Elektromobil od Mitsubishi, model i-MiEV, dostal technologický facelift. Díky němu se prodloužil dojezd a spadla i cena.
Mitsubishi se rozhodlo prodávat hned dvě verze svého i-MiEVu, který je jedním z nejúspěšnějších elektromobilů dneška. Prodalo se jich přes 14 tisíc kusů.
Levnější verze M nabídne sníženou kapacitu baterie na 10,5 kWh, o koně přijde také motor, jehož výkon poklesne na 41 koní. Dojezd činí dle japonského cyklu 120 km, přičemž plné nabití trvá z japonské sítě 4,5 hodiny, rychlonabíjení na 80 % kapacity zvládne na čtvrthodinu.
Vyššímu modelu G zůstala současná baterie s kapacitou 16 kWh i motor s výkonem 63 koní. Jeho dojezd se však prodloužil o 20 km na hodnotu 180 km. Nabíjení trvá 7 hodin.
Obě verze budou zpočátku dostupné jen v Japonsku, není ale důvod, aby se postupně nedostaly i do Evropy. Poměrně lákavá je cena. Levnější varianta totiž přijde na 2,6 milionu jenů, což je v přepočtu 540 tisíc korun. To není ve světě elektromobilů příliš. Vyšší verze přijde na 3,8 milionů jenů, tedy asi 790 tisíc korun. Mnoho států, mezi nimi i ten japonský, přitom nákupy elektromobů štědře dotuje.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?