Supersportovní hybrid se výrobních sérií nedočká, vysoce výkonná šestnáctistovka však ano
O zajímavém projektu britského výrobce supersportovních vozů jsme Vás, naše čtenáře, informovali dostatečně. Zcela dokončený automobil nedostal od pověřených „zelenou“, sériová produkce v řádech desítek kusů tak bohužel nevznikne. Plánováno zůstává pouhých pět prototypů pro nejvýznamnější klienty značky.
Karoserie a jednotlivé prvky vozu však mají být využity, stejně jako výkonný pohonný čtyřválcový dvakrát přeplňovaný agregát, vyvinutý věhlasnou britskou firmou Cosworth, která se dlouhá léta zaobírá právě tomuto motoru podobnými downsizingovými jednotkami.
Výrobce motorů se sídlem v Northamptonu, tedy městě na půl cesty mezi známějším Birminghamem a Londýnem, mající velké zkušenosti na poli F1, se prostřednictvím šéfinženýra Andyho Balla nechal slyšet, že agregát použijí v jiném sériovém voze v ladění 480 koňských sil a maximálních otáčkách 10 tisíc za minutu.
Kdy tak nastane, nikdo blíže nespecifikoval.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?