Nejlevnější auto světa, Tata Nano, se neprdává moc dobře. Automobilka proto musí inovovat.
Tata Nano přicházela na trh s velkými očekáváními. Automobilka chtěla, aby se levný vůz stal stejnou legendou jako Fiat 500 nebo Volkswagen Beetle. Očekávání se ale nenaplnila. Prodeje mikrovozu potápí problémy s bezpečností a pochybnosti o spolehlivosti.
Automobilce proto nezbývá než inovovat. Vše navíc uspíšil očekávaný příchod superlevných vozů od Datsunu, za kterým bude stát konsorcium Renault-Nissan. Po úspěchu levné Dacie Logan má Tata oprávněný důvod k obavám.
Nano dostalo modernizaci již loni, kdy se změnily některé technické prvky. Nyní se dočkáme faceliftu po vzhledové i technické stránce. Největší novinkou ale bude větší motor. Namísto současného šestistovkového benzínu bude možné zakoupit do vozu osmistovka na stejné palivo. Měla by přijít také verze na plyn a na diesel. Tím se vůz přiblíží k dražším a úspěšnějším mini.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?