Supersportovní hybrid se výrobních sérií nedočká, vysoce výkonná šestnáctistovka však ano
O zajímavém projektu britského výrobce supersportovních vozů jsme Vás, naše čtenáře, informovali dostatečně. Zcela dokončený automobil nedostal od pověřených „zelenou“, sériová produkce v řádech desítek kusů tak bohužel nevznikne. Plánováno zůstává pouhých pět prototypů pro nejvýznamnější klienty značky.
Karoserie a jednotlivé prvky vozu však mají být využity, stejně jako výkonný pohonný čtyřválcový dvakrát přeplňovaný agregát, vyvinutý věhlasnou britskou firmou Cosworth, která se dlouhá léta zaobírá právě tomuto motoru podobnými downsizingovými jednotkami.
Výrobce motorů se sídlem v Northamptonu, tedy městě na půl cesty mezi známějším Birminghamem a Londýnem, mající velké zkušenosti na poli F1, se prostřednictvím šéfinženýra Andyho Balla nechal slyšet, že agregát použijí v jiném sériovém voze v ladění 480 koňských sil a maximálních otáčkách 10 tisíc za minutu.
Kdy tak nastane, nikdo blíže nespecifikoval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.