Foto: „Kdo s koho - SEAT Leon Cup Racer vs. stíhací letoun MiG-15“

Seat Leon Cup Racer v souboji se stíhacím letounem
Seat Leon Cup Racer v souboji se stíhacím letounem, foto: Seat ČR
ar5 22. října 2015 10:56
Sdílej:

Český okruhový jezdec Petr Fulín, který má za uplynulé tři sezony na svém kontě dvě první místa a jedno druhé místo v celkovém hodnocení Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvě vítězství v anketě Zlatý volant, vyzval se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer historické stíhací letadlo MiG-15UTI na letišti v Hradci Králové.

„Mám radost, že se nám společně s realizačním týmem televizního pořadu Autosalonu na TV Prima podařilo uskutečnit souboj Petra Fulína a jeho závodního vozu SEAT Leon Cup Racer s 60 let starým proudovým stíhacím letadlem MiG-15. Tento nápad se zrodil při přátelském setkání s jedním ze spolumajitelů unikátního historického stroje a sám jsem zvědavý, jak to nakonec dopadlo,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Petr Fulín neváhal a okamžitě přijal bláznivou výzvu týmu, který připravuje populární motoristický pořad Autosalon pro televizní stanici TV Prima. „Já samozřejmě očekávám trošku nerovný boj, nicméně je to zajímavý nápad a těším se na tento okamžik celý týden,“ řekl Petr Fulín před natáčením zajímavého souboje mezi nejmodernější závodní automobilovou technikou s úzkou vazbou k sériově vyráběným vozům SEAT a letos šedesátiletým stíhacím letadlem, které patřilo ve své době mezi nejlepší stroje svého druhu.

SEAT Leon Cup Racer, s nímž Petr Fulín úspěšně uzavřel letošní sezonu dvojitým vítězstvím ve finále ETCC na italském okruhu v Perguse a stal se vicemistrem se ztrátou pouhých tří bodů na první místo, je čistokrevným závodním vozem. Přeplňovaný motor 2.0 TSI vyladěný na nejvyšší výkon 330 k pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG. Hmotnost vozu činí 1150 kg.

„Zrychlení se u závodního vozu neudává, spotřeba paliva sice ano, ale jen způsobem 1,5 až 2 litry benzinu na jedno kolo. Maximální rychlosti v závodech nedosahujeme, protože rovinky závodních okruhů nejsou dostatečně dlouhé. Odhaduji ji však na cca 250 km/h,“ říká o svém jednomístném závodním stroji Petr Fulín.

Fulínovým soupeřem na letištní dráze v Hradci Králové bylo dvoumístné cvičné stíhací letadlo MiG-15UTI z roku 1955, schopné vyvinout nejvyšší rychlost 1076 km/h. Ovšem jen ve vzduchu… V okamžiku, kdy se kola odlepují od země, se MiG-15 pohybuje rychlostí přibližně 230 km/h, takže Fulínův Leon Cup Racer není úplně bez šance. Nicméně turbokompresorový motor Klimov VK-1 sovětské stíhačky poskytuje vzletový výkon 26,478 kN. Na druhé straně činí hmotnost prázdného letadla 3681 kg a jeho vzletová hmotnost se pohybuje od 5069 do 6038 kg. Kdo měl nakonec navrch?

To se dozvíte dnes večer v pořadu Autosalon na televizní stanici Prima. Více informací na: http://autosalon.iprima.cz/

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?