Připravili jsme seznam pěti nejdražších nových sériových aut minulého roku. Tipněte si, které tam jsou...
Pátým nejdražším vozem je Švédský Koenigsegg One:1. Ne nadarmo nese označení One:1, protože jeho hmotnost 1360 kilogramů rozpohybuje 1 MW výkonu, tedy 1360 koní, tudíž poměr koňská síla vs. kilogram hmotnosti je jedna ku jedné. Sprint z nuly na 400 km/h mu nezabere více než 20 sekund a největší přítlak při 440 km/h je 830 kg! Právem nosí cenovku 44 milionů korun.
Dalším v pořadí je limitované Ferrari F60 America. Italský výrobce se vzpírajícím se koněm ve znaku vytvořil jen deset kusů na počest šedesátiletého výročí působení znaky Ferrari v Americe. Za cenovku 55 milionů se deset zmíněných kusů vyprodalo téměř okamžitě. Pod kapotou je masivní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 544 kW. Stovku pokoří za 3,1 sekundy a maximálně uhání "fakt rychle", automobilka totiž nic víc k maximální rychlosti neprozradila.
Třetí nejdražší sériový automobil roku 2014 je ze stáje Buggati. Konkrétně Veyron (ano ten, co se vyráběl deset dlouhých let) ve verzi Super Sport. To znamená dvojitě přeplňovaná V16 naladěná na výkon 1200 koní. S tímto výkonem byl i držitelem rychlostního rekordu, o který ale přišel. I tak, cenovka 75 milionů znamená třetí příčku.
Druhé místo patří hypersportu od libanonského výrobce W Motors. Jisto jistě se také jedná o nejméně známý vůz v našem žebříčku. Upřímně, už jste slyšeli/četli jeho název Lykan Hypersport? Tento skvost pohání šestiválcový(!) boxer dvakrát přeplňovaný turbodmychadly. Ten servíruje výkon 770 koní. Jeho cena přes 75 milionů je vyšponovaná hlavní světlomety potažené diamantovým povlakem, sedadla prošívaná nití z pravého zlata a holografickým displejem přístrojové desky.
Nejdražší sériový vůz minulého roku je Lamborghini Veneno. Postavené k padesátému výročí značky. Jeho základ je převzatý z Aventadoru, včetně motoru a další techniky. Cenovka je z našeho výčtu aut nejvyšší, konkrétně 88 milionů korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?