Velké kupé Škody? Věčný sen naplňuje vize Tudoru pro rok 2016

Škoda Tudor byla kdysi snem několika továrních designérů, dnes je snem internetových grafiků.
Škoda Tudor byla kdysi snem několika továrních designérů, dnes je snem internetových grafiků., foto: Theophilus Chin
ar6 14. června 2016 10:27 | akt. 15. června 2016 12:36
Sdílej:

Uvedení kupé s okřídleným šípem ve znaku se vzpomíná téměř každým rokem. Jednou by mohlo vycházet z Rapidu, jindy zase ze Superbu. Pravdou je, že druhý jmenovaný měl k dvoudveřové variantě mnohem blíž. Konec konců koncepční Tudor z roku 2002 mají téměř všichni ještě v živé paměti. Jak by ale vypadal Tudor pro rok 2016?

Výraz Tudor vznikl jako složenina anglického výrazu two door již ve čtyřicátých letech dvacátého století, kdy označoval typ karosérie. Později se vžilo na tolik, že se tak začala nazývat samostatná modelová řada okřídleného šípu. Postupem času se však jméno stalo jen součástí historie, až do roku 2002. Tehdy Škoda představila v Ženevě červený koncept Tudor s 2.8litrovým zážehovým šestiválcem, vycházející z první novodobé generace Superbu. Velké luxusní kupé ve stylu Audi A5 slavilo u veřejnosti úspěch, do sériové výroby se ale i přes něj nikdy nedostalo. Mohlo by však zaujmout o čtrnáct let později?

Vzhledem k tomu, že původní koncept stále fascinuje, tak nepochybně ano. Myslí si to také známý automobilový manipulátor a designér Theo Chin, který vzal přesně podle někdejšího receptu nový Superb, „sebral“ mu zadní pár dveří a lehce snížil střechu. Aby vůz vypadal správně agresivně, dostala ilustrace jiná přední světla. Výsledkem tak je auto, které si bere na paškál již zmiňované Audi A5, BMW řady 4 nebo Mercedes-Benz C kupé. S železnou pravděpodobností však u této jedné ilustrace také zůstane, protože automobilový trh si žádá jiné modely a Škoda rozhodně není z těch, jež by vyráběly spíše okrajová auta. Vzpomeňme třeba na druhou generaci Roomsteru.

Nezbývá než se ptát, jestli to není tak trochu škoda. Stylové auto z Mladé Boleslavi na trhu chybí, a tuto roli Superb Laurin & Klement s 280koňovým TSI jen těžko zastane. A právě nabídka motorů by v případě uvedení podobného stroje mohla být překážkou. Když už někdo investuje nemalou částku do luxusního kupé, pak očekává patřičnou pohonnou jednotku. Škoda dnes umí nabídnout pouze onen dvoulitr TSI, který je sice silný, ale zkrátka nereprezentativní. Manažerský sedan nebo kombi se bez šesti válců objedou, kupé už ale nikoliv. I tak bychom ale Tudor chtěli vidět ve výrobě, už jen proto, že to původní koncept, i se šestiválcem, do série nedotáhl.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.