Nemalou ostudu si na sebe ušily automobilky Great Wall a Chery. V těsnění výfuku použily azbestové díly, které nyní musí vyměnit. Použití nebezpečného azbestu je ve většině vyspělých zemí zakázáno.
Australské úřady potvrdily, že na 23 tisíc čínských vozů značek Great Wall a Chery dovezených do Austrálie obsahuje zakázaný azbest na komponentách motoru a výfuku. Automobilky budou muset závadné díly bezodkladně vyměnit za nové, neškodné.
Problémy se týkají zejména SUV a pickupů řad X a V od automobilky Great Wall. Problémové díly však obsahuje také několik stovek hatchbacků Chery J3 a SUV Chery J11.
Majitelům bylo zakázáno provádět jakékoliv domácí opravy svých vozů, zastaveny jsou také dodávky problémových náhradních dílů. Nyní se čeká na dostatečné dodávky bezproblémových těsnění, které budou servisy vyměňovat za původní, azbestové.
Podle automobilek byly azbestové díly do vozů namontovány omylem. Podle vyjádření Chery došlo k záměně šarží. Tohle vysvětlení by však znamenalo, že vozy některé určené pro domácí trh jsou azbestovými díly vybavovány, což jistě není příznivá zpráva pro čínské motoristy.
Azbest (česky také osinek) je matriál přírodního původu, těží se jako hornina. Díky své žáruvzdornosti, pevnosti a pružnosti se zdál být ideálním materiálem pro mnoho využití, zejména jako požární izolace. Později se však prokázala jeho poměrně vysoká karconigenita. Azbest je totiž tvořen malými vláknitými strukturami. Pokud se uvolní do ovzduší, mohou se jako mikroskopický prach dostat hluboko do plicních sklípků, kde se mohou díly své ostrosti zapíchnout. Kolem vpichů poté může vzniknout rakovinné bujení. Z tohoto důvodu je nyní azbest ve většině vyspělých zemí včetně České republiky i Austrálie zakázán.
Sám o sobě je azbest prakticky neškodný, nebezpečné částice se z něj uvolňují zejména při otěru a při opracování. Nebezpečí proto nehrozí ani majitelům problematických vozů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?