O pořadu The Grand Tour trojice Richard Hammond, Jeremy Clarkson a James May jste pravděpodobně již slyšeli. Náhrada Top Gearu z produkce Amazonu ale nebude jediným projektem populárních moderátorů. Na podzim totiž chystají rozjezd sociální platformy DriveTribe.
Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye známe především jako bývalé moderátory Top Gearu a od podzimu nového pořadu The Grand Tour. Všichni tři se však věnují také psané žurnalistice a vedle tištěné verze Top Gearu přispívali a stále přispívají i do jiných médií. Letos na podzim pak chystají projekt s názvem DriveTribe, do nějž investovali spolu s bývalým producentem motoristického pořadu BBC Andym Wilmanem.
DriveTribe má být podle webových stránek projektu místem, které budou všichni milovníci automobilů označovat jako domov. Podle zatím dostupných informací půjde o sociální platformu, na níž se budou objevovat články, blogy nebo videa od nejrůznějších autorů v čele právě s Hammondem, Clarksonem a Mayem. A pokud máte chuť, můžete zkusit přispět také vy! Stačí jen vyplnit příslušný formulář na webu drivetribe.com a zaslat ukázku své práce. Podmínkou snad může být jen fakt, že se příspěvek musí týkat aut a musí být v angličtině.
A co o DriveTribe říkají jeho hlavní hvězdy? „Hráči mají Twitch, cestovatelé Trip Advisor a fanoušci módy něco podobného. Ale lidé zajímající se o auta se nesdružují nikde, neexistuje žádná velká motoristická online komunita, kde mohou lidé sdílet informace, svá videa nebo názory. DriveTribe to změní,“ zmiňuje Richard Hammond. „Jde o čistou digitální inkluzi, i ti nejohroženější fanoušci, například Volvisté, budou mít nyní stejný hlas jako všichni ostatní,“ uvedl James May. A Jeremy Clarkson? „Platformě DriveTribe jsem nerozuměl až do chvíle, než mi Richard Hammond řekl, že je to jako Youporn. Akorát s auty,“ nezklamal kontroverzní moderátor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?