Po dvou letech vývoje a intenzivního testování v reálném provozu uvádí Opel inovativní systém zvyšující bezpečnost jízd s přívěsem.
* Se speciálním povolením pro přívěsy s nízkým aerodynamickým odporem vzduchu - jedná se např. o přívěsy pro přepravu koní, lodí atp. Model 2.0 Turbo - 12% stoupání, model 1.9 CDTI - 10% stoupání. Systém TSP se aktivuje automaticky po připojení třináctipólového konektoru přívěsu do zásuvky u tažného zařízení vozu. Řídicí jednotka moderního stabilizačního systému ESPPlus potom sleduje pohyby a stáčivé momenty přenášené z přívěsu na tažný vůz. Zjištěná data jsou průběžně přenášena do řídicího procesoru, který je porovnává s předem zadanými limitními hodnotami. Pokud kývání přívěsu začíná přesahovat zadané hranice, systém TSP dá během pouhých milisekund pokyn příslušným ovládacím prvkům a dojde k přivření škrticí klapky motoru a přibrždění - tím se sníží rychlost a jízda se znovu stabilizuje. Astra tak de facto sama automaticky zařídí to, co se jinak řidič učí v každém tréninku bezpečné jízdy s přívěsem. Systém TSP však neruší záměrné zásahy řidiče do ovládání soupravy, TSP se neaktivuje například při prudkém vyhýbacím manévru, kterým řidič odvrací nenadálou nebezpečnou situaci v dopravě. Systém TSP prošel před svým uvedením do standardní nabídky automobilky Opel velmi důkladným dvouletým vývojem a testováním, během kterého zkušební řidiči ověřovali jeho vlastnosti s nejrůznějšími přívěsy, ve všech rychlostních limitech a v celé škála zatížení přívěsu. Tisíce dat získaných během těchto zkoušek byly důkladně analyzovány a výsledky posloužily při stanovení limitních parametrů. Díky tomu také systém TSP dokáže reagovat podle okamžité rychlosti jízdy a dokáže například zohlednit i amplitudu a frekvenci kmitů soupravy tažný vůz-přívěs. Díky propracovanému rozhodovacímu algoritmu řídicí jednotky TSP nedojde například při lehkém rozkývání přívěsu při jízdě po dálnici k nečekanému a prudkému přibrždění. Za novou Astru je možné připojovat přívěsy o hmotnosti až 1500 kg, v případě speciálních jednoúčelových přívěsů, určených např. pro přepravu lodí nebo koní je povolený hmotnostní limit až 1600 kg. Tyto limity se vztahují k normovanému stoupání 12 %. Pro některé motorické verze, například pro modely poháněné turbodieselem 1.7 CDTI, je povoleno i 10% stoupání, čímž se zvyšuje povolená hmotnost přívěsu z 1300 kg (12% stoupání) na 1500 kg (10% stoupání) - to je pro řidiče, kteří vlastní velké a těžké přívěsy velká výhoda. Opel CR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?