Jistě jste na našem webu nedávno zaznamenali zprávu o bravurním jezdci Marku Higginsovi, který nedávno pokořil svůj vlastní rekord na závodní trati ostrova Man. K této rekordní jízdě Higgins použil speciálně upravené Subaru WRX STI. Jak se vůz lišil od sériového WRX STI? To se dozvíte v následujícím článku.
Mark Higgins dokázal zdolat šedesátikilometrový okruh v čase 17 minut a 35 sekund. Během této jízdy dosáhl maximální rychlosti 273 km/h a jeho průměrná rychlost činila 207 km/h. Toho dosáhl díky přepracovanému speciálu Subaru WRX STI. Pojďme se společně podívat na pět úprav, které ze Subaru WRX STI udělaly brutální závodní speciál.
Dvojnásobný výkonVýkon sériového Subaru WRX STI s přeplňovaným, dvoulitrovým motorem typu Boxer, dosahuje na brzdě výkonu 296 koňských sil. Společnost Prodrive ale pohonnou jednotku Higginsova vozu upravila a přidala výkonné turbodmychadlo od společnosti Garrett, produkující tlak dvou atmosfér. Po těchto rozsáhlých úpravách, nabízí pohonná jednotka vozu výkon 600 koňských sil na brzdě.
Systém DRSAno, inženýři Prodrive neopomněli ani upravit zadní křídlo ve stylu Formule 1, které disponuje technologií DRS. Ta umožňuje jezdci na rovných úsecích snížit aerodynamický přítlak vytvářený zadním spoilerem, čímž se sníží i aerodynamický odpor a vůz může dosahovat vyšší maximální rychlosti.
Zavěšení kol ve stylu WRC a obrovské brzdyStandardní zavěšení kol bylo nahrazeno speciálním zavěšením s extrémně výkonnými brzdami používanými u závodních speciálů kategorie WRC.
Plochá spodní strana vozuInženýři se při konstrukci vozu inspirovali u těch nejpokročilejších závodních kategorií světa. S plochou spodní stranou vozu, se nechali inspirovat u závodní kategorie GT3 a Le Mans. Díky naprosto hladkému povrchu může vzduch pod vozem proudit mnohem vyšší rychlostí než kolem vozu a nad ním. Tím se vytváří na spodní straně vozu podtlak, který „přicucává“ vůz k silnici. Zároveň materiál na spodku vozu slouží jako ochrana převodovky a dalších mechanických součástí, které by se mohly poškodit při skocích.
Zdroj: CarThrottle.com
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.