Připravili jsme seznam pěti nejdražších nových sériových aut minulého roku. Tipněte si, které tam jsou...
Pátým nejdražším vozem je Švédský Koenigsegg One:1. Ne nadarmo nese označení One:1, protože jeho hmotnost 1360 kilogramů rozpohybuje 1 MW výkonu, tedy 1360 koní, tudíž poměr koňská síla vs. kilogram hmotnosti je jedna ku jedné. Sprint z nuly na 400 km/h mu nezabere více než 20 sekund a největší přítlak při 440 km/h je 830 kg! Právem nosí cenovku 44 milionů korun.
Dalším v pořadí je limitované Ferrari F60 America. Italský výrobce se vzpírajícím se koněm ve znaku vytvořil jen deset kusů na počest šedesátiletého výročí působení znaky Ferrari v Americe. Za cenovku 55 milionů se deset zmíněných kusů vyprodalo téměř okamžitě. Pod kapotou je masivní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 544 kW. Stovku pokoří za 3,1 sekundy a maximálně uhání "fakt rychle", automobilka totiž nic víc k maximální rychlosti neprozradila.
Třetí nejdražší sériový automobil roku 2014 je ze stáje Buggati. Konkrétně Veyron (ano ten, co se vyráběl deset dlouhých let) ve verzi Super Sport. To znamená dvojitě přeplňovaná V16 naladěná na výkon 1200 koní. S tímto výkonem byl i držitelem rychlostního rekordu, o který ale přišel. I tak, cenovka 75 milionů znamená třetí příčku.
Druhé místo patří hypersportu od libanonského výrobce W Motors. Jisto jistě se také jedná o nejméně známý vůz v našem žebříčku. Upřímně, už jste slyšeli/četli jeho název Lykan Hypersport? Tento skvost pohání šestiválcový(!) boxer dvakrát přeplňovaný turbodmychadly. Ten servíruje výkon 770 koní. Jeho cena přes 75 milionů je vyšponovaná hlavní světlomety potažené diamantovým povlakem, sedadla prošívaná nití z pravého zlata a holografickým displejem přístrojové desky.
Nejdražší sériový vůz minulého roku je Lamborghini Veneno. Postavené k padesátému výročí značky. Jeho základ je převzatý z Aventadoru, včetně motoru a další techniky. Cenovka je z našeho výčtu aut nejvyšší, konkrétně 88 milionů korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.