Mitsubishi i-MiEV zvyšuje dojezd a zlevňuje

Marek Litzman, 8. července 2011, 11:25 Google+

Elektromobil od Mitsubishi, model i-MiEV, dostal technologický facelift. Díky němu se prodloužil dojezd a spadla i cena.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i MiEV

i MiEV | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Mitsubishi se rozhodlo prodávat hned dvě verze svého i-MiEVu, který je jedním z nejúspěšnějších elektromobilů dneška. Prodalo se jich přes 14 tisíc kusů.

Levnější verze M nabídne sníženou kapacitu baterie na 10,5 kWh, o koně přijde také motor, jehož výkon poklesne na 41 koní. Dojezd činí dle japonského cyklu 120 km, přičemž plné nabití trvá z japonské sítě 4,5 hodiny, rychlonabíjení na 80 % kapacity zvládne na čtvrthodinu.

Vyššímu modelu G zůstala současná baterie s kapacitou 16 kWh i motor s výkonem 63 koní. Jeho dojezd se však prodloužil o 20 km na hodnotu 180 km. Nabíjení trvá 7 hodin.

Obě verze budou zpočátku dostupné jen v Japonsku, není ale důvod, aby se postupně nedostaly i do Evropy. Poměrně lákavá je cena. Levnější varianta totiž přijde na 2,6 milionu jenů, což je v přepočtu 540 tisíc korun.  To není ve světě elektromobilů příliš. Vyšší verze přijde na 3,8 milionů jenů, tedy asi 790 tisíc korun. Mnoho států, mezi nimi i ten japonský, přitom nákupy elektromobů štědře dotuje.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi i-MiEV zvyšuje dojezd a zlevňuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Impreza

Subaru slibuje čtyři nové modely během pěti let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud