Místo, kde padají rychlostní rekordy, testovací areál poblíž italského města Nardo, kupuje firma Porsche. Pro koncern Volkswagen se tak otevírá zajímavé místo k testování.
Okruh Nardo se nachází poblíž stejnojmenného města v "podpatku" italské boty. Díky umístění na jihu je zde po celý rok příznivé počasí k testování, což se o Stuttgartu, respektive o německém testovacím areálu Volkswagenu u Ehra-Leissen, jistě říci nedá. Není proto divu, že se v Nardo odehrávalo nemálo zejména rychlostních testů nových modelů.
V celém areálu se nachází několik testovacích tratí, proslulý však je rychlostní ovál (on je to tedy spíše kruh) o délce 12,5 kilometru. Tratě jsou ve skutečnosti dvě, vnější je určena pro auta, vnitřní pro nákladní vozy. Díky klopení, které se směrem k okraji zvyšuje, je možné jet rychlostí až 240 km/h bez nutnosti točit volantem.
Součástí areálu je také klasický závodní okruh o délce 6,2 kilometru, několik dalších testovacích tratí a samozřejmě také zázemí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?