Jistě jste na našem webu nedávno zaznamenali zprávu o bravurním jezdci Marku Higginsovi, který nedávno pokořil svůj vlastní rekord na závodní trati ostrova Man. K této rekordní jízdě Higgins použil speciálně upravené Subaru WRX STI. Jak se vůz lišil od sériového WRX STI? To se dozvíte v následujícím článku.
Mark Higgins dokázal zdolat šedesátikilometrový okruh v čase 17 minut a 35 sekund. Během této jízdy dosáhl maximální rychlosti 273 km/h a jeho průměrná rychlost činila 207 km/h. Toho dosáhl díky přepracovanému speciálu Subaru WRX STI. Pojďme se společně podívat na pět úprav, které ze Subaru WRX STI udělaly brutální závodní speciál.
Dvojnásobný výkonVýkon sériového Subaru WRX STI s přeplňovaným, dvoulitrovým motorem typu Boxer, dosahuje na brzdě výkonu 296 koňských sil. Společnost Prodrive ale pohonnou jednotku Higginsova vozu upravila a přidala výkonné turbodmychadlo od společnosti Garrett, produkující tlak dvou atmosfér. Po těchto rozsáhlých úpravách, nabízí pohonná jednotka vozu výkon 600 koňských sil na brzdě.
Systém DRSAno, inženýři Prodrive neopomněli ani upravit zadní křídlo ve stylu Formule 1, které disponuje technologií DRS. Ta umožňuje jezdci na rovných úsecích snížit aerodynamický přítlak vytvářený zadním spoilerem, čímž se sníží i aerodynamický odpor a vůz může dosahovat vyšší maximální rychlosti.
Zavěšení kol ve stylu WRC a obrovské brzdyStandardní zavěšení kol bylo nahrazeno speciálním zavěšením s extrémně výkonnými brzdami používanými u závodních speciálů kategorie WRC.
Plochá spodní strana vozuInženýři se při konstrukci vozu inspirovali u těch nejpokročilejších závodních kategorií světa. S plochou spodní stranou vozu, se nechali inspirovat u závodní kategorie GT3 a Le Mans. Díky naprosto hladkému povrchu může vzduch pod vozem proudit mnohem vyšší rychlostí než kolem vozu a nad ním. Tím se vytváří na spodní straně vozu podtlak, který „přicucává“ vůz k silnici. Zároveň materiál na spodku vozu slouží jako ochrana převodovky a dalších mechanických součástí, které by se mohly poškodit při skocích.
Zdroj: CarThrottle.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.