Hennessey Venom GT Spyder se stal nejrychlejším kabrioletem světa!

Hennessey Venom GT Spyder - nejrychlejší produkční kabriolet světa
Hennessey Venom GT Spyder - nejrychlejší produkční kabriolet světa, foto: Hennessey
ar3 14. dubna 2016 12:20
Sdílej:

Kdo by neznal americkou firmu Hennessey. Jde o společnost, věnující se úpravě automobilů s monstrózním výkonem na ještě extrémnější stroje. V letošním roce slaví Hennessey své 25. narozeniny a rozhodlo se nadělit si k tomuto výročí vskutku originální dárek.

V roce 2013 se do knih světových rekordů zapsalo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, jako nejrychlejší produkční kabriolet na světě. Hranice světového rekordu byla Bugatti stanovena na hodnotě 408 km/h.

Právě překonání tohoto rekordu, si vzali za cíl zaměstnanci Hennessey. Do boje proti původnímu rekordu si vzali svou hrůzu nahánějící bestii Venom GT Spyder.

Venom GT ve své podstatě není ničím jiným než Lotusem Elise/Exige, v jehož středu pracuje masivní americký sedmilitrový motor V8 s dvojicí turbodmychadel, který původně známe z Chevroletu Cerovette ZR1. Ve svém původním stavu motor produkoval výkon 735 koňských sil. Inženýři v Hennessey si s motorem ale „pohráli“ a přidali dvě zmíněná turba. Díky tomu se tento brutální agregát se chlubí omračujícím výkonem 1451 koňských sil při 7200 otáčkách za minutu. Tento výkon je přenášen pomocí šestistupňové manuální převodky na zadní kola, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.

Díky tomuto neuvěřitelnému výkonu dokáže běžný Venom GT sprintovat z 0 na 100 km/h pod 2,5 sekundy a hranici 321 km/h (200 mil v hodině) zdolá pod 13 vteřin.

K samotnému pokusu o zdolání rekordu a získání titulu nejrychlejšího produkčního kabrioletu světa došlo na letištní ploše Naval Air Station Lemoore.

Hennessey Venom GT Spyder dosáhl rychlosti 427,4 km/h, čímž dokázal s přehledem převálcovat kabriolet ze stáje Bugatti.

K oslavě tohoto úspěchu se Hennessey chystá postavit 3 automobily Venom GT Spyder, patřící do speciální edice „World Record Edition“, které oslaví nejen zisk titulu nejrychlejšího kabrioletu světa, ale i 25. narozeniny společnosti. Cena automobilů, patřící do této speciální edice, bude startovat na 1,3 milionu dolarů (31,2 milionu korun) bez daně.

Pro pořádek se sluší připomenout, že se rozhodně nejedná o první rychlostní světový rekord na účtě Hennessey. V roce 2014 dokázal Venom GT s pevnou střechou pokořit, na přistávací ploše pro raketoplány v Kennedyho vesmírném centru, rychlost 435 km/h, čímž se stal nejrychlejším produkčním automobilem na světě.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?