O pořadu The Grand Tour trojice Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May jste pravděpodobně již slyšeli. Náhrada Top Gearu z produkce Amazonu ale nebude jediným projektem populárních moderátorů. Na podzim totiž chystají rozjezd sociální platformy DriveTribe.
Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye známe především jako bývalé moderátory Top Gearu a od podzimu nového pořadu The Grand Tour. Všichni tři se však věnují také psané žurnalistice a vedle tištěné verze Top Gearu přispívali a stále přispívají i do jiných médií. Letos na podzim pak chystají projekt s názvem DriveTribe, do nějž investovali spolu s bývalým producentem motoristického pořadu BBC Andym Wilmanem.
DriveTribe má být podle webových stránek projektu místem, které budou všichni milovníci automobilů označovat jako domov. Podle zatím dostupných informací půjde o sociální platformu, na níž se budou objevovat články, blogy nebo videa od nejrůznějších autorů v čele právě s Hammondem, Clarksonem a Mayem. A pokud máte chuť, můžete zkusit přispět také vy! Stačí jen vyplnit příslušný formulář na webu drivetribe.com a zaslat ukázku své práce. Podmínkou snad může být jen fakt, že se příspěvek musí týkat aut a musí být v angličtině.
A co o DriveTribe říkají jeho hlavní hvězdy? „Hráči mají Twitch, cestovatelé Trip Advisor a fanoušci módy něco podobného. Ale lidé zajímající se o auta se nesdružují nikde, neexistuje žádná velká motoristická online komunita, kde mohou lidé sdílet informace, svá videa nebo názory. DriveTribe to změní,“ zmiňuje Richard Hammond. „Jde o čistou digitální inkluzi, i ti nejohroženější fanoušci, například Volvisté, budou mít nyní stejný hlas jako všichni ostatní,“ uvedl James May. A Jeremy Clarkson? „Platformě DriveTribe jsem nerozuměl až do chvíle, než mi Richard Hammond řekl, že je to jako Youporn. Akorát s auty,“ nezklamal kontroverzní moderátor.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?