Bentley jde proti proudu snižování objemů motorů. Nově se stane vrchním výrobcem motorů W12 pro celý koncern Volkswagen, informuje autocar.co.uk
Bentley Centre of Excelence začne koncem roku vyrábět a zdokonalovat motory W12 pro ostatní automobilky koncernu VW. Jejím cílem je vyrábět 9000 agregátů W12 ročně. Toto číslo chce dosáhnout v roce 2017-2018. Již nyní vyrábí Bentley každý rok kolem 5000 motorů W12, které montuje do svých modelů Continental GT , GTC a Flying Spur.
O majestátní motory W12 bude mít zájem i Audi a Volkswagen, kterým bude Bentley tyto agregáty dodávat. Bude tak v historii poprvé, co Bentley začne vyvážet motory. Je však logické, že tento typ agregátů dostal na starost právě britský výrobce. Věnuje se totiž tomuto motoru více než deset let a stále jej zdokonaluje a tak mají nejvíce odborných znalostí. Poslední generace tohoto motoru v modelu Flying Spur produkuje 616 koní a 800 Nm.
Ruku v ruce s navýšením výroby půjde i rozšíření o další pracovní místa. Práci by mělo získat dalších 100 dělníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?