Před třemi dny jsme vám zde představili nový Opel Mokka, jenž doznal spousty změn. Dnes se ale podíváme na to, jak by mohla vypadat jeho sportovní verze.
Malé německé SUV bude soupeřit s českou Škodou Yeti a do vínku dostalo nová přední světla s LED diodami pro denní svícení. Ta mohou být za příplatek adaptivní s technikou full-LED. Krom dalších změn se vůz dočkal i písmene X za názvem. Tímto písmenem hodlá Opel odlišovat všechna SUV ve své modelové nabídce.
Faceliftované SUV dostalo do nabídky například přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku o výkonu 152 koní. Tato verze je zkombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. To je samo o sobě celkem dost, ale při pohledu na ostrou Mokku X OPC se dá uvažovat klidně o ještě silnějším motoru.
Tím by mohl být například motor s objemem 1.6 litru z modelu Corsa OPC. Jen si představte, jaké by to bylo, kdyby se rodinně zaměřená Mokka objevila s 207koňovým benzínem pod kapotou. K tomu by se mohl přidat i jasně oranžový lak karoserie, sportovnější sedadla, lepší výbava a výsledek by jistě stál za to.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.