Před třemi dny jsme vám zde představili nový Opel Mokka, jenž doznal spousty změn. Dnes se ale podíváme na to, jak by mohla vypadat jeho sportovní verze.
Malé německé SUV bude soupeřit s českou Škodou Yeti a do vínku dostalo nová přední světla s LED diodami pro denní svícení. Ta mohou být za příplatek adaptivní s technikou full-LED. Krom dalších změn se vůz dočkal i písmene X za názvem. Tímto písmenem hodlá Opel odlišovat všechna SUV ve své modelové nabídce.
Faceliftované SUV dostalo do nabídky například přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovku o výkonu 152 koní. Tato verze je zkombinovaná se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. To je samo o sobě celkem dost, ale při pohledu na ostrou Mokku X OPC se dá uvažovat klidně o ještě silnějším motoru.
Tím by mohl být například motor s objemem 1.6 litru z modelu Corsa OPC. Jen si představte, jaké by to bylo, kdyby se rodinně zaměřená Mokka objevila s 207koňovým benzínem pod kapotou. K tomu by se mohl přidat i jasně oranžový lak karoserie, sportovnější sedadla, lepší výbava a výsledek by jistě stál za to.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?