Bentley jde proti proudu snižování objemů motorů. Nově se stane vrchním výrobcem motorů W12 pro celý koncern Volkswagen, informuje autocar.co.uk
Bentley Centre of Excelence začne koncem roku vyrábět a zdokonalovat motory W12 pro ostatní automobilky koncernu VW. Jejím cílem je vyrábět 9000 agregátů W12 ročně. Toto číslo chce dosáhnout v roce 2017-2018. Již nyní vyrábí Bentley každý rok kolem 5000 motorů W12, které montuje do svých modelů Continental GT , GTC a Flying Spur.
O majestátní motory W12 bude mít zájem i Audi a Volkswagen, kterým bude Bentley tyto agregáty dodávat. Bude tak v historii poprvé, co Bentley začne vyvážet motory. Je však logické, že tento typ agregátů dostal na starost právě britský výrobce. Věnuje se totiž tomuto motoru více než deset let a stále jej zdokonaluje a tak mají nejvíce odborných znalostí. Poslední generace tohoto motoru v modelu Flying Spur produkuje 616 koní a 800 Nm.
Ruku v ruce s navýšením výroby půjde i rozšíření o další pracovní místa. Práci by mělo získat dalších 100 dělníků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?