Foto: „Kdo s koho - SEAT Leon Cup Racer vs. stíhací letoun MiG-15“

Seat Leon Cup Racer v souboji se stíhacím letounem
Seat Leon Cup Racer v souboji se stíhacím letounem, foto: Seat ČR
ar5 22. října 2015 10:56
Sdílej:

Český okruhový jezdec Petr Fulín, který má za uplynulé tři sezony na svém kontě dvě první místa a jedno druhé místo v celkovém hodnocení Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvě vítězství v anketě Zlatý volant, vyzval se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer historické stíhací letadlo MiG-15UTI na letišti v Hradci Králové.

„Mám radost, že se nám společně s realizačním týmem televizního pořadu Autosalonu na TV Prima podařilo uskutečnit souboj Petra Fulína a jeho závodního vozu SEAT Leon Cup Racer s 60 let starým proudovým stíhacím letadlem MiG-15. Tento nápad se zrodil při přátelském setkání s jedním ze spolumajitelů unikátního historického stroje a sám jsem zvědavý, jak to nakonec dopadlo,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Petr Fulín neváhal a okamžitě přijal bláznivou výzvu týmu, který připravuje populární motoristický pořad Autosalon pro televizní stanici TV Prima. „Já samozřejmě očekávám trošku nerovný boj, nicméně je to zajímavý nápad a těším se na tento okamžik celý týden,“ řekl Petr Fulín před natáčením zajímavého souboje mezi nejmodernější závodní automobilovou technikou s úzkou vazbou k sériově vyráběným vozům SEAT a letos šedesátiletým stíhacím letadlem, které patřilo ve své době mezi nejlepší stroje svého druhu.

SEAT Leon Cup Racer, s nímž Petr Fulín úspěšně uzavřel letošní sezonu dvojitým vítězstvím ve finále ETCC na italském okruhu v Perguse a stal se vicemistrem se ztrátou pouhých tří bodů na první místo, je čistokrevným závodním vozem. Přeplňovaný motor 2.0 TSI vyladěný na nejvyšší výkon 330 k pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG. Hmotnost vozu činí 1150 kg.

„Zrychlení se u závodního vozu neudává, spotřeba paliva sice ano, ale jen způsobem 1,5 až 2 litry benzinu na jedno kolo. Maximální rychlosti v závodech nedosahujeme, protože rovinky závodních okruhů nejsou dostatečně dlouhé. Odhaduji ji však na cca 250 km/h,“ říká o svém jednomístném závodním stroji Petr Fulín.

Fulínovým soupeřem na letištní dráze v Hradci Králové bylo dvoumístné cvičné stíhací letadlo MiG-15UTI z roku 1955, schopné vyvinout nejvyšší rychlost 1076 km/h. Ovšem jen ve vzduchu… V okamžiku, kdy se kola odlepují od země, se MiG-15 pohybuje rychlostí přibližně 230 km/h, takže Fulínův Leon Cup Racer není úplně bez šance. Nicméně turbokompresorový motor Klimov VK-1 sovětské stíhačky poskytuje vzletový výkon 26,478 kN. Na druhé straně činí hmotnost prázdného letadla 3681 kg a jeho vzletová hmotnost se pohybuje od 5069 do 6038 kg. Kdo měl nakonec navrch?

To se dozvíte dnes večer v pořadu Autosalon na televizní stanici Prima. Více informací na: http://autosalon.iprima.cz/

Témata:
Stalo se