Pár dnů zpět provedla světová organizace pro měření spotřeby reálný test Lamborghini Huracan a výsledkem jsou hodnoty, které leckoho překvapí a potěší.
Standardem totiž bývá, že testované automobily jsou v reálnu víc nenažrané a papírové údaje jsou jen scifi. To však neplatí o italském supersportu, který je mnohem úspornější než oficiální údaje. Podle testu si Huracan s motorem o objemu 5,2 litru V10 motor a výkonu 610 koní řekne v průměru jen o 13,2 l / 100 km.
To ve výsledu znamená, že výsledná spotřeba je o 11 procent lepší než kolik uvádí oficiální údaj výrobce - 14,7 l / 100 km. Organizace se zaměřila na širokou škálu vozidel a to i s pomocí magazínu Motor Trend. Výsledkem je, že italský supersport porazil ve spotřebě modely jako jsou Chevrolet Camaro ZL1, Mercedes-Benz ML63 AMG, Cadillac Escalade a nebo Range Rover V6 Supercharged.
"Vysoce výkonné vozy jsou navrženy tak, aby byly lehké a efektivní, takže se mnohy udávaná spotřeba vztahuje k plnému výkonu," vysvětluje Nick Molden, generální ředitel organizace. "Tyto vozy jsou navrženy tak, aby dostaly co nejvíce z každého litru paliva, a tak není příliš překvapivé, že některé z nich jsou schopny jezdit i celkem úsporně, když se řidič snaží jet ekonomicky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.