Korejská automobilka Hyundai uspořádala dost neobvyklý crashtest, kterému podrobila nejnovější generaci modelu Sonata. Důvod testu ale mnohé překvapí.
V nedávné době se totiž objevilo hned několik stížností od zákazníků Hyundai v Jižní Koreji, jenž byly nespokojeni s kvalitou lokálně vyrobených vozů. Jenže Sonata se vyrábí i na trhu v USA a aby výrobce dokázal, že nemá dvojí metr, rozhodl se udělat nárazový test mezi americkým a korejským provedením.
Červený kousek byl americký Hyundai Sonata Turbo, modrý exemplář byl tedy vyroben v Korei. Zatímco americký model je sestaven v Alabamě, korejská verze pochází z města Asan v Jižní Korei. Zároveň tímto videem Hyundai prokázalo, že obě auta dopadla při čelním nárazu v rychlosti 56 km / h naprosto stejně.
Crashtest přichází jako reakce na průzkum, který automobilka provedla v Jižní Koreji. V něm 74% respondentů uvedlo, že by se mohly najít rozdíly v bezpečnosti mezi domácím a zahraničním modelem. Hned po testu tak mohla opravdu velká skupina automobilových odborníků z odvětví a blogeři analyzovat vozidla po srážce a všichni z nich potvrdili, že nebyly nalezeny žádné rozdíly mezi těmito dvěma auty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?