Pokud během dneška neodlepíte starou dálniční známku a nepořídíte si novou, můžete se dostat do pořádných problémů, čekají vás pořádně mastné pokuty! Pokuta vám hrozí, i když se starou známkou pojedete mimo dálnici.
Když zítra vyrazíte na silnici bez platné dálniční známky nebo se starou známkou, může se vám to pěkně prodražit. Policisté vám totiž mohou udělit pokutu v blokovém řízení až do výše 5 tisíc korun, ve správním řízení pak až do 100 tisíc korun! Pokutu můžete dostat i v případě, že se starou dálniční známkou jedete mimo dálnici. O problematice dálničních známek mluvila ve Snídani s Novou a v rozhovoru Štěpánka Zatloukalová z policejního prezidia.
Co nám hrozí pokud nebudeme mít platnou dálniční známku?Ode dnešního dne jsme povinni si na přední skla našich automobilů vylepit novou dálniční známku na rok 2013, která bude platit až do ledna 2014. Pokud tak neučiníme a pojedeme po zpoplatněné komunikaci nebo dálnici hrozí nám pokuta. To až do výše 5 tisíc korun přímo na místě v blokovém řízení, ve správním řízení až do výše 100 tisíc korun. Lze také udělit řidiči kauci, v případě, kdy je důvodné podezření, že se bude vyhýbat přestupkovému řízení, ve výši 5 až 50 tisíc korun.
Hrozí i nějaká sankce, pokud budu mít starou dálniční známku a pojedu mimo dálnici?
V případě, že bychom jeli třeba i po nezpoplatněné komunikaci, je to přestupek. Tentokrát však proti technickému stavu vozidla.
Kde má být dálniční známka vylepena?
Dálniční známku bychom měli vylepit podle pravidel. To znamená na obou dílech dálniční známky musí být napsaná registrační značka vozidla, které bude dálniční známku užívat. Kupon je třeba vylepit na předním skle vpravo dole, aby co nejméně zakrýval výhled řidiče.
Můžeme mít na předním skle novou i starou známku?Nesmíme. Stará známka musí být během dneška odstraněna. Nová musí být nalepena celou svou plochou. Obecně pak platí, že na předním skle nemá být nic, co tam nemá být a co by řidiči ztěžovalo výhled.
Máme-li v rodině více aut, je nějakým způsobem známka přenosná z jednoho auta na druhé?
V žádném případě, kupón po nalepení nelze použít na jiné vozidlo. Je nepřenosný!
Pokud je někdo zapomětlivý, koupí sice známku, ale už ji na přední sklo nevylepí. Hrozí i jemu nějaká sankce?
I v tomto případě se dopouští přestupku, protože musí být podle zákona vylepena ta známka, která platí.
Co se stane s dálniční známkou, když na autě změním SPZky?
Při změně registrační značky vozu se výměna neprovádí, zůstává i v nadále platnosti vylepená známka. Ale pokud se mění majitel, tak se změna registrační značky neprovádí, vozidlo se předává i s tou registrační značkou. Jinak ale platí, že dálniční kupón je nepřenosný, tudíž ho nejde vylepit na jiné auto.
Kdo může kontrolovat dálniční známku?
Může ji kontrolovat policie i celní správa. V obou případech jsou sankce naprosto stejné.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.