Jako každý další rok tady máme jaro, postupně se blíží i léto a společně s tímto ročním obdobím se víc a víc zhoršuje náchylnost alergiků na prach anebo pyl. Nový průzkum společnosti ÚAMK pak přináší nové a zajímavé informace o tom, že kýchnutí za volantem vás může klidně i zabít.
Pylová sezóna letos odstartovala celkem brzo, a to díky mírné zimě a při ní celkem nadprůměrným teplotám. Spousta z vás jistě už navštívila svého alergologa/alergoložku a musela si říci o tabletky proti senné rýmě, popřípadě o oční kapky. Tyto léky byste navíc měli mít vždy při sobě, pokud někam jedete svým vozidlem. V opačném případě ohrožujete svůj a leckdy i další životy.
Nově o tom hovoří statistiky společnosti ÚAMK, které uvádějí, že alergičtí řidiči mají až o 30 % vyšší riziko, že se stanou účastníky dopravní nehody. Stačí, abyste si nevzali svůj prášek na alergii a rázem můžete pocítit během řízení pálení očí (s tím spojené rozostřené vidění), únavu nebo sníženou schopnost reakce na náhlou dopravní situaci.
ÚAMK navíc uvádí i dosti zajímavý fakt. „Během kýchnutí se na nejméně jednu vteřinu automaticky zavřou oči člověka, což v obci při rychlosti 50 km/h znamená, že řidič své auto ovládá poslepu na úseku 14 metrů, a při dálniční rychlosti 120 km/h je to dokonce 60 metrů“. Za tu dobu se přitom může stát ledacos. Přejet chodce nebo nabourat auto před vámi tak není skoro žádný problém.
Přitom vám mnohdy nepomůže ani antipylový filtr v klimatizaci. Stačí zkrátka, abyste to přehnali s klimatizací, nebo na chvíli otevřeli okénko a může být hned „vymalováno“. „Právě u alergiků však bývá ujetá vzdálenost ještě mnohem větší – alergické kýchání totiž obvykle trvá několik sekund a jeho následky mohou být fatální,“ dodává mluvčí společnosti Petr Vomáčka.
„Hlavně alergici by měli pravidelně vyměňovat filtr zachycující pyly v autě, a to alespoň jednou ročně, aby předešli ucpání a zajistili jeho správnou funkci. Také v pylové sezóně by měli využívat pouze cirkulaci vzduchu v autě.“ I to jsou rady, které mohou leckomu zachránit život.
Problém je však nakonec i s léky, tzv. antihistaminiky. Ty sice sníží alergickou reakci, ale mnohdy se zároveň jako vedlejší účinek dostaví zvýšená únava a u některých léku je výslovně napsáno, že po jejich užití se snižuje schopnost koncentrace a reakce.
Je tak dobré, zeptat se svého lékaře, zda jím předepsaná léčiva neovlivní vaší schopnost řídit automobil a pokud ano, zda existuje nějaká vhodnější alternativa.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.