Připravili jsme seznam pěti nejdražších nových sériových aut minulého roku. Tipněte si, které tam jsou...
Pátým nejdražším vozem je Švédský Koenigsegg One:1. Ne nadarmo nese označení One:1, protože jeho hmotnost 1360 kilogramů rozpohybuje 1 MW výkonu, tedy 1360 koní, tudíž poměr koňská síla vs. kilogram hmotnosti je jedna ku jedné. Sprint z nuly na 400 km/h mu nezabere více než 20 sekund a největší přítlak při 440 km/h je 830 kg! Právem nosí cenovku 44 milionů korun.
Dalším v pořadí je limitované Ferrari F60 America. Italský výrobce se vzpírajícím se koněm ve znaku vytvořil jen deset kusů na počest šedesátiletého výročí působení znaky Ferrari v Americe. Za cenovku 55 milionů se deset zmíněných kusů vyprodalo téměř okamžitě. Pod kapotou je masivní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 544 kW. Stovku pokoří za 3,1 sekundy a maximálně uhání "fakt rychle", automobilka totiž nic víc k maximální rychlosti neprozradila.
Třetí nejdražší sériový automobil roku 2014 je ze stáje Buggati. Konkrétně Veyron (ano ten, co se vyráběl deset dlouhých let) ve verzi Super Sport. To znamená dvojitě přeplňovaná V16 naladěná na výkon 1200 koní. S tímto výkonem byl i držitelem rychlostního rekordu, o který ale přišel. I tak, cenovka 75 milionů znamená třetí příčku.
Druhé místo patří hypersportu od libanonského výrobce W Motors. Jisto jistě se také jedná o nejméně známý vůz v našem žebříčku. Upřímně, už jste slyšeli/četli jeho název Lykan Hypersport? Tento skvost pohání šestiválcový(!) boxer dvakrát přeplňovaný turbodmychadly. Ten servíruje výkon 770 koní. Jeho cena přes 75 milionů je vyšponovaná hlavní světlomety potažené diamantovým povlakem, sedadla prošívaná nití z pravého zlata a holografickým displejem přístrojové desky.
Nejdražší sériový vůz minulého roku je Lamborghini Veneno. Postavené k padesátému výročí značky. Jeho základ je převzatý z Aventadoru, včetně motoru a další techniky. Cenovka je z našeho výčtu aut nejvyšší, konkrétně 88 milionů korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?