Test brzdné dráhy hned několika dopravních prostředků, výsledky vás překvapí!

ar5, 9. září 2015, 10:55 Google+

V tomto velkém testu je jasně ukázán rozdíl v brzdné dráze jednotlivých dopravních prostředků. V testu se objevil motocykl, osobní auto, auto s karavanem a nebo tahač.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Head-up displej

Volkswagen Head-up displej | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Pro porovnání bylo vybráno snad vše, co lze na silnici běžně potkat. Stanovená rychlost, ze které se brzdilo, byla stanovena na 80 km/h, což simuluje rychlost na okresních silnicích mimo obec nebo na rychlostních silnicích ve městech. A který z dopravních prostředků zabrzdil na nejkratší možné dráze?

Častou příčinou dopravních nehod nejen u nás, ale i v dalších zemích, je nevěnování se řízení vozidla nebo nedodržování dostatečné bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu. „Řidiči často zapomínají na to, že brzdný účinek není takový, jako výkon jejich auta. Neuvědomují si, že s rychlostí, se zásadně prodlužuje brzdná dráha. Proto jsme ve spolupráci s evropskými kolegy vyzkoušeli na uzavřené letištní ploše v Rakousku, jaký dopravní prostředek zabrzdí na nejkratší a jaký naopak na nejdelší dráze když jede 80. kilometrovou rychlostí,“ říká bývalý závodník a prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.

Do testu byly zařazeny tyto dopravní prostředky:

- VW Golf, celková hmotnost 1860 kg
- BMW X3, celková hmotnost 2365 kg
- BMW X3 + karavan, celková hmotnost a 3415 kg
- BMW 1200GS, celková hmotnost 450 kg
- Mercedes-Benz Sprinter, celková hmotnost 3500 kg
- Dethleffs Globebus T4, celková hmotnost 3499 kg
- DAF XF 460 FT, celková hmotnost 40 000 kg

„Všechna vozidla byla v testu plně naložena, pak se rozjela na rychlost 80 km/h a ve stejný okamžik začala nouzově brzdit (nebere se tedy v potaz reakční doba řidiče, která představuje v 80 kilometrové rychlosti 22 metrů při jedné sekundě). Znovu se potvrdilo, že naložený 40 tunový kamion nezastaví na stejné dráze jako dodávka nebo osobní auto. Pro někoho může být překvapením, že třeba nejlehčí motocykl nezabrzdí rychleji než osobní vůz,“ hodnotí výsledky testu Petr Vomáčka z ÚAMK.

Přehled brzdné dráhy a zbytkové rychlosti oproti osobnímu vozidlu

img-responsive

Srovnání brzdné dráhy | foto: Volkswagen

 

Vytisknout

Diskuze: Test brzdné dráhy hned několika dopravních prostředků, výsledky vás překvapí!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

FOTO: Nový vůz Alpine byl představen v Le Mans

Dočkáme se crossoveru od značky Alpine?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud