Dnes započala dlouho odkládaná rekonstrukce nejznámější dálnice D1. Má trvat 6 let
Řidiči pozor. Dnes 9.5.2013 oficiálně započala dlouhou očekávaná rekonstrukce jedné z nestarších a nejvytíženějších dálnic České republiky – dálnice D1. Rekonstrukce, probíhající za plného provozu povětšinou vždy s dvěma funkčními pruhy v jednom směru, je plánovaná na 6 dlouhých let, cena jednoho kilometru nového povrchu má být 150 milionů. Dohromady pak za 320 kilometrů zaplatíme dle ŘSD 25 miliard korun.
Prvními opravovanými úseky jsou ty, označené čísly 14 a 21 – EXIT 104Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš. V soutěži na tamějších 8 a 9 kilometrů poničeného povrchu, zvítězily firmy Cotas CZ a Porr, Alpine Bau a OHL ŽS. Nabídly nejnižší cenu, za kterou jsou ochotny komunikaci opravit – 649 a 597 milionů korun, což je oproti odhadům ŘSD, které počítaly se sumou cca 940 a 960 milionů korun, mnohonásobně nižší cena.
Před každým opravovaným úsekem se komunikace zúží na dva jízdní pruhy, oddělené nízkým pásem. Šířka pruhů je stanovena na 2,5 a 3,25 metru. Levý pruh tak bude sloužit především osobním vozům a jiným dopravním prostředkům, jejíž šířka nepřesáhne 2 metry, zbývající pruh nabídne dostatek prostoru především nákladním automobilům. Maximální rychlost byla omezena ze 130 na 80 km/hod. Bezpečnost má zajistit záchranná služba a policie, odtahové společnosti a další prvky, které jsou nutné v případě jakýchkoli potíží. Provoz bude nepřetržitě kontrolován vždy aktivními kamerovými systémy, rychlý přístup na a z dálnice, zajistí nově vytvořené provizorní napojovací komunikace.
Následovat mají úseky Loket- Hořice, Velká Bíteš – Devět křížů a Šternov – Psáře. Všichni jsme zvědavi, jak ŘSD a zbylé za opravy zodpovědné organizace, situaci zvládnou, na kolik nakonec modernizace vyjde atd. První dojmy jistě získáme již během několika následujících dní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?