Jistě jste na našem webu nedávno zaznamenali zprávu o bravurním jezdci Marku Higginsovi, který nedávno pokořil svůj vlastní rekord na závodní trati ostrova Man. K této rekordní jízdě Higgins použil speciálně upravené Subaru WRX STI. Jak se vůz lišil od sériového WRX STI? To se dozvíte v následujícím článku.
Mark Higgins dokázal zdolat šedesátikilometrový okruh v čase 17 minut a 35 sekund. Během této jízdy dosáhl maximální rychlosti 273 km/h a jeho průměrná rychlost činila 207 km/h. Toho dosáhl díky přepracovanému speciálu Subaru WRX STI. Pojďme se společně podívat na pět úprav, které ze Subaru WRX STI udělaly brutální závodní speciál.
Dvojnásobný výkonVýkon sériového Subaru WRX STI s přeplňovaným, dvoulitrovým motorem typu Boxer, dosahuje na brzdě výkonu 296 koňských sil. Společnost Prodrive ale pohonnou jednotku Higginsova vozu upravila a přidala výkonné turbodmychadlo od společnosti Garrett, produkující tlak dvou atmosfér. Po těchto rozsáhlých úpravách, nabízí pohonná jednotka vozu výkon 600 koňských sil na brzdě.
Systém DRSAno, inženýři Prodrive neopomněli ani upravit zadní křídlo ve stylu Formule 1, které disponuje technologií DRS. Ta umožňuje jezdci na rovných úsecích snížit aerodynamický přítlak vytvářený zadním spoilerem, čímž se sníží i aerodynamický odpor a vůz může dosahovat vyšší maximální rychlosti.
Zavěšení kol ve stylu WRC a obrovské brzdyStandardní zavěšení kol bylo nahrazeno speciálním zavěšením s extrémně výkonnými brzdami používanými u závodních speciálů kategorie WRC.
Plochá spodní strana vozuInženýři se při konstrukci vozu inspirovali u těch nejpokročilejších závodních kategorií světa. S plochou spodní stranou vozu, se nechali inspirovat u závodní kategorie GT3 a Le Mans. Díky naprosto hladkému povrchu může vzduch pod vozem proudit mnohem vyšší rychlostí než kolem vozu a nad ním. Tím se vytváří na spodní straně vozu podtlak, který „přicucává“ vůz k silnici. Zároveň materiál na spodku vozu slouží jako ochrana převodovky a dalších mechanických součástí, které by se mohly poškodit při skocích.
Zdroj: CarThrottle.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.