Chyběl Vám v nabídce automobilky Mitsubishi crossover s automatem a pohonem 4x4? Tak právě pro Vás je zde 2,2 DI-D
Starý známý, 2,2 l DID-D z vozu Outlander. Výkon 110 kW při 3 500 ot./min., točivý moment 360 N.m v rozmezí od 1 500 – 3 750 ot./min, maximální rychlost 190 km/hod, zrychlení z 0-100 km/hod a kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km.
Tak přesně takové jsou technické parametry agregátu, nově montovaného i do crossoveru ASX. Ten tak doplní vcelku chudou stávající nabídku, která je tvořena benzinovým čtyřválcem 1,6 MIVEC v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a rovněž čtyřválcem, tentokrát dieselem 1,8 DI-D, opět se šestistupňovým manuálem.
2,2 DID-D bude na úkor toho vybavena automatem. Zaplesají tak všechny maminky a dívky, kterým je řazení cizí. Pohon přinese větší kombinovanou spotřebu i snížení maximální rychlosti. To vše současně s vyšší hmotností, cca o 10 kg a nárůstem ceny. Konečná suma nebyla dosud pro náš trh stanovena. Pokud se však podíváme k našim sousedům do Německa, najdeme na příslušných letáčcích v showroomech rozdíl 1 700 euro v případě obou dieselů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?