Elektromobil od Mitsubishi, model i-MiEV, dostal technologický facelift. Díky němu se prodloužil dojezd a spadla i cena.
Mitsubishi se rozhodlo prodávat hned dvě verze svého i-MiEVu, který je jedním z nejúspěšnějších elektromobilů dneška. Prodalo se jich přes 14 tisíc kusů.
Levnější verze M nabídne sníženou kapacitu baterie na 10,5 kWh, o koně přijde také motor, jehož výkon poklesne na 41 koní. Dojezd činí dle japonského cyklu 120 km, přičemž plné nabití trvá z japonské sítě 4,5 hodiny, rychlonabíjení na 80 % kapacity zvládne na čtvrthodinu.
Vyššímu modelu G zůstala současná baterie s kapacitou 16 kWh i motor s výkonem 63 koní. Jeho dojezd se však prodloužil o 20 km na hodnotu 180 km. Nabíjení trvá 7 hodin.
Obě verze budou zpočátku dostupné jen v Japonsku, není ale důvod, aby se postupně nedostaly i do Evropy. Poměrně lákavá je cena. Levnější varianta totiž přijde na 2,6 milionu jenů, což je v přepočtu 540 tisíc korun. To není ve světě elektromobilů příliš. Vyšší verze přijde na 3,8 milionů jenů, tedy asi 790 tisíc korun. Mnoho států, mezi nimi i ten japonský, přitom nákupy elektromobů štědře dotuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.