nejsme si úplně jistí, že toto auto je dobrý způsob jak utratit skoro 400 000 korun, pokud ale někdo chce mít doma unikát, případně říkat, že má nejspíše jediné MPV od Audi na světě, pak je to zároveň asi ta nejjednodušší cesta k pořízení podobného stroje.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?