O pořadu The Grand Tour trojice Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May jste pravděpodobně již slyšeli. Náhrada Top Gearu z produkce Amazonu ale nebude jediným projektem populárních moderátorů. Na podzim totiž chystají rozjezd sociální platformy DriveTribe.
Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye známe především jako bývalé moderátory Top Gearu a od podzimu nového pořadu The Grand Tour. Všichni tři se však věnují také psané žurnalistice a vedle tištěné verze Top Gearu přispívali a stále přispívají i do jiných médií. Letos na podzim pak chystají projekt s názvem DriveTribe, do nějž investovali spolu s bývalým producentem motoristického pořadu BBC Andym Wilmanem.
DriveTribe má být podle webových stránek projektu místem, které budou všichni milovníci automobilů označovat jako domov. Podle zatím dostupných informací půjde o sociální platformu, na níž se budou objevovat články, blogy nebo videa od nejrůznějších autorů v čele právě s Hammondem, Clarksonem a Mayem. A pokud máte chuť, můžete zkusit přispět také vy! Stačí jen vyplnit příslušný formulář na webu drivetribe.com a zaslat ukázku své práce. Podmínkou snad může být jen fakt, že se příspěvek musí týkat aut a musí být v angličtině.
A co o DriveTribe říkají jeho hlavní hvězdy? „Hráči mají Twitch, cestovatelé Trip Advisor a fanoušci módy něco podobného. Ale lidé zajímající se o auta se nesdružují nikde, neexistuje žádná velká motoristická online komunita, kde mohou lidé sdílet informace, svá videa nebo názory. DriveTribe to změní,“ zmiňuje Richard Hammond. „Jde o čistou digitální inkluzi, i ti nejohroženější fanoušci, například Volvisté, budou mít nyní stejný hlas jako všichni ostatní,“ uvedl James May. A Jeremy Clarkson? „Platformě DriveTribe jsem nerozuměl až do chvíle, než mi Richard Hammond řekl, že je to jako Youporn. Akorát s auty,“ nezklamal kontroverzní moderátor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?