Místo, kde padají rychlostní rekordy, testovací areál poblíž italského města Nardo, kupuje firma Porsche. Pro koncern Volkswagen se tak otevírá zajímavé místo k testování.
Okruh Nardo se nachází poblíž stejnojmenného města v "podpatku" italské boty. Díky umístění na jihu je zde po celý rok příznivé počasí k testování, což se o Stuttgartu, respektive o německém testovacím areálu Volkswagenu u Ehra-Leissen, jistě říci nedá. Není proto divu, že se v Nardo odehrávalo nemálo zejména rychlostních testů nových modelů.
V celém areálu se nachází několik testovacích tratí, proslulý však je rychlostní ovál (on je to tedy spíše kruh) o délce 12,5 kilometru. Tratě jsou ve skutečnosti dvě, vnější je určena pro auta, vnitřní pro nákladní vozy. Díky klopení, které se směrem k okraji zvyšuje, je možné jet rychlostí až 240 km/h bez nutnosti točit volantem.
Součástí areálu je také klasický závodní okruh o délce 6,2 kilometru, několik dalších testovacích tratí a samozřejmě také zázemí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.