Chyběl Vám v nabídce automobilky Mitsubishi crossover s automatem a pohonem 4x4? Tak právě pro Vás je zde 2,2 DI-D
Starý známý, 2,2 l DID-D z vozu Outlander. Výkon 110 kW při 3 500 ot./min., točivý moment 360 N.m v rozmezí od 1 500 – 3 750 ot./min, maximální rychlost 190 km/hod, zrychlení z 0-100 km/hod a kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km.
Tak přesně takové jsou technické parametry agregátu, nově montovaného i do crossoveru ASX. Ten tak doplní vcelku chudou stávající nabídku, která je tvořena benzinovým čtyřválcem 1,6 MIVEC v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a rovněž čtyřválcem, tentokrát dieselem 1,8 DI-D, opět se šestistupňovým manuálem.
2,2 DID-D bude na úkor toho vybavena automatem. Zaplesají tak všechny maminky a dívky, kterým je řazení cizí. Pohon přinese větší kombinovanou spotřebu i snížení maximální rychlosti. To vše současně s vyšší hmotností, cca o 10 kg a nárůstem ceny. Konečná suma nebyla dosud pro náš trh stanovena. Pokud se však podíváme k našim sousedům do Německa, najdeme na příslušných letáčcích v showroomech rozdíl 1 700 euro v případě obou dieselů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?