Pár dnů zpět provedla světová organizace pro měření spotřeby reálný test Lamborghini Huracan a výsledkem jsou hodnoty, které leckoho překvapí a potěší.
Standardem totiž bývá, že testované automobily jsou v reálnu víc nenažrané a papírové údaje jsou jen scifi. To však neplatí o italském supersportu, který je mnohem úspornější než oficiální údaje. Podle testu si Huracan s motorem o objemu 5,2 litru V10 motor a výkonu 610 koní řekne v průměru jen o 13,2 l / 100 km.
To ve výsledu znamená, že výsledná spotřeba je o 11 procent lepší než kolik uvádí oficiální údaj výrobce - 14,7 l / 100 km. Organizace se zaměřila na širokou škálu vozidel a to i s pomocí magazínu Motor Trend. Výsledkem je, že italský supersport porazil ve spotřebě modely jako jsou Chevrolet Camaro ZL1, Mercedes-Benz ML63 AMG, Cadillac Escalade a nebo Range Rover V6 Supercharged.
"Vysoce výkonné vozy jsou navrženy tak, aby byly lehké a efektivní, takže se mnohy udávaná spotřeba vztahuje k plnému výkonu," vysvětluje Nick Molden, generální ředitel organizace. "Tyto vozy jsou navrženy tak, aby dostaly co nejvíce z každého litru paliva, a tak není příliš překvapivé, že některé z nich jsou schopny jezdit i celkem úsporně, když se řidič snaží jet ekonomicky."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?