Bentley jde proti proudu snižování objemů motorů. Nově se stane vrchním výrobcem motorů W12 pro celý koncern Volkswagen, informuje autocar.co.uk
Bentley Centre of Excelence začne koncem roku vyrábět a zdokonalovat motory W12 pro ostatní automobilky koncernu VW. Jejím cílem je vyrábět 9000 agregátů W12 ročně. Toto číslo chce dosáhnout v roce 2017-2018. Již nyní vyrábí Bentley každý rok kolem 5000 motorů W12, které montuje do svých modelů Continental GT , GTC a Flying Spur.
O majestátní motory W12 bude mít zájem i Audi a Volkswagen, kterým bude Bentley tyto agregáty dodávat. Bude tak v historii poprvé, co Bentley začne vyvážet motory. Je však logické, že tento typ agregátů dostal na starost právě britský výrobce. Věnuje se totiž tomuto motoru více než deset let a stále jej zdokonaluje a tak mají nejvíce odborných znalostí. Poslední generace tohoto motoru v modelu Flying Spur produkuje 616 koní a 800 Nm.
Ruku v ruce s navýšením výroby půjde i rozšíření o další pracovní místa. Práci by mělo získat dalších 100 dělníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.