O pořadu The Grand Tour trojice Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May jste pravděpodobně již slyšeli. Náhrada Top Gearu z produkce Amazonu ale nebude jediným projektem populárních moderátorů. Na podzim totiž chystají rozjezd sociální platformy DriveTribe.
Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye známe především jako bývalé moderátory Top Gearu a od podzimu nového pořadu The Grand Tour. Všichni tři se však věnují také psané žurnalistice a vedle tištěné verze Top Gearu přispívali a stále přispívají i do jiných médií. Letos na podzim pak chystají projekt s názvem DriveTribe, do nějž investovali spolu s bývalým producentem motoristického pořadu BBC Andym Wilmanem.
DriveTribe má být podle webových stránek projektu místem, které budou všichni milovníci automobilů označovat jako domov. Podle zatím dostupných informací půjde o sociální platformu, na níž se budou objevovat články, blogy nebo videa od nejrůznějších autorů v čele právě s Hammondem, Clarksonem a Mayem. A pokud máte chuť, můžete zkusit přispět také vy! Stačí jen vyplnit příslušný formulář na webu drivetribe.com a zaslat ukázku své práce. Podmínkou snad může být jen fakt, že se příspěvek musí týkat aut a musí být v angličtině.
A co o DriveTribe říkají jeho hlavní hvězdy? „Hráči mají Twitch, cestovatelé Trip Advisor a fanoušci módy něco podobného. Ale lidé zajímající se o auta se nesdružují nikde, neexistuje žádná velká motoristická online komunita, kde mohou lidé sdílet informace, svá videa nebo názory. DriveTribe to změní,“ zmiňuje Richard Hammond. „Jde o čistou digitální inkluzi, i ti nejohroženější fanoušci, například Volvisté, budou mít nyní stejný hlas jako všichni ostatní,“ uvedl James May. A Jeremy Clarkson? „Platformě DriveTribe jsem nerozuměl až do chvíle, než mi Richard Hammond řekl, že je to jako Youporn. Akorát s auty,“ nezklamal kontroverzní moderátor.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?