5 nejdražších aut minulého roku

Lamborghini Veneno
Lamborghini Veneno, foto: Lamborghini
ar2 20. července 2015 12:50
Sdílej:

Připravili jsme seznam pěti nejdražších nových sériových aut minulého roku. Tipněte si, které tam jsou...

Pátým nejdražším vozem je Švédský Koenigsegg One:1. Ne nadarmo nese označení One:1, protože jeho hmotnost 1360 kilogramů rozpohybuje 1 MW výkonu, tedy 1360 koní, tudíž poměr koňská síla vs. kilogram hmotnosti je jedna ku jedné. Sprint z nuly na 400 km/h mu nezabere více než 20 sekund a největší přítlak při 440 km/h je 830 kg! Právem nosí cenovku 44 milionů korun.

Dalším v pořadí je limitované Ferrari F60 America. Italský výrobce se vzpírajícím se koněm ve znaku vytvořil jen deset kusů na počest šedesátiletého výročí působení znaky Ferrari v Americe. Za cenovku 55 milionů se deset zmíněných kusů vyprodalo téměř okamžitě. Pod kapotou je masivní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 544 kW. Stovku pokoří za 3,1 sekundy a maximálně uhání "fakt rychle", automobilka totiž nic víc k maximální rychlosti neprozradila.

Třetí nejdražší sériový automobil roku 2014 je ze stáje Buggati. Konkrétně Veyron (ano ten, co se vyráběl deset dlouhých let) ve verzi Super Sport. To znamená dvojitě přeplňovaná V16 naladěná na výkon 1200 koní. S tímto výkonem byl i držitelem rychlostního rekordu, o který ale přišel. I tak, cenovka 75 milionů znamená třetí příčku.

Druhé místo patří hypersportu od libanonského výrobce W Motors. Jisto jistě se také jedná o nejméně známý vůz v našem žebříčku. Upřímně, už jste slyšeli/četli jeho název Lykan Hypersport? Tento skvost pohání šestiválcový(!) boxer dvakrát přeplňovaný turbodmychadly. Ten servíruje výkon 770 koní. Jeho cena přes 75 milionů je vyšponovaná hlavní světlomety potažené diamantovým povlakem, sedadla prošívaná nití z pravého zlata a holografickým displejem přístrojové desky.

Nejdražší sériový vůz minulého roku je Lamborghini Veneno. Postavené k padesátému výročí značky. Jeho základ je převzatý z Aventadoru, včetně motoru a další techniky. Cenovka je z našeho výčtu aut nejvyšší, konkrétně 88 milionů korun.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.