Pět automobilů posledních let, které ocení jen fajnšmekr

ar6, 8. listopadu 2015, 06:10 Google+

Jsou auta, která se za svůj „život“ dočkají bezpočtu ocenění a získají statut kultovní. Pak je skupina, jejíž význam zpochybňován není, ale žádné velké fanfáry se kolem ní nekonají. No a pak je tu několik jedinců se statusem podivínu, jejichž přínos automobilovému světu nebude oceněn nejspíše nikdy. My jsme pro Vás vybrali pět aut z poslední kategorie, o nichž byste své mínění měli honem rychle změnit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.11. 11:38) Napište svůj názor
Jedno z nejvíce nedoceněných aut posledních let, Fiat Multipla.

Jedno z nejvíce nedoceněných aut posledních let, Fiat Multipla. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Audi A2

Těžko byste začátkem století hledali technicky vyspělejší auto než malé Audi A2. Jeho hliníková karosérie byla extrémně lehká a také přísně aerodynamická, pod kapotou mohl být mimořádně úsporný diesel a v masce chladiče vybraných verzí najdete dokonce airbag pro chodce, tedy věc, která je nevídaná i dnes. Všechny tyto prvky ale naprosto degradovala absurdně vysoká cena. Dnes by zřejmě podobné auto trhalo prodejní rekordy, vždyť se podívejte, v jakém objemu se prodávají prémiová malá auta s logem DS, Mini nebo konec konců i Audi. A ty jsou většinou ještě mnohem dražší, než bylo Audi A2 a jeho technických kvalit nedosahují ani v nejmenším. Jediné varování – nechtějte s hliníkovou karosérií bourat, protože ze servisních nákladů se Vám protočí panenky.

img-responsive

Audi A2 | foto: Audi

Citroën C6

Limuzíny vyšší střední třídy, co nemají v techničáku jako místo narození Německo, to mají v dnešním automobilovém světě strašně těžké. Své o tom ví Alfa Romeo, Lancia, Peugeot, Renault a především Citroën. Proč především? Protože C6 byla přesně tím, co v nabídce dvojitého šípu dlouhá léta chybělo. Avantgardní, ale přitom elegantní limuzína, která navenek výborně reprezentuje a uvnitř je především díky podvozku Hydractive příkladně komfortní. Vzhledově navíc není nudná jako některé německé ekvivalenty. Navíc by to nebyl Citroën, kdyby nepřihodil na dobu vzniku ojedinělé vychytávky typu head up displej, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo xenonová světla. Bohužel tu ale byly i zápory jako pro spolujezdce sice komfortní, ale pro řidiče vysoce průměrné jízdní vlastnosti, poměrně lenivé motory, vyšší cena a chtě nechtě i horší pověst oproti německé konkurenci. I díky těmto nedostatkům se výroba nikdy nepřehoupla přes 8000 kusů ročně a brzy bude C6 vyhledávanou klasikou. A kdo umí ocenit i jiné kvality než německou preciznost, ví proč tomu tak bude.

img-responsive

Citroën C6 | foto: Citroën

Fiat Multipla

Novodobá Multipla to měla a má mimořádně těžké. Díky jejímu ne zrovna konvenčnímu designu vyhrává jednu anketu ošklivosti za druhou, v internetových diskuzích na ni „vtipálci“ často narážejí a mnozí řidiči se tak tomuto šestimístnému MPV vyhýbají. A možná dělají chybu, protože šestimístné uspořádání interiéru se dvěma řadami sedadel je vysoce praktické, autu navíc při kompaktních rozměrech zůstal i velice slušný zavazadelník. Palubní deska je pravda ještě více neortodoxní jako „dvoustupňová“ přední část, navíc její plasty nejsou v bůhvíjaké kvalitě, avšak zkuste pohodlněji odvézt velkou rodinu na takto malém půdorysu – vím, půjde to těžko. A pokud navíc zvolíte naftový motor JTD, zastávky na pumpách budou omezeny na minimum. Škoda, že po faceliftu se změnou designu ztratilo auto svou osobitost a po konci výroby bylo prodáno do čínské licence. To už je ale jiný příběh.

img-responsive

Fiat Multipla | foto: Fiat

Renault Avantime

Představovat sáhodlouze tohoto křížence MPV a kupé asi nemá cenu. Napsáno o něm bylo mnoho, každý si navíc určitě stihl udělat názor na jeho vzhled, konstrukci, (ne)použitelnost i vysokou cenu (v rámci Renaultu). Přesto je Avantime vůbec nejvíce nedoceněným modelem francouzského výrobce za několik desetiletí a to říkám s vědomím toho, že na takový Scénic RX4, tedy zakladatele segmentu zvýšených a oplastovaných MPV, nebo Mégane RS R26.R, tedy dost možná nejextrémnější ostrý hatchback všech dob, si dnes vzpomene jenom málokdo. Avantime ale zkrátka naprosto předběhl dobu podobných luxusních kříženců. Dnes by svým vzhledem i koncepcí nejspíše minimálně bořil žebříčky popularity, ale začátkem 21. století na něco podobného prostě nebyl zákazník připraven. Mínusem byly rovněž horší jízdní vlastnosti a místy pokulhávající kvalita výroby.

img-responsive

Renault Avantime | foto: Renault

Toyota Previa

Zahrne vůbec někdo japonské MPV do svého výběru při pátrání po sedmimístném autě? Vzhledem k tomu, že se u nás auto oficiálně snad ani neprodávalo a česká bazarová nabídka je velice úzká, asi těžko. Přitom Previa první nebo i druhé generace drží všechny trumfy v rukávu. Jednička se jako jedno z mála MPV, ne-li jediné, dělala s motorem uprostřed a pohonem zadních kol (alternativně šlo zvolit i čtyřkolku), interiér pojme až osm cestujících a veškerá technika zvládne neuvěřitelné porce kilometrů. Dvojka už je sice koncepčně konvenční, z prostornosti kabiny a výdrže jedničky ale neztratila skoro nic. K tomu všemu navíc přidává obrovský palubní komfort, protože její hlavní destinací byly americké zhýčkané rodiny. Proto až budete chtít velké rodinné auto, vzpomeňte si, že neexistuje pouze Sharan, Transporter, Espace nebo Galaxy…

img-responsive

Toyota Previa | foto: Toyota

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pět automobilů posledních let, které ocení jen fajnšmekr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.11.2015 11:38 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW se pochlubilo modernizací výrobního programu pro léto 2019

BMW modernizovalo svou nabídku, na své si přijdou milovníci výkonu, ekologie i krás přírody

Motorkář natočil další záběry připravovaného hybridního supersportu Ferrari

Utajovaný hybridní supersport Ferrari opět natočen, tentokrát předvedl brutální akceleraci

Nissan se chystá nabídnout nový systém ProPILOT 2.0, který nabídne navigovanou jízdu po dálnici a umožňuje jízdu v jednom jízdním pruhu bez rukou na volantu

Jízda po dálnici bez rukou na volantu? Už v letošním roce

Lamborghini Urus, koncept ST-X

Lamborghini chystá ještě ostřejší Urus, základem bude unikátní závodní koncept

Nový Jeep Wrangler 2018

Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

Záběry z 13. epizody 3. řady The Grand Tour (TV pořad Amazonu)

Clarkson a spol. se báli o život. Grand Tour musel zrušit připravovaný speciál

reklama
reklama

Doporučujeme

Největší novinkou je deaktivace až poloviny válců, Lamborghini Huracán LP 610-4 modelového roku 2016.

Vypínání válců je v kurzu, nejnověji ho dostalo Lamborghini Huracán

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. James May vysekl obrovskou poctu Volkswagenu. Vyrábí prý jediné auto, které skutečně potřebujeme

  2. Jak je na tom Michael Schumacher? Nové informace může přinést chystaný dokument

  3. Dvojice vandalů objela klíčem bok Tesly Model 3. Netušili, co bude následovat

  4. První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

  5. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  6. Amerika řeší nový problém, kvůli Číně si rozvrtá zem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud