Kdo by neznal americkou firmu Hennessey. Jde o společnost, věnující se úpravě automobilů s monstrózním výkonem na ještě extrémnější stroje. V letošním roce slaví Hennessey své 25. narozeniny a rozhodlo se nadělit si k tomuto výročí vskutku originální dárek.
V roce 2013 se do knih světových rekordů zapsalo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, jako nejrychlejší produkční kabriolet na světě. Hranice světového rekordu byla Bugatti stanovena na hodnotě 408 km/h.
Právě překonání tohoto rekordu, si vzali za cíl zaměstnanci Hennessey. Do boje proti původnímu rekordu si vzali svou hrůzu nahánějící bestii Venom GT Spyder.
Venom GT ve své podstatě není ničím jiným než Lotusem Elise/Exige, v jehož středu pracuje masivní americký sedmilitrový motor V8 s dvojicí turbodmychadel, který původně známe z Chevroletu Cerovette ZR1. Ve svém původním stavu motor produkoval výkon 735 koňských sil. Inženýři v Hennessey si s motorem ale „pohráli“ a přidali dvě zmíněná turba. Díky tomu se tento brutální agregát se chlubí omračujícím výkonem 1451 koňských sil při 7200 otáčkách za minutu. Tento výkon je přenášen pomocí šestistupňové manuální převodky na zadní kola, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.
Díky tomuto neuvěřitelnému výkonu dokáže běžný Venom GT sprintovat z 0 na 100 km/h pod 2,5 sekundy a hranici 321 km/h (200 mil v hodině) zdolá pod 13 vteřin.
K samotnému pokusu o zdolání rekordu a získání titulu nejrychlejšího produkčního kabrioletu světa došlo na letištní ploše Naval Air Station Lemoore.
Hennessey Venom GT Spyder dosáhl rychlosti 427,4 km/h, čímž dokázal s přehledem převálcovat kabriolet ze stáje Bugatti.
K oslavě tohoto úspěchu se Hennessey chystá postavit 3 automobily Venom GT Spyder, patřící do speciální edice „World Record Edition“, které oslaví nejen zisk titulu nejrychlejšího kabrioletu světa, ale i 25. narozeniny společnosti. Cena automobilů, patřící do této speciální edice, bude startovat na 1,3 milionu dolarů (31,2 milionu korun) bez daně.
Pro pořádek se sluší připomenout, že se rozhodně nejedná o první rychlostní světový rekord na účtě Hennessey. V roce 2014 dokázal Venom GT s pevnou střechou pokořit, na přistávací ploše pro raketoplány v Kennedyho vesmírném centru, rychlost 435 km/h, čímž se stal nejrychlejším produkčním automobilem na světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?