Kdo by neznal americkou firmu Hennessey. Jde o společnost, věnující se úpravě automobilů s monstrózním výkonem na ještě extrémnější stroje. V letošním roce slaví Hennessey své 25. narozeniny a rozhodlo se nadělit si k tomuto výročí vskutku originální dárek.
V roce 2013 se do knih světových rekordů zapsalo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, jako nejrychlejší produkční kabriolet na světě. Hranice světového rekordu byla Bugatti stanovena na hodnotě 408 km/h.
Právě překonání tohoto rekordu, si vzali za cíl zaměstnanci Hennessey. Do boje proti původnímu rekordu si vzali svou hrůzu nahánějící bestii Venom GT Spyder.
Venom GT ve své podstatě není ničím jiným než Lotusem Elise/Exige, v jehož středu pracuje masivní americký sedmilitrový motor V8 s dvojicí turbodmychadel, který původně známe z Chevroletu Cerovette ZR1. Ve svém původním stavu motor produkoval výkon 735 koňských sil. Inženýři v Hennessey si s motorem ale „pohráli“ a přidali dvě zmíněná turba. Díky tomu se tento brutální agregát se chlubí omračujícím výkonem 1451 koňských sil při 7200 otáčkách za minutu. Tento výkon je přenášen pomocí šestistupňové manuální převodky na zadní kola, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.
Díky tomuto neuvěřitelnému výkonu dokáže běžný Venom GT sprintovat z 0 na 100 km/h pod 2,5 sekundy a hranici 321 km/h (200 mil v hodině) zdolá pod 13 vteřin.
K samotnému pokusu o zdolání rekordu a získání titulu nejrychlejšího produkčního kabrioletu světa došlo na letištní ploše Naval Air Station Lemoore.
Hennessey Venom GT Spyder dosáhl rychlosti 427,4 km/h, čímž dokázal s přehledem převálcovat kabriolet ze stáje Bugatti.
K oslavě tohoto úspěchu se Hennessey chystá postavit 3 automobily Venom GT Spyder, patřící do speciální edice „World Record Edition“, které oslaví nejen zisk titulu nejrychlejšího kabrioletu světa, ale i 25. narozeniny společnosti. Cena automobilů, patřící do této speciální edice, bude startovat na 1,3 milionu dolarů (31,2 milionu korun) bez daně.
Pro pořádek se sluší připomenout, že se rozhodně nejedná o první rychlostní světový rekord na účtě Hennessey. V roce 2014 dokázal Venom GT s pevnou střechou pokořit, na přistávací ploše pro raketoplány v Kennedyho vesmírném centru, rychlost 435 km/h, čímž se stal nejrychlejším produkčním automobilem na světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.